X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לידיעת הפקידות במשרד האוצר והפנים:

גם בטוניסיה ובלוב "ביקרו" הנאצים!

אין זה סוד שמדינת ישראל מתעללת בניצולי השואה. אבל מחריד לדעת, כי ההתעמרות מצד המדינה ופקידיה בניצולי השואה שמוצאם מטוניסיה ומלוב היא הרבה יותר גרועה, לעתים בלתי נסבלת. למה אטימות הלב הזו? מדוע מיום ליום המשטר כאן הופך ממשטר דמוקרטי למשטר ביורוקרטי? לאלוקים פתרונים!
▪  ▪  ▪

בשבת האחרונה, כהרגלי בשנתיים האחרונות, התארחתי בביתה של קורין קונדט, אחות חמתי המנוחה. בעודי מזפזפ בשלט בתוכניות המוקלטות, שקורין או בעלה רפי מקליטים לי במהלך כל השבוע, צדו עיניי את הכותרת "כרעם ביום בהיר". סבבה, אמרתי לעצמי, בטח הקליטו לי את הסרט ההוא, של טום קרוז עם מכוניות המירוץ, האקשן, הרדיפות, המרדפים, הדם ותימרות העשן. לחצתי על PLAY, ותוך שניות התברר ל כי צדקתי בחלק מהדברים: טום קרוז ומרדפים לא היו, אבל רדיפות, נאצים, אש ותימרות עשן דווקא כן היו, ולמכביר.
"כרעם ביום בהיר" הוא סרט דוקומנטרי, העוסק בשואת יהודי טוניסיה. בסרט מובאות עדויות חד-משמעיות על רציחתם של כ-800 מיהודי טוניסיה על-ידי הנאצים, שזכו לשיתוף פעולה מצד משטר וישי ומצד השלטונות הטוניסאים. אלפים נרדפו, ורכושם הוחרם. הנאצים, ימ"ש, ביקשו להשמיד את כל קהילת טוניסיה, ורק בזכות התנגדותם הנחרצת והתקוממותם העיקשת סוכלה המזימה. יתרה מזאת, בין היהודים היו רבים שהצטרפו ללוחמים מאירופה ומארה"ב ביניהם אלפרד רוסי, ובכך תרמו את תרומתם לתבוסת הגרמנים. למרות זאת, רבים מהם נשאו וחלקם עדיין נושאים את צלקות אותם מאורעות שהפכו אותם לנכים.
א.ז. הוא יהודי בן 81. הוא נולד ב-1928 בג'רבה שבדרום תוניס בירת טוניסיה. ב-1948 הוא עלה ארצה, שירת בצה"ל ומילא את כל חובותיו כלפי המדינה. בעקבות חוק נכי רדיפות הנאצים, תשי"ז-1957, הגיש א.ז. תביעה נגד המדינה לפיצויים. במשרד האוצר, שבו יושבים, מן הסתם, פקידים שאף פעם לא שמעו על "ביקור" הנאצים בטוניסיה ובלוב, דרשו ממנו אישור המוכיח כי הוא נולד בתוניס שבטוניסיה כדי שיוכלו לטפל בתביעתו. א.ז. לא התרגש במיוחד מהבקשה, פנה למשרד הפנים ושם קיבל "בומבה בפרצוף": "אנחנו נותנים רק אישור המעיד על ארץ הולדתך, לא עיר הולדתך", אמרו לו הפקידים ושילחוהו בבושת פנים הביתה. אבל א.ז. לא פראייר: הוא החליט להילחם במערכת, ובחודש שעבר (20.4.09), תודה לאל, פסקה שופטת בית המשפט בחיפה, אלה מירז, כי המדינה מעכבת בכוונה את תביעותיהם של נפגעי הנאצים יוצאי טוניסיה ולוב, והורתה לה לטפל מיידית בתביעותיהם. יישר כוח.
אליהו לוי המנוח, שמוצא אבותיו הוא כנראה גרוזיני, נולד בעיר הגובלת בין טוניסיה ללוב. אליהו לוי נולד ב-1926. את דרכו לישראל הוא עשה כבר ב-1947, אולם בשל היותו בן יחיד החליטו הוריו לעשות חניית ביניים ארוכה במרסיי, צרפת, ובנובמבר 1948 הם נחתו בחופי הארץ. במשך שנים נאבק אליהו לוי במוסדות המדינה, כדי שיכירו בו ובמשפחתו כנפגעי הנאצים וכמי שרכושם נגזל על-ידי השלטונות בטוניסיה. תביעותיו של אליהו לוי נדחו על הסף, אך לרגע הוא לא חדל "להפציץ" בתביעות חוזרות ונשנות את השלטונות, הן באופן עצמאי והן באמצעות עורך-דין שאת שירותיו שכר. ביום הולדתו ה-79 נפטר אליהו לוי לפתע. לו היה חי בינינו כיום, הוא היה מרים טלפון ל-א.ז. ומברך אותו על הישגו.
לאליהו לוי, הישגו של א.ז. כבר לא יעזור. השאלה היא, האם לא.ז. זה יעזור, שהרי הוא כבר בן 81, מן הסתם עם המון מגבלות רפואיות שלא יאפשרו לו ליהנות מכספי הפיצויים שיקבל, אם יקבל בעודו בחיים. מקסימום הוא יוכל לשדרג את התרופות שלהן הוא נזקק...
אין זה סוד שמדינת ישראל מתעללת בניצולי השואה. אבל מחריד לדעת, כי ההתעמרות מצד המדינה ופקידיה בניצולי השואה שמוצאם מטוניסיה ומלוב היא הרבה יותר גרועה, לעתים בלתי נסבלת. למה אטימות הלב הזו וקהות החושים הזו? מדוע מיום ליום המשטר כאן הופך ממשטר דמוקרטי למשטר ביורוקרטי? לאלוהים פתרונים!
שום דבר לא זז...
בטוניסיה ובלוב היהודים לא רק נרדפו, אלא גם נגזל רכושם, כמו ביתר מדינות ערב. האם המדינה עושה משהו כדי להשיב רכוש זה? אפילו האירוע הבא לא נותן מענה, גם לא חלקי: בחודש ינואר האחרון, חודש לפני הבחירות לכנסת, נחנך במשרד לענייני גמלאים אגף שיעסוק בהשבת הרכוש היהודי ממדינות ערב. בטקס החנוכה "הרביץ" השר דאז, רפי איתן, נאום חוצב להבות. חודש אחרי הוא כבר נאלץ להיפרד מתפקידו, אבל לא להרבה זמן: ראש הממשלה נתניהו מינה אותו ליועצו לענייני גמלאים. והתנאים? כמו של שר: לשכה, רכב, נהג, מזכירות, וכו' וכו'. (אגב, העובדה שהתקשי"ר אוסר את העסקתו של מי שגילו שמונים ומעלה, אפילו הרבה פחות, לא הפריעה לביבי).
ארבעה חודשים חלפו מאז נחנך אותו אגף במשרדו של איתן, ושלושה חודשים מאז מינויו ליועץ ראש הממשלה לענייני גמלאים, שזה כולל גם טיפול בניצולי שואה ובהשבת הרכוש היהודי שנגזל במדינות ערב. האם מישהו שמע על פעילות כלשהי להשבת הרכוש? מישהו יודע משהו? או שמא השר איתן מנהל את העסק כאילו הוא עדיין במוסד?
לצערנו הרב, הסטטיסטיקה מראה כי בעוד פחות מעשרים שנים לא יישאר ולו ניצול שואה אחד. ואם מישהו לא יודע, אזי נספר לו שהסטטיסטיקה לא פוסחת על ניצולי שואה יוצאי לוב וטוניסיה.
(גילוי נאות: אליהו לוי הוא אבי עליו השלום)

