X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על גבעות הגליל, לפני כ-1,800 שנה, נולד ילד שגדל להיות המקובל המפורסם מכולם זהו סיפורו של רבי שמעון בר יוחאי - האיש שהותיר לאנושות את החיבור שבו טמונים המפתחות אל האושר והשלמות
▪  ▪  ▪
נשמה מיוחדת [קבר רבי שמעון בר יוחאי / צילום: שאול אלק]

רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) היה תנא (חכם מתקופת המשנה) שחי באמצע המאה השנייה לספירה. הוא היה תלמידו של רבי עקיבא ואחד מגדולי חכמי התלמוד, מחלוצי הקבלה ומחברו של ספר הזוהר. אינספור אגדות נקשרו לשמו, והוא מוזכר אלפי פעמים בתלמוד ובספרות המדרש.
התלמיד המצטיין של רבי עקיבא
רשב"י נולד וגדל בגליל. באותן שנים, היהודים נרדפו על-ידי הרומאים וחייהם היו קשים מנשוא. למרות הגזירות שהטילו הרומאים התעמק רשב"י תורה ימים כלילות. בליבו פנימה הרגיש כי מתחת לסיפור המקראי טמון רובד עמוק ונסתר, ובו נמצא המענה לשאלותיו.
הדחף לגלות את סוד החיים גרם לו להצטרף שנים מאוחר יותר לקבוצתו של גדול המקובלים דאז - רבי עקיבא. למעלה משלוש-עשרה שנים למד רשב"י אצל מורו והיה מתלמידיו הבולטים. אולם תור הזהב בבית מדרשו של רבי עקיבא נקטע באכזריות. עשרים וארבעה אלף מתלמידיו מצאו את מותם במהלך מרד בר כוכבא, רק חמישה מהם שרדו - רשב"י היה אחד מהם.
עת לגלות
לאחר המרד מצאו רשב"י ובנו מסתור מפני הקיסר הרומאי במערה קטנה בפקיעין. במשך שלוש-עשרה שנים הם התעמקו יום וליל ברזי העולם העליון וביררו את מה שעתיד להיכתב לאחר מכן בספר הזוהר. בליבם הייתה מחשבה אחת ויחידה - הגיעה העת לגלות את סודות הבריאה לעולם.
לאחר מות הקיסר יצא רשב"י מהמערה וקיבץ סביבו תשעה מגדולי המקובלים באותה התקופה - עשרה מקובלים כנגד עשר ספירות. בחיבור ביניהם הם יצרו מבנה רוחני משותף, שדרכו יכול היה רשב"י להוריד את האור העליון לעולם.
הזוהר (כמעט) יוצא לאור
השנים סוערות. מלחמות עקובות מדם מתחוללות בכל רחבי העולם וחיי אדם מאבדים כל ערך. באותו זמן, במערה חשוכה וצפופה בצפון הארץ יושבים עשרה מקובלים, וכותבים ספר על נצחיות ועל אהבה חובקת עולם - "ספר הזוהר".
ספר הזוהר, ספר הספרים של הקבלה, מתגלה בפעם הראשונה לעולם ונגנז מיד על-ידי מחבריו. הסיבה: האנושות עדיין לא הייתה ראויה להתגלותו.
עוד בטרם יצא העם לגלות, ניבא רשב"י כי ספר הזוהר יתגלה בסופה, וכי התגלותו ברבים תסמל את סיום הגלות הרוחנית. התגלותו של הספר לכל בימינו, ופירוש הסולם שכתב עליו בעל הסולם, מעידים על כך שאנו נמצאים בתקופה מיוחדת, התקופה שעליה דיבר רבי שמעון בר יוחאי.
סוד הגלגול
רשב"י הוא גלגולה של נשמה מיוחדת, שתפקידה לקשר בין הכוח העליון לבין כל הנשמות. נשמה זו "ירדה" לעולם שלנו חמש פעמים בלבד, והתגלגלה באבות הקבלה: באברהם, במשה, ברשב"י, באר"י ובבעל הסולם.
כל אחד ממקובלים אלה קידם את האנושות למדרגה רוחנית חדשה, והותיר את חותמו באמצעות ספרי הקבלה שכתב לדור שיבוא אחריו.
לפי המסורת הסתלק רשב"י במעמד חבריו בל"ג בעומר, י"ח באייר, שנת ג' אלפים תתק"כ (160 לספירה) ונקבר במירון. נשמתו של מקובל ענק חזרה לבוראה.

תאריך:  11/05/2009   |   עודכן:  11/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ל"ג בעומר: רבי שמעון בר יוחאי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חיבור הזוהר היה על ידי יהודה ד
assism9  |  12/05/09 17:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענת טימין
האם תפוח האדמה המתוק הוא באמת בן משפחתו של תפוח האדמה? - עובדות מעניינות על "סמלו" של ל"ג בעומר - תפוח האדמה    מתכונים קלילים לתפוח האדמה האהוב
עו"ד דב אבן-אור
במערכת ההוצל"פ – הזוכה הפך למלך – ובפרט אם הנו בנק – ומאפשרים לו לגבות כספים מעל ומעבר לחוב הנכון; בגבייה מינהלית עוקפים את בתי-המשפט; וראש רשות מקומית נעשה תובע וגם שופט    הציבור אינו מבין ואינו יודע, עד כמה חומסים אותו, והגיעה העת שיתעורר ויחדל לנהוג כגולם
צבי בוקשפאן
פישר וחזקיהו הריחו את המשבר זמן קצר לפני שפרץ במלוא עוזו ואילצו את בנק הפועלים למכור את כל התיק שלהם ב"הפסד", תוך ימים. הבנק אומנם הפסיד 5 מיליארד ש"ח, אבל אילו היו מחכים שבוע אחד בלבד... המשק הישראלי היה צולל לאבדון
איתן גנור
"כשאפיפיור מבקר במדינת העם החילוני היחיד ביקום" - מאמר זה מערב עובדות, פרשנות והטעיה לדייסה אחת גדולה. הכותב עושה סלט מהמרכיבים מדינה, לאום ודת - כל אחד מאלה מהווה יישות בפני עצמה
לימור בן-חיים
מומלץ לצרוך לאורך היום מנות קטנות של פחמימות ולוותר על קערת הענק של הסלט הדיאטטי    אל תשכחו לשתות לפחות 8 כוסות במהלך היום ולפני ספירת הצ'קים להתענג על קינוח מתוק
רשימות נוספות
סדנת שוקולד מיוחדת לכבוד שבועות  /  ציפי אקשטיין
חגיגת שבועות בצובה  /  מיטל רוזנר-בנור
שבועות בגן לאומי עין חמד  /  מיטל רוזנר-בנור
חגם של המשוגעים לאש  /  ראובן לייב
בָּרוּךִ שֶׁפְּטָרַנִי מֵעָנְשָׁה שֶׁל זוּ  /  אורנה רב-הון
יום הזיכרון - מה ראוי שנזכור בו?  /  מנשה בן-מאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il