X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד הנשיא האמריקני משדר קלילות, ביטחון וכריזמה, ראש הממשלה הישראלי משדר כבדות, חוסר ביטחון והססנות
▪  ▪  ▪
זה לעומת זה. אובמה ונתניהו

בעולם שבו מהפכים היסטוריים ענקיים, משברים כלכליים קולוסאליים, תפניות פוליטיות וחברתיות "נפלו" על ראשנו בהפתעה, אין היום איש שיוכל לצפות מה יהיה גורל נשיאותו של ברק אובמה.
סובייטולוגים ומומחים לנושא, לא חזו את נפילת הגוש הסובייטי, חכמי כלכלה ומומחים לשוק ההון לא צפו את המשבר הכלכלי הענקי הנוכחי (או משברים כלכליים אחרים בהיסטוריה) על מקורותיו והשלכותיו. חכמי מדיניות וסתם חכמים לא צפו את עוצמתו של היטלר ואת מהלכיו והתוצאות הנוראות שחווה העולם בעקבות שאיפותיו. רוב יהודי גרמניה, משכילים ובעלי חוכמה אמרו אז "אין סיכוי שהיטלר יפגע במיליון יהודי גרמניה" ולא זזו ממקומם והמשיכו בחייהם כאילו לא קורה דבר.
אף אחד לא צפה מראש את השינוי המתחולל לנגד עינינו באירופה שבה שנה אחר שנה, משתנה התרבות האירופית המהוללת לסוג אחר של תרבות - עדיין לא ברורה - בהשראת הכמות העצומה של מהגרים איסלאמיים שהתיישבו ביבשת העתיקה, הפכו אותה לביתם הלגיטימי.
ברק אובמה הוא כרגע אניגמה, לא פחות מאשר היה ביום שיצא למסע הבחירות שלו. תעבור עוד תקופה, ארוכה או קצרה, עד אשר ניתן יהיה לסכם את כישוריו, הצלחותיו ופרי-החלטותיו כנשיא. רבים מתלהבים ממנו, מאמינים בו ורואים בו גאון רב-תחומי ונשיא שלא היה כדוגמתו. זאת, כאשר אין לאיש מאתנו כלים להערכת העתיד, או להערכת פעולותיו ותוצאותיהן העתידיות.

שפת הגוף של אובמה

לא לחינם משווים את אובמה לכוכב רוק. צעיר, ספורטיבי ובעל מראה נאה וחיוך אטרקטיבי. הוא מתנועע ככוכב, מסתובב מול הצלמים בלי גופיה, מתלבש בסגנון ספורטיבי, קל רגלים שתמיד עולה במדרגות בריצה קלה. אנחנו מתבוננים באנרגיות הבריאותיות שלו - רואים אותו בטלוויזיה כל יום - בשלל הפעילויות שלו, נסיעות, המראות, נחיתות, נאומים, מפגשים ושלל התפקודים - מעולם לא עייף. אובמה לא נראה עייף לאחר טיסות ארוכות, במפגשים האמורים להיות מלחיצים וכדומה. עייפות לא מציפה את פניו ועפעפיו, ולא את תנועותיו ולא את קולו הבטוח ומשפטיו הקולחים.
האחריות העצומה שעל כתפיו לא ניכרת על גופו, לא על פניו ולא במונולוגים שלו או בתשובות שלו על שאלות. הוא רהוט בתשובותיו, לא מהסס, בטוח בדרכו, נחוש ומה-לא.
האיש שגרם למהפך באמריקה בנושא הגזע, שהגיע בנחישות לראש הפירמידה, הוא גם בעל מושלם, מחזר נלהב של האישה היחידה שקיימת בשבילו, ואב-השנה. בימים הלא רבים שהוא מתפקד כנשיא אמריקה ונשיא העולם כולו, לא ניכר בשפת הגוף שלו, בדבריו ובקצב ההתנהלות שלו, שום פגם של ממש. הוא מתהלך, מדבר, מתפקד, יוזם, מחליט ופועל ביום יום, בחיים ועל מסך הטלוויזיה של כולנו כיצור מושלם: כנשיא, כבעל משפחה, כבעל רעיונות וכמבצע נמרץ.
כאמור, אין לנו כל אמצעי מדעי, פסיכולוגי או אחר לנבא את העתיד שלו ושלנו. כאדם סקרן העוקב שנים לא קצרות אחרי הדרמות העולמיות, לא ראיתי עד עכשיו איש כזה מושלם, עם שפת גוף כה בטוחה בעצמה, התנהגות כה רהוטה וחסרת-רבב, התנהלות כה מהוקצעת וכל כך הרבה ברק באישיות חיה.
ברק אובמה הוא כמעט כמו דמות מצוירת בסרט או בחוברות מצוירות מסוגננות: וריאציה על סופרמן, באטמן, ספיידרמן ושאר הגיבורים הנפלאים הבאים להציל את הטובים ולהרוג את הרעים. אובמה הוא בעצם דמות מצוירת ממין חדש: הוא רוצה להציל את הטובים(?) בלי להרוג את הרעים. בסיפור של אובמה, נכון לעכשיו, אין רעים (האירנים למשל הם לא הרעים, הם פשוט, עוד רגע, הולכים להסכים איתו על כל דבר). בקסמו של הספיידרמן החדש הוא מצליח בסיפור, לשכנע את "הרעים" שהם בעצם טובים שבכלל אין צורך להרוג את אף אחד, פשוט צריך לדבר, לסדר את העניינים ואז כולם יראו ש-Yes we can. מי שעכשיו יוציא את סדרת אובמהמן החדשה יעשה מיליארדים מהחוברות, מהסרטים, מהצעצועים ומטי-שירטים למיניהם.

