X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את ה-15 במאי, יום סיום המנדט הבריטי בארץ ישראל, חגגנו ב"הרברט סמואל", הקרויה על שמו של הנציב הבריטי העליון
▪  ▪  ▪
מסעדת הרברט סמואל

לא יכולנו למצוא תאריך ראוי יותר מה-15 במאי, מועד סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל, כדי לפקוד את מסעדת "הרברט סמואל" התל אביבית. סמואל, למי ששכח, היה הנציב הבריטי הראשון והעליון בארץ, על-פי מינויה של ממשלת בריטניה. ב-15 במאי 1947, על-פי החלטת עצרת האו"ם, עזב החייל הבריטי האחרון את אדמת פלשתינה, ובכך נסללה הדרך להקמתה של מדינת ישראל.
ביום החגיגי הזה, 62 שנה מאוחר יותר, הצלחנו לצוד שתי ציפורים במכה אחת: גם הנצחנו את האירוע ההיסטורי וגם טעמנו, לראשונה, את טעמה של המסעדה המנציחה אותו. הכל בזכותו של שף הצמרת, יהונתן רושפלד, בעליה של המסעדה, שנפתחה זה מקרוב בטיילת התל אביבית (רחוב קויפמן 6), סמוך לכיכר הרברט סמואל ההיסטורית.
ממשיכת הדרך
"הרברט סמואל" היא מסעדת-גורמה צרפתית-ים תיכונית, ממשיכת דרכה של מסעדת "רושפלד" לשעבר, שהייתה סמוכה למוזיאון תל אביב. המסעדה החדשה, הנשקפת לחוף הים, מעוצבת בטוב טעם, בסגנון חדשני, ומשרה אווירה חמימה ואינטימית על יושביה. להבדיל מ"רושפלד", שהייתה מסעדת-צמרת יוקרתית, "הרברט סמואל" אומנם אינה נופלת ממנה ברמתה, אבל התאימה את עצמה למיתון העמוק. בתעריף המגוון שלה היא מאפשרת ארוחות-שחיתות בתעריפים היפים לכל כיס, במיוחד כשהמדובר בארוחה עסקית במשך ימות החול של השבוע.
חגיגת הסיום
פתחנו בניוקי-אפונה וערמונים, שהיו עשויים היטב ושהוגשו ביד נדיבה - מנה עשירה בטעמה ומעודנת למדי. הפסטה הטרייה והעסיסית תובלה כראוי בגבינת פרמזן דומיננטית וספגה היטב את טעמה. בת הזוג, שבחרה אף היא בפסטה, נהנתה לא פחות ממני ממנת עגל החלב בעטיפת קנלוני דקה ופריכה, שהייתה אפויה כמו שצריך. בקבוק סודה גדול של "סן פלגרינו" שטף את הארוחה הנכבדה.
ואז הגיעה לשולחן חגיגת הסיום: פרפה של דובדבן שחור - קינוח מוקפא של גלידת דובדבנים, ספוגה ברום, ולצידה מרקם קפוא של שוקולד מריר ותחתית של עוגת היער השחור. קינוח לעילא ולעילא, שהתלווה אליו אספרסו כפול דומיננטי, מקיץ-נרדמים. החשבון הסתכם ב-238 שקל עבור שירות אדיב בידי מלצר מבין עניין.

תאריך:  18/05/2009   |   עודכן:  18/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
האם אלעד דוניבסקי, מנהל הפרויקטים ביוזמת ג'נבה, וחבריו לארגון ולמחנה השלום בכלל, הם הוזים אשר מאמינים ש"אם רק הפעם יעשו זאת בסדר" השלום יגיע? אולי    ישנו קושי להשתכנע כי לאחר כל כך הרבה פעמים שבהן נוסו נוסחאות שלום אשר כשלו, "זו תצליח"
ענבל בר-און
"וזאת בגלל התנהלות החמאס שם. לעומת זאת, בגדה עולה התמיכה בחמאס כיוון שאין לתושבי הגדה אופק פיתרון של שתי המדינות"    אלעד דוניבסקי, מנהל פרויקטים ביוזמת ז'נבה מסביר מדוע תרבות השוהאדה אינה צריכה להרתיע את הצד הישראלי או לשתק אותו
ענבל בר-און
הצעת חוק תחייב את לשכת עורכי הדין להעניק סיוע משפטי חינם למעוטי יכולת    "זה היה יכול להיות נפלא אלמלא זרועה השנייה של לשכת עורכי הדין הייתה מקשה על מעוטי היכולת", אומר עו"ד יובל אלבשן בתגובה להצעת החוק
זאב גלילי
האינטרנט לא היה עדיין אפילו במחשבה; הטלגרף כבר חובר ולא תמיד עבד; השח-רחוק היה בינתיים שמועה רחוקה; מברקים הגיעו מיפו על גבי חמורים; בכל זאת הייתה בירושלים עיתונות שדיווחה על חידושים ארכיאולוגיים ומדעיים, קצת רכילות וכמובן הרבה על צרות היהודים    סיפורה של תקשורת לא עוינת לכבוד יום ירושלים
יואב עציון
אם מר אשכנזי מתקשה למצוא את דוח ולד או עותק של הספר, להלן מוגשות לו כמה עצות איפה אפשר לקצץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il