X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה הקשר בין הערוץ הציבורי, הערוץ המסחרי, המובטל משדרות והמכות שקיבלה שירה מרגלית
▪  ▪  ▪
על מי מוטלת האחריות למכות שקיבלה המשנה למנכ"ל "רשת" שירה מרגלית? [צילום: יח"צ]
אולי אתם הצופים אחראים למכות שקיבלה שירה מרגלית? הרי אתם צורכים את התכנים הצהובים, המיניים והאלימים. אתם אלו שנותנים לגיטימציה לתקשורת ולעובדים בה להמשיך במעשיהם, מצד שני, האם יש לכם באמת אפשרות להתנגד?

   מחלקה ראשונה
המשנה למנכ"ל "רשת" הותקפה בתל אביב

ערוץ 2 הוא בית בושת למדיה, הוא מביא לצופים תכנים מעניינים ולא תכנים חשובים במטרה להעלות את אחוזי הרייטינג ולהזרים מזומנים לקופה. בתוך כך מתחנכים העובדים בערוץ לרדת הכי נמוך שאפשר כדי להביא לצופים את המיץ של הזבל (שזה בדיוק מה שהצופים אוהבים) ולמעשה, אנשי התקשורת בערוץ רוכשים תרבות תקשורתית נמוכה.
לא פלא שמר טופז "התבלבל" בין עולם הטלוויזיה לעולם המציאות, הרי שאנשים כמו שירה מרגלית הם אלו שאחראים למוטיבציה של טופז לנשוך אנשים בשידור חי כדי להביא רייטינג. אבל עולה השאלה האם ה"בוסים" - דורשי התוצאות בכל מחיר - הם גם אחראים לדרך בה בוחרים העובדים או עובדים פוטנציאליים להוכיח עצמם?
מצד אחד, מי שלא מביא תוצאות - עף. מצד שני, אני לא מכיר ערוץ טלוויזיה שמכריח מישהו לעבוד אצלו ולמעשה, אני גם לא מכיר מישהו שיאשר שאלימות היא לגיטימית בקרב 'טאלנטים' לשעבר שאולי לא רלוונטיים בתקשורת כיום, אבל יכולים לחיות טוב... בטוח יותר טוב מהמובטל משדרות.
אבל כנראה שבערוץ 1 חושבים אחרת, שלשום, ניתן היה לשמוע בחדשות ערוץ 1 את המגישים טוענים שהטלוויזיה המסחרית מעודדת אלימות "ומזל שיש ערוץ ציבורי". האם הכוונה הייתה שערוץ כמו ערוץ 2 אחראי למכות שקיבלה שירה מרגלית? מה שבטוח הוא, שכל בר דעת יכול להבין שהביקורת היא על התכנים של הערוצים המסחריים שנחשבים צהובים ורדודים. מוזר שהדברים נאמרו בהתייחס לפרשת טופז שסוקרה באותם רגעים בערוץ 1.
הדבר המצחיק הוא, שכמה דקות לפני שדברים אלו נאמרו, שידר ערוץ 10 כתבה על יום בחייו של צלם פפרצי. הפפרצי נחשבים כצהובים וכרדודים ביותר, וכשהביא ערוץ 10 את שיגרת יומו של בעל המקצוע חולה הצהבת, האם הוא למעשה מאשר את הטענה של ערוץ 1? שהתכנים המסחריים מדרדרים אותנו? אותו צלם שייצג את התחום בכתבה, טען שהצילומים שלו מקדמים אמנים, ובתוך כך אני שואל מה הקשר לכישרון של האמנים? מנגד יש בחורה בלונדינית בשם אורלי ויינרמן, שברגע שהוחרמה על-ידי חולי הצהבת נראה "שהקריירה" שלה נעלמה.
האם התקשורת המסחרית, שהוקמה במטרה להזרים כסף לבעלי הערוץ, אחראית להתנהגות הצופים ולהתנהגות הכוכבים שלה? ידוע שהתקשורת בונה והתקשורת הורסת, האם הדבר רע בהכרח? האם מי שהקים עסק כדי להתעשר צריך לעשות חשבון כאשר הוא מעוניין לפטר עובד שלא מספק את הסחורה? הרי אף אחד לא הכריח את אנשי התקשורת לנסות את מזלם, הם בחרו בתחום. ואולי אתם הצופים אחראים למכות שקיבלה שירה מרגלית? הרי אתם צורכים את התכנים הצהובים, המיניים והאלימים. אתם אלו שנותנים לגיטימציה לתקשורת ולעובדים בה להמשיך במעשיהם, מצד שני, האם יש לכם באמת אפשרות להתנגד?
דודו טופז הוא אדם שפל (במידה שהוא לא משוגע, כי אז הוא לא אחראי למעשיו), אם הדברים נכונים לגביו (בכל זאת הוא עדיין בגדר "חשוד"), אזי הוא בחר באלימות כי לא קיבל עבודה. אחוז האבטלה בארץ הוא מהגבוהים ביותר בכל הזמנים ובכל זאת, לא שמעתי לאחרונה על אדם שחי בדירת חדר אחד עם משפחתו (ויש הרבה כאלו) והחליט לשלוח אנשים לבוס שלו לשעבר (אף על-פי שלעומת דודו, הוא לא יכול להרשות לעצמו את הדבר מבחינה פיננסית), אני מכיר לא מעט מובטלים שהיו יכולים לחיות כמה שנים עם הכסף ששולם למשלחי האגרופים בבכירי התקשורת.
לסיכום אומר שאני לא חושב שיש קשר בין תכני ערוץ, התנהגות בעלי המקצוע בסביבה תקשורתית ובחירה באלימות כנקמה, ומי שכן חושב כך, דמו בראשו.