שפת הגוף של נתניהו

שליט זה, בנימין נתניהו, הוא הרבה פחות חידתי מהדמות המוזכרת לעיל. הוא משחק כבר פעם שנייה בתפקיד מן העבר. סוג של 'קאמבק' במחזה שכבר ראינו. אני מתבוננת בשפת הגוף שלו ולא מזהה שום דבר. ברור שיש לו שפת גוף, אבל היא לא פרושה להבנתו של כל אחד מן השורה. ההליכה הנמרצת שלו, כמו המשפטים שהוא אומר, כמו מבט עיניו שבדרך כלל לא מישיר לתוך עינינו (שפת הגוף והמבט הכי מוצלח אצל נתניהו מתרחשים כאשר הוא עסוק כמסביר של מדינת ישראל בתחנת טלוויזיה אמריקנית או אירופית) לא ניתנים לפירוש. הוא מתהלך כטרוד מלא "עסקים" עמומים. הכל עמום, המשפטים הם סיסמאות. תנועות הגוף והשפתיים, מיצוב הראש ותוכן המילים מעידים על מבוכה תמידית, חוסר ביטחון והרבה זיוף. נתניהו טוב למי שלא מבדיל בין זיוף ואמת. שפת הגוף של נתניהו משדרת עמימות, סודיות, "גישפטים" שרק הוא יודע עליהם.
ההצגה, אותה הצגה שכבר ראינו לפני שנים אחדות, קצת שונה. השחקן התבגר. בהצגה הזו יש פחות שטיקים בשפת הגוף ובטקסטים. בהצגה הזו הקהל כבר לא מעוניין בסקנדלים מסוג "השמאלנים שכחו שהם יהודים" או "הם מפחדים". ולכן השחקן הראשי מאופק יותר, אבל גם סתמי יותר, אין לו אש בעיניים (הו, איפה האש של אובמה), תנועותיו משדרות חוסר ביטחון, ובולט החשש שמא ישכח את הטקסט במהלך הצגה מול קהל שקנה כרטיסים. הוא שחקן שהפחד משתק אותו ומעכב את המשחק הווירטואזי שהיה רוצה להגיע אליו. ההליכה הנמרצת של נתניהו לא מצליחה להסתיר את ההיסוס, הדאגה (כן אני בטוחה שלא חסרות לו דאגות), חוסר הקלילות וחוסר האמונה בעצמו.
כאמור, אין לי כלים לנבא דבר. אני כאן רק כדי להתבונן על הנבחרים שקיבלו 'ג'ובים' גדולים. שחקנים בדרמה שתוכנה וסופה לא ידוע. דרמה מאוד לא רגועה.

תאריך:  08/06/2009   |   עודכן:  08/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפת הגוף של אובמה ושל נתניהו
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אובמה בלוף בדיוק כמו קלינטון
גל נר  |  8/06/09 14:56
2
איזה רוע ...כמה אפשר? ל"ת
קול המציאות  |  8/06/09 15:05
3
[obama just plakat.
nir1  |  8/06/09 15:14
4
חידה לשם מה נכתבות שטויות כאלה
עץ  |  8/06/09 17:34
5
כתבה לעניין. כל מילה סלע
שושפרי  |  8/06/09 18:08
6
ביבי משדר חוסר אמינות
אגרי סיבי  |  8/06/09 19:05
7
אובמה מתעב חנפנים יהודים! ל"ת
קורן נאוה טבריה  |  8/06/09 19:33
8
כל מילה נכונה על נתניהו
שושפרי  |  8/06/09 19:35
9
הפוך לגמרי, אבל ממש לגמרי
הניה..  |  8/06/09 20:43
10
הכתבה אוסף שטויות! ל"ת
גרי  |  8/06/09 22:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
אע"פ שנדיר כי מומחה ישנה את קביעתו הראשונה - צריך מומחה להעיד אמת, וככל שנחוץ גם לחזור בו מעמדות שגויות. אל לו לחשוש כי שינוי חוות הדעת לאור טענות או ממצאים חדשים, יגרור פיחות במעמדו המקצועי - ההפך הוא הנכון
אסתר שניאורסון גרי
אוי לה לממשלה אם תכניס את המדינה שוב לסחרחורת של חורבן, תבוסה פנימית והרס של אנשים ובתים, כי הגיעה השעה לשוב לישראל של ששת הימים ולהתחיל מהתחלה, גם בעזרת כוח
יוסי קרמר
ברק אובמה, ללא היכולת שלך לגרום לאנשים להבין ולא להאמין בתחום הנושא הרוחני שיאחד את כל המין האנושי, ויבטל את הצורך והנזקקות של המאמינים לדתם, תוכניתך תהיה עוד תוכנית מגירה מיני רבות
אורן פרסיקו
לעומת יצחק שמיר נתניהו הוא עילוי תקשורתי    לעומת אובמה הוא כישלון מהדהד    או כך לפחות הוא מוצג בעיתונים
גד גזית
הייתכן שאובמה משדר לנו שנקרתה לנו הזדמנות היסטורית חד-פעמית, לנצל את בחירתו ואת התקווה הבינלאומית שהוא מעורר כדי לקדם באופן משמעותי פתרון של ממש לחיכוך הכואב באזורנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il