X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אקספון של בצלאל תשלם 45 מיליון שקל בשנה ל-10 שנים בתוספת שבין 20 מיליון שקל בשנה הראשונה ועד 110 מיליון שקל בשנה החמישית
▪  ▪  ▪
חזי בצלאל [צילום: רוני/פלאש 90]

סלקום מצאה מקור חלופי להכנסות שהיא צפויה לאבד מגולן טלקום בדמות הסכם איחוד רשתות עם חברת אקספון שבבעלות חזי בצלאל. האחרון ניהל מו"מ להסכם איחוד רשתות עם פרטנר ועם פלאפון, אך כאשר הבין שהמו"מ לא יתרומם פנה למו"מ עם סלקום שאיבדה במקביל את גולן טלקום, שהחליט להעביר את לקוחותיו להוט מובייל.
ההסכם צפוי לשים קץ לשמועות סביב חזי בצלאל וכוונותיו להיכנס לשוק הסלולר המקומי לאחר שרכש תדרים לפני שנה וחצי ומאז התמהמה בנוגע להסכם איחוד רשתות שבו היה מחויב וסימני שאלה ריחפו סביב כוונותיו האמיתיות.
במסגרת ההסכם החברות הודיעו כי ישתפו פעולה בפיתוח רשת דור רביעי משותפת, שתעשה שימוש בתדרי דור רביעי של שני הצדדים, שתופעל על-ידי גוף נפרד. על-פי מדיניות משרד התקשורת הרשת חייבת להיות בבעלות שני הצדדים על-מנת לוודא ששניהם משקיעים ברשת בצורה שווה, וכך השחקן החדש מחויב להקמת הרשת במקום ולהשקעות ארוכות טווח. החברות הודיעו בהתאם למדיניות זו כי יעניקו אחת לשנייה זכויות שימוש בלתי הדירות Indefeasible right of use) IRU) ברשת הרדיו שלהם ולכל חברה תהיה ליבת רשת עצמאית. במקביל סלקום תעניק שירותי אירוח לאקספון ביחס לרשתות דור 2 ודור 3 שלה. ההסכם הוא לתקופה של 10 שנים.
בדיווח שהוציאה סלקום לבורסה היא מציינת כי אקספון תשלם לה עבור הזכויות לרכיבי הרשת הפסיביים כ-45 מיליון שקל לשנה, ב-12 תשלומים חודשיים. בנוסף עלויות התפעול של רשת דור 4 המשותפת ושל רשתות דור 2 ו-3 (אקטיבי ופאסיבי) ישולמו שווה בשווה על-ידי הצדדים ברכיב עלות קבועה (בכפוף להסדרי הנחה מסוימים התלויים בכמות המנויים של אקספון) ורכיב עלות משתנה ישולם ע"י הצדדים בהתאם לשימוש היחסי בדאטה של שני הצדדים על-ידי המנויים (כפי שמוגדר בהסכם).
במהלך עד 5 השנים הראשונות החל מהיום הקובע, אקספון תהיה זכאית להנחה ביחס לתשלומים האמורים בגין IRU לרכיבים הפאסיביים וחלקה בעלויות התפעול, כך שהתשלומים הללו יוחלפו בתשלום חודשי למנוי לסלקום של 25 שקל בשנה הראשונה, 27.5 שקל בשנה השנייה ו-30 שקל לאחר מכן, בתוספת מע"מ, אך בכל מקרה לא פחות מהסכומים השנתיים המינימליים שנקבעו בהסכם (בטווח שבין 20 מיליון שקל בשנה הראשונה ו-110 מיליון שקל בשנה החמישית).
ההסכם מותנה בקבלת כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים, לרבות אישורי הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת.
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה, כי "המשרד מברך על הודעת סלקום-אקספון על הסכם שיתוף רשתות בדור הרביעי. זהו צעד חשוב בחיזוק תשתית התקשורת המתקדמת בישראל תוך שמירה על התחרות. נציגי המשרד יפגשו את נציגי החברות כבר היום לדיון ראשוני בהסכם שגובש".

תאריך:  12/07/2016   |   עודכן:  12/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אומר שבדיקה שלו ושל הטוטו בעמותה גילו שורה של ליקויים קשים, והיריבות הפנימית בין שתי קבוצות בה מונעת את תיקונם
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה: היבואנים הרוויחו מהורדת המכסים. הצרכנים לא    כך עלה בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בנושא השינויים בשיעור המכס לקראת חג הפסח    ילין: "מידע הודלף החוצה. יש לפתוח בחקירה"
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי הפחית חודשיים מעונשו של עודד המאירי: ירצה שישה חודשים בשל עבירות מרמה    דחה את בקשתו של המאירי לחזור בו מהודאתו
מירב ארד
במסגרת טיסות הניסוי נבדקים ביצועי המערכת במספר מצבים ובגבהים שונים, ביום ובלילה, על-מנת לבחון את ביצועי המערכת במתארי טיסה שונים
איתמר לוין
האוצר: המגבלות יאפשרו לגמ"חים לקבל פקדונות ולהעניק אשראי, וימנעו את השימוש בהם להלבנת הון    עיסוק בגמילות חסדים ללא רישיון יגרור קנסות שעשויים להגיע ל-100,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il