הכותב הוא עורך אתר prnet ויועץ תקשורת.
תאריך:  07/06/2009   |   עודכן:  07/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערוץ 2 - המקור למכות שקיבלה שירה מרגלית?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כשהאלימות והתכנים ירדו לאשפתות
ערוץ הביבים  |  7/06/09 23:50
2
האמת שמנסים להסתיר
יש מיש  |  8/06/09 06:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידידיה ארגמן
אבי ניר חשב שזו הזדמנות מצוינת להיפטר מהפרימדון הקטן הזה, שבטח דרש משכורת עתק. ולאור התובנה הזו, פתאום מובן לי למה דודו כ"כ כעס על ניר, עד שהיה מוכן להזמין אנשים שיפגעו בו, הרי ניר הוא זה שהוריד לטופז את השלטר
יורם אטינגר
למרות הנאום בקהיר, פיתרון הבעיה הפלשתינית אינו בראש סדר העדיפויות של אובמה. ביטחון ארה"ב ועתיד אובמה אינם תלויים בגורל ההתנחלויות    נשיא אמריקני הוא רב-עוצמה, אך הוא רק אחת משלוש זרועות שלטון עצמאיות השקולות בעוצמתן
אייל סבג
רק מעטים מעזים לשבור מוסכמות ברורות ו"חוצים גבולות" על-מנת לגלות אופקים חדשים    אל תניחו לחלומות שלכם לגסוס, אל תניחו לכמיהה אחר שינוי מתבקש לגווע
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
נרקיסיזם מאופיין בתחושת גדלות, התעסקות יתר בקבלת תשומת לב והיעדר אמפתיה    באישיות בריאה יכול להתפתח נרקיסיזם בריא, אך במצבים קיצוניים יותר עשוי הרעב להכרה להביא לדיכאון חריף ולהתפרצויות זעם מסוכנות
ליאת נוקד-וינדר
הכביש הוא הריאליטי של החיים, מי שנוהג בו בצורה חסרת התחשבות ומסכנת חיים, לא ניתן לסמוך עליו גם בחייו האישיים    יש להתייחס לנהיגה כתרבות ולא להפוך אותה למלחמת התשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il