X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לראש המטה הכללי אסור להעיר לראש ממשלה, ודאי לא בחוצפה. יחד עם זאת, מי שקורא מה בדיוק קרה, אינו יכול שלא לחטוף גועל מניסיונות הנלוזים של כתבים מסוימים ופוליטיקאים משועממים, ליצור מהומה על לא מאומה
▪  ▪  ▪
איציק וולף
עימות בין הרמטכ"ל ונתניהו הסתיים בהתנצלות

מעשיו המבישים של הרמטכ"ל
עו"ד משה מכנס
בשתי פרשיות ביזה הרמטכ"ל את מעמדו ותפקידו: בפרשת ההתחצפות לראש הממשלה, ובפרשת תת-אלוף משה ("צ'יקו") תמיר * התנהלותו זו של אשכנזי, חרף תדמיתו הקשוחה ורודפת המשמעת, אינה אלא ביזיון, בושה לצה"ל ומוקש לעתיד בכל הקשור למשמעת ולחינוך הצבא
לרשימה המלאה

על מה הרמטכ"ל לא התבקש להתנצל?
שאול חנוכה
כל עוד קיים גיוס חובה, המוטיבציה של המשרתים בצה"ל נובעת מזיקתם של חיילי הסדיר והמילואים למדינה ולא מזיקתם של אנשי הקבע לפנסיה, לרכב ולאופק הרחוק * האם למוטיבציה זו אין משקל בביטחון מדינת ישראל?
לרשימה המלאה

העיתונות סוערת ופוליטיקאים ציניים מעלים ללא הפסק לסדר היום הציבורי את דברי הרמטכ"ל בישיבת הממשלה, בעצם, הערה לראש הממשלה, בדיון על התקציב. לא נעים, אך לאלה ולאלה מגיע פרס על יצירת כותרות ענק, ללא שום יסוד ענייני וסביבן תילי תילים של פרשנויות מפי מומחים לשום-דבר ובעיקר למומחים כלל לא היו בעת התרחשות האירוע.
למען לא יובנו הדברים שלא כהלכה יובהר הבהר היטב שלראש המטה הכללי אסור להעיר לראש ממשלה, ודאי לא בחוצפה. יחד עם זאת, מי שקורא מה בדיוק קרה, אינו יכול שלא לחטוף גועל מניסיונות הנלוזים של כתבים מסוימים ופוליטיקאים משועממים, ליצור מהומה על לא מאומה.
על אף העובדה שגבי אשכנזי הוא רמטכ"ל והוא כפוף לממשלה, מותר גם לאדם מסוגו של הרמטכ"ל להתרגז ואף להשמיע הערה שהיא לכל היותר איננה מנומסת, אך ודאי לא ככזו הפוגעת בסדרי השלטון התקינים של המדינה. הלוואי שמעשהו של אשכנזי היה החמור והפוגעני ביותר מבין המעשים שכל אזרח נחשף אליהם מדי יום ביומו. אך בהיעדר חומרים מעניינים וחשובים, בוחרים כלי התקשורת להציף את סדר היום הציבורי ולנפח את דברי הרמטכ"ל לדרגה של כפירה בשלטון החוק ומיני ביטויים מטופשים.
שותק ועושה
הרמטכ"ל הנוכחי, בשונה מרבים אחרים לפניו, הוא שותק ועושה ואילו קודמיו הפכו את היוצרות. מה שעניין אותם הוא מה שנראה על מסך הטלוויזיה או בעיתון ולא מה באמת קורה בתוך צה"ל. מה לעשות שאשכנזי שונה? אז מחפשים כל בדל התבטאות הנראית שלא במקומה ואז עטים על הטרף.
אשכנזי נלחם על טובת המערכת בראשה הוא עומד. זו זכותו המלאה. ושימו לב לפשע החמור שביצע הרמטכ"ל: כאשר ראש הממשלה העיר שאינו מקבל את דבריו של הרמטכ"ל, ענה האחרון "אז אל תקבל". מיד הוא התנצל. שומו שמים. זהו ממש ביטוי לזלזול. אין למלעיזים מה להמציא לכן מנסים להרעיל "בארות" ולגרום לקרע בלתי רצוי.
הרמטכ"ל, שלזכותו ייאמר שהוא חכם יותר מכל אלה המנסים לזרוע ריב ומדון, החליט להתנצל בפומבי, ללא חשש וללא בושה ובכך להוריד מסדר היום את הטחינה הבלתי-פוסקת של המים העכורים הזורמים בכל שדרות הפוליטיקה הישראלית.
כתישת אשכנזי - אינטרס ולא אמת
עיון בתולדות היחסים בין ראש ממשלה, שר ביטחון ורמטכ"ל יבהיר לכל המודאגים ולאלה המבקשים לשמור על כללי המשטר הדמוקרטי, שה"תקרית" האחרונה היא כאין וכאפס לעומת התבטאויות ומעשים חמורים שנעשו בעבר, כולל שרים או ח"כים בהווה. מפאת כבודם לא יוזכרו פרשיות מבישות. רמטכ"לים בעבר היו מעורבים בפוליטיקה עד צוואר ולמרות הכל, אף אחד לא קם לזעוק שהתנהגות מסוג זה באמת מנוגדת לדמוקרטיה.
גבי אשכנזי מנסה לשמור על הגחלת שלו. האם יש צדק שתקציב הביטחון יקוצץ או לא, זהו סיפור אחר לחלוטין. מבלי להיכנס לפרטים, התשובה היא שכן. מכאן ועד לדרישות של התפטרות הרמטכ"ל על התבטאותו בישיבת הממשלה, הדרך ארוכה. בניגוד לאחרים, כולל קצינים בכירים ביותר המדליפים לתקשורת דברים חמורים, הרמטכ"ל התבטא בישיבת הממשלה, קצת בכעס ובבוטות, אך בשום פנים לא בצורה חצופה המעידה על אי-מוכנותו לקבל את מרות הממשלה ושל ראש הממשלה. מי שמנסה לעשות מטעמים מכך זו התקשורת ויקיריה מבין הפוליטיקאים. כך מוכרים עיתונים וכך מוכרים פרסומות, כי הרי זהו האינטרס ולא האמת.
הרמטכ"ל ראוי לכל שבח על פעילותו. מי שמנסה למצוא פגמים בהתנהגותו, ראוי שקודם יביט במראה וישאל האם דמות הניבטת ממנה "טלית שכולה תכלת".

