X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדיניות הפיוס הנאיבית של נשיא ארה"ב לאחוות עמים ודתות לא תשכנע קיצונים כמו אירן, צפון-קוריאה ואל-קאעידה לפרוק את נשקם ולדכא את אש השנאה שלהם. היא רק תתפרש בעיניהם כעמדת-חולשה והם לא יהססו להרים בעקבותיה ראש את מחיר ההשתהות בנקיטת סנקציות נגדם נשלם, בסופו של דבר, כולנו
▪  ▪  ▪
במקרה הטוב - נאיבי. אובמה [צילום: AP]

לא צריך היה להיות נביא או קוסם כדי לחזות מראש את הלך המחשבה של נשיא ארה"ב בנאומו השבוע בקהיר. הכתובת כבר הייתה מזמן על הקיר, ואם היה למישהו ספק בה - שב ברק חוסיין אובמה להזכיר, למי שרק שכח, מאיפה משתין הדג.
כמוסלמי מבטן ולידה היה זה אך טבעי שהנשיא האמריקני לא רק שלא יתכחש למוצאו, אלא גם יבקש להתפייס עם העולם שאליו נולד. על פניו אין, כמובן, שום רע בכך. להיפך: כל ניסיון לקדם בדרכי שלום אחוות מוסלמים, נוצרים ויהודים - רק יבורך. אלא שמאחורי המעטפת החיצונית הזו של "רצון טוב" מסתתרת, במקרה הטוב, לא יותר מנאיביות לשמה, שאינה ניתנת ליישום בשטח. במקרה הרע מסתתר מאחוריה תרחיש מסוכן, שרק עלול לעלות ביוקר.
עוד במהלכו של מסע הבחירות לנשיאות ארה"ב התרעתי, מעל גבי אתר זה, על הסכנה האורבת לנו, ואולי גם לעולם כולו, עם בחירתו האפשרית של אובמה. כחסיד מושבע של הדמוקרטים שוכנעתי כי הפעם דווקא רצויה הייתה בחירתו של המועמד הרפובליקני מקיין, ידיד ישראל מובהק וגם עתיר ניסיון מדיני. אלא שנבחר אובמה, ובשיכרון החושים הגדול נסחפו אחריו גם ישראלים רבים שהאמינו במעמקי ליבם כי המושיע הגיע. עכשיו, בדיעבד, הם מצטערים.
ולעצם העניין: לא בכדי הטעים אובמה בנאומו בקהיר את שמו הערבי, חוסיין; לא בכדי הוא ברך את קהל-מאזיניו ב"סאלאם עליכום" קולני כל כך; לא בכדי הוא הזמין לנאומו באוניברסיטה המקומית גם את נציג "האחים המוסלמים" - ארגון טרור-רצחני, הפועל מאז ומתמיד נגד אושיות השלטון המצרי; ולא בכדי הוא גם פסח, בביקורו הנוכחי במדינות ערב, על ישראל.
מוסלמי בדם וברוח
ברק אובמה נשאר מוסלמי ופרו-ערבי בדמו וברוחו. שום אפולוגטיקה פילוסופית לא תוכיח את ההפך. כל אימת שהכוונה רצויה, אין, לכאורה, כל רע בכך. אלא שהמעשה, למרבה הצער, הוא זה שאינו רצוי. כי ממה נפשך: בעולם שבו שולט הטרור האיסלאמי, אין כל סיכוי להידברות.ולהתפשרות שהיא. שום "מזרח חדש", כפי שהתבטא אובמה ב"ווישפול ת'ינקינג" שלו, לא יעלה באופק ולא יוכל להתקיים או להחזיק מעמד, ולו לרגע דל אחד.
אצל אובמה, שהוא יותר חוסיין מברק, ישראל איננה עוד הבייבי של אמריקה. אחרי סטירת הלחי שספג ממנו נתניהו בביקורו בארה"ב, הוכיח הנשיא האמריקני שהוא מעדיף על פניו, תרתי משמע, את העולם הערבי. לפי משנתו הסדורה תצטרך ישראל לוותר, ללא כל תנאי מוקדם, על ההתנחלויות ומאחזים, שעה שעניין אירן ימתין בינתיים. גם ירושלים, בירת ישראל, שנויה אצל אובמה במחלוקת קוטבית עם העמדה הישראלית, כשהוא מתעקש שזו תהפוך לבירת שלוש הדתות, תוך חלוקתה ביניהן. השואה שפקדה את העם היהודי מושווית בעיניו למה שהוא מכנה, "ה'שואה' של הפלשתינים", מבלי בכלל לחצוץ ביניהן.