תאריך:  18/05/2009   |   עודכן:  18/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם בטוניסיה ובלוב "ביקרו" הנאצים!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי אטיאס
לקראת פגישת נתניהו בוושינגטון היום, יש הסוברים כי משבר עם ממשלת אובמה הוא בלתי נמנע, העולם הערבי משתלט על וושינגטון וישראל נשארת בצד, היא הפכה לימנית ושר החוץ שלה ריאליסטי מדי - טענות אלה, הנן לשווא, סוף-סוף, מנערים את הקונספציות שהאפילו על עתיד ישראל והמזה"ת
עו"ד אברהם פכטר
תקציב המדינה - על הציבור לשאול את עצמו, האם הוא טוב בשבילו ולא באיזו דרך הושג    רוב הביקורת שהוטחה בשר האוצר וברה"מ, הייתה הרבה על התנהלות פוליטית ומעט מאוד על תוצאות    פגישת ביבי-אובמה עוד תאכזב רבים ממבקריו. על ביבי לזייף "אורגזמה פוליטית", בדבר ההסדר עם הפלשתינים
אביתר בן-צדף
פתרון בעיית המגורשים מקטיף יוציא את עובדי סל"ע לאבטלה    כמו עובדי UNRWA, לעובדי מנהלת הרשע יש אינטרס לגרור את הטיפול במגורשים עד קץ הדורות
קובי לירז
אולי דווקא בגלל המידע החסר על אודות מרד בר כוכבא הוא ממשיך לככב גם היום בוויכוחים אקטואליים. מה בכל זאת קרה שם, ומה ניתן ללמוד ממנו
ד"ר יובל ברנדשטטר
התקשורת הישראלית כבר קבעה שהאופן היחיד שבו יכול נתניהו לצאת מן המפגש עם הסולטן אובמה ללא ריסוק עצמות, הוא על דרך החנופה    האם יקנה בראכ את החנופה? אין סיכוי. יש נוהג עולמי לבעוט בחנפנים ולהתרפס בפני אלימים - כך יחטוף נתניהו אם יתחנף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il