תאריך:  17/05/2009   |   עודכן:  17/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמין זאהר
ירידת מפלס הכנרת היא תוצאה של חוסר תכנון נכון לצריכת המים ולהשלמת הכמות החסרה נכון לאותה תקופה ולהשלמת הכמות שתחסר בעתיד ובעוד עשרות שנים    מצב המים מסוכן לא רק בכנרת אלא בכל האגנים והמאגרים, ואת כולם חייבים להציל    המחסור במים - מסוכן מכל המלחמות
אנה סנדרס
גרעין השומשום עשיר בחלבון, בסידן, בויטמינים מקבוצת B, בחומצות אמינו ובחומצות שומן בלתי רוויות
נרי אבנרי
כל המלעיזים והמחמיאים יודעים ששם המשחק הוא "מרחב תמרון". שמענו הרבה דעתנים בקדנציה הקודמת, מדברים על "שיטה דפוקה" ו"בעיית משילות". במקרה של נתניהו, רוצחי האופי רוצים לראות אותו מביא תוצאות עם ידיים אזוקות
ראובן לייב
למרות מגבלות גסטרונומיות מובנות למסעדה כשרה, מצליחה "לילית" התל אביבית להתחרות בכל מסעדת-צמרת שאינה מוגבלת בתווית הכשרות, והכל בזכותו של שף הצמרת שלה, נועם דקרס    מטח של הצדעה לבשלן מעולה!
ישי פרידמן
האם האידיאולוגיה של הימין נכחדה? כיצד קורה שכל מנהיגי הימין - התלמידים של ז'בוטינסקי - עורקים בשלב כזה או אחר אל מחנה השמאל?    שיחה עם האידיאולוג של הימין אליקים העצני שבוחר להימנות על תלמידיו של הרב קוק ולא על תלמידי המנהיג הרביזיוניסטי, שלפי תפיסתו, מעולם לא הבינו מה זו התיישבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il