X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאומו של ברק אובמה הוא "רב-ערך" במשמעות הכפולה של המונח, הוא ערכי מאוד ויש ערכים שונים שכל אחד יכול לדלות
▪  ▪  ▪
נואם ונאום מוערך. אובמה [צילום: AP]

נשיא ארה"ב הנוכחי הוא ללא ספק אחד הנואמים המעולים של תקופתנו. נאום טוב נמדד בכמה אלמנטים שיש בו: תוכן חכם ומובן, סגנון וצורה, והגשה נכונה. אבל יש בו עוד אלמנט חשוב. הוא כולל פנינים - אמירות בל-נשכחות. וינסטון צ'רצ'יל מנהיג בריטניה ובעצם, העולם החופשי כולו בתקופת מלחמת העולם השנייה, היה נואם בחסד. אמירות שנונות רבות שוזרו בנאומיו. אחת מהן בשבחו של חיל האוויר המלכותי, ה-RAF, וכך אמר: Never did so few so much for so many - מעולם לא עשו מעטים כל כך, כה הרבה, לרבים כל כך. הנשיא קנדי, אף הוא נואם משובח, זכור מאמירה לעם האמריקני בנאום ההכתרה: o not ask what America can do for you, ask what you can do for America - אל תשאל מה אמריקה יכולה לעשות למענך, שאל מה אתה יכול לעשות למען אמריקה. ברק אובמה, באמירה אחת בנאומיו במערכת הבחירות, הטביע את החותם על המסר שלו לשחורים ובעצם לכל העם: Yes we can - אמירה, שמאז, הועתקה וצוטטה בנסיבות שונות, במעמדים שונים ובמאמרים.
לטעמי, בנאום המונומנטאלי באוניברסיטת קהיר, הפנינה היא: "הגיע הזמן לפעול על-פי מה שכולם יודעים שצריך לעשות". כה פשוט, כה חכם, כה נכון. ואשר לנאום כולו: לקראת הבחירות לנשיאות כתבתי מאמר באתר זה ב-30.10.08 וזה היה הפתיח: "גם אלמלא האינדיקאטורים היו מצביעים על יתרון לברק אובמה, הייתי כותב את המאמר. זאת מכיוון שהסנאטור הצעיר והמבריק, הוא קרן אור לאמריקה, ונשיא אמריקני שחי בהרמוניה עם עמו ועם העולם, יש לכך חשיבות רבה גם בכל הקשור באזורנו. במילים אחרות אני מאמין במנטרה: אובמה טוב ליהודים, כלומר לישראל".
וזה היה הסיום: "פוליטיקאי שעושה לעצמו, וכל פוליטיקאי עושה ראשית כל לעצמו, ותוך כדי כך, או באמצעותו, הוא משרת את הציבור ואת המדינה, בזירה הפנימית והבינלאומית, הוא לא רק פוליטיקאי טוב - הוא מדינאי. כזה הוא לדעתי ברק אובמה בפוטנציאל שלו. זאת ועוד, בשביל אסיינים, אפריקנים וקבוצות נאורות באירופה, שחור, אף שהוא חצי לבן, כנשיא ארה"ב - אלה ימי משיח. ואם אלה לא הימים ממש, אזי יש בהם את האלמנט של בשורה. לסיכום, אם יש תקווה להשכנת שלום במזרח התיכון כולו, אובמה עשוי להיות קטליזאטור רציני מאוד במימוש הבשורה הזאת, החזון הזה. לכן - אובמה" - ככה כתבתי אז, ואני שמח שנשיא זה עונה על הציפיות שלי, ואולי אף מעבר להן.
נאום אובמה הוא "רב-ערך" במשמעות הכפולה של המונח. הוא ערכי מאוד ויש ערכים שונים שכל אחד יכול לדלות. לכולנו יש מה שהסוציולוגים קוראים predispositions כלומר, נטיות לב. על פיהן אנו דנים אנשים, מנהיגים והמדיניות שלהם. יש, והם רבים, שבשבילם מילות המפתח היו הפסקת הבנייה בהתנחלויות. אלי דיבר הקטע הבא:
"קשריה ההדוקים של אמריקה עם ישראל ידועים היטב. קשר זה לא ניתן לניתוק. הוא מבוסס על קשרים תרבותיים והיסטוריים,והכרה שהשאיפה למולדת יהודית [הדגשה שלי: צ.ג.] מבוססת על היסטוריה טראגית שאי-אפשר להכחישה.
"יהודים בכל העולם נרדפו במשך מאות שנים והאנטישמיות באירופה הגיעה לשיא בשואה שלא היה לה תקדים. מחר אבקר בבוכנבאלד, שהייתה חלק משורה של מחנות שבהם יהודים שועבדו, עונו, נורו והומתו בגזים על-ידי הרייך השלישי. ששה מיליון יהודים מתו יותר מכל האוכלוסיה היהודית שחיה כיום בישראל. התכחשות לעובדה זאת היא חסרת בסיס, בורה ומלאת שנאה. איום להשמיד את ישראל או חזרה על הסטריאוטיפים המתועבים על היהודים, הם עוול נורא המעלה בדעתם של הישראלים את הזכרונות הכואבים ביותר ובה בעת מונע את השגת השלום שעמי האזור ראויים לו" (תרגום ע"פ הארץ).
הנה בקטע קטן אחד השמיע נשיא המעצמה הגדולה בעולם, בפני כינוס יוקרתי-מוסלמי-היסטורי את ה-raison d'être של מדינת ישראל כמדינה יהודית. שום מנהיג אמריקני לא עשה זאת לפניו בנסיבות אלה. האם יכול להיות מסר נעלה, ברור וחד יותר - לנו היהודים, לנו הישראלים, לנו ניצולי השואה?

המאמר מופיע באתר המחבר "זרקור"
תאריך:  09/06/2009   |   עודכן:  09/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום "רב-ערך"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מר גיל היקר
אדל  |  9/06/09 21:33
2
ההבדל בין משפט למשפט
ערך הדמגוגיה  |  10/06/09 00:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף בן-דור
המתח שבין חירות הפרט לבין ההשתייכות לקולקטיב הוא ציר סרטה של שושי גרינפלד "הבן הסורר". התשובה ברורה לה: לשבור את הקונפורמיזם ולהתריס כלפי הסמכות
יואב גלבר
על מדינת ישראל להכריז שמנהיגי חמאס וקרוביהם ערֵבים בחייהם לחייו ולשלומו של גלעד שליט, ושהתעריף לחילופי שבויים חיים הוא אחד כנגד אחד ולא יותר
עו"ד משה גולדבלט
מה דעת בית המשפט העליון כיום על הכלל לפיו אין לבחור שופטים בזמן כהונתה של ממשל מעבר?
אורן פרסיקו
מדוע שילה דה-בר, העורך הראשי של ידיעות אחרונות, טעה כשכתב לקוראת מוטרדת כי "'ידיעות אחרונות' אינו עיתון צהוב"
ישראל דודזון
האם המדינה עליה הכריז דוד בן-גוריון היא באמת מדינה עצמאית גאה או מדינה תלותית אשר לא יכולה להתנתק מה"עטין" של ה"דוד מאמריקה"?    מדינה אשר תלויה במקורות חיצוניים הכוללים מענקים ומתנות נעשית תלותית ומשועבדת לנושיה והיא משדרת תלות וחוסר יציבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il