נחש הצפע
ואם אין סיפק בכל אלה, ישראל גם מנועה בעיניו של אובמה מלנקוט בפעולת הגנה עצמית נגד אירן, בה בשעה שהיא נדרשת לחשוף את סודות הגרעין שלה ולחתום על אמנה למניעת הפצתו של נשק גרעיני, בעוד אויביה משחרים לפתחה. מלבד אובמה, גם מזכירת המדינה שלו, הילרי קלינטון, ושליחו למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, קצו בסובלנות ובסבלנות האמריקנית של פעם כלפינו.
ומלבדנו, גם העולם כולו ייאלץ מעתה להתרגל לגחמות האמריקניות, המונעות מאינטרסים של נפט. לצורך כך כבר הוכשר ריקוד ה"מה יפית" האמריקני, כדי לרצות את העולם הערבי החולש על הזהב השחור.
נשיא נאיבי נוסח אובמה, חסר כל ניסיון מדיני, שאינו עומד עדיין בשתי רגליים מוצקות על הקרקע, מהלך על חבל דק. מן הסתם הוא יתקשה להפוך את חלומותיו באספמיה בשטח. שום נאום פיוס, נוסח זה שנשא בקהיר, אפילו לא ידגדג את עולם האיסלאם הקיצוני, על אחת כמה וכמה שלא ישים מחסום לאימה האירנית, לשגיונות אל-קאעידה ולטרור של 'האחים המוסלמים'. הוא גם לא יעצור את מירוץ החימוש הגרעיני של צפון-קוריאה או פקיסטן.
אין כמו הניסיון המר כדי ללמד שרק סנקציות ושפה של כוח עשויות להרתיע את אויביה של ישראל ושל האנושות כולה מלממש את זממם. כל עוד יירתע אובמה מלהפעילן בשטח, ימשיכו נחשי הצפע להרים ראש, לפזר את הארס שלהם, ובסופו של דבר גם להכיש.

תאריך:  06/06/2009   |   עודכן:  06/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההימור המסוכן של אובמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יועציו של אובמה יהודיים מנוסים
שרה  |  6/06/09 19:10
2
גם אנשי השמאל
אדל  |  6/06/09 22:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל גולדמן
אתה נגד מדינה פלשתינית, נגד הקפאת יישובים ובצדק על זה נבחרת וקבלת מנדט מעם ישראל    עמוד על כך בגלוי, בנחישות ובלי התקפלויות
ציפי לבני
הקהילה הבינלאומית חייבת להחליט על קוד אוניברסלי להשתתפות בבחירות דמוקרטיות - הדבר הזה יצריך כל תנועה שרצה בבחירות לוותר על האלימות, לשאוף להגשים את המטרות בדרכי שלום ולהתחייב לחוקים בינלאומיים ולהסכמות בינלאומיות    המטרה היא להבהיר שההליך הדמוקרטי אינו מגיע ללא תשלום - הוא מגיע עם אחריות במקביל לזכויות
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
החשודים והעצורים בידי המשטרה החובבנית שלנו הם הם הגלדיאטורים החדשים לבוא עמם לציבור צמא הדם ולהשליכם לעבר הפיות הרעבים    ולמדליפים (במשטרה) אל תהא תקווה
עמוס שריג
אין דמוקרטיה של זבנג וגמרנו, לפחות לא במדינות מוסלמיות, מה גם שהמעבר החד בין דיקטטורה לדמוקרטיה כשל אפילו באירופה המזרחית וברוסיה הגדולה    המסקנה המתבקשת היא אחת – חינוך לדמוקרטיה בשלבים
עו"ד עמית יפרח
כעת ,כשנוצרה הדינמיקה הנכונה בשלטון המרכזי לביצוע רפורמה מקיפה במינהל מקרקעי ישראל, שוב כפי שנעשה בעבר (דוח גדיש) - נשאר המגזר הכפרי בהמתנה וממשיך להיאבק על זכותו הבסיסית למגורים בבג"צ אל מול קבוצות לחץ חברתיות והערים הגדולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il