X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעידן השפע שאנו חיים הדילמות יותר ויותר גדולות לגבי תפקידנו כהורים אנו מנסים לא להחסיר מילדינו דבר, שאולי נחסך מאיתנו כילדים, מנסים לפצות אותם על שעות רבות של פרידה, לרוב כדי להשתיק את מצפוננו
▪  ▪  ▪
לא תמיד צריך לתגמל את הילד [צילום: AP]

הורים לילדים בגיל הרך מודעים לכך שזו תקופה מכרעת בחיי הילד, ולכן עלינו לשים לב להשלכות של דברים שאנו אומרים להם. הורים רבים, במיוחד הורים לילד ראשון, תוהים לגבי אחריותם ותפקידם כהורים. שאלת השאלות הינה איך להיות הורים טובים ואולי טובים יותר מהורינו? איך להימנע מטעויות במהלך הגידול (האם בכלל זה אפשרי) האם לתגמל את ילדנו על מעשה חיובי? אז התשובה היא שכן.
חשוב לתגמל ואפילו הרבה, אבל חשוב להבין שתגמול יכול להתבטא בחיבוק/נשיקה/מילה טובה. כבני אדם אנו זקוקים לעידוד ולחיזוקים ועל אחת וכמה שילדים רכים זקוקים לכך, ולכן חשוב שנזכור שאין צורך לשפוט את פעולות הילד כדי לעודדו וצריך להיזהר, שהשבח לא יצור תלות של הילד בנו.
חשוב שלא ייווצר מצב שללא שבח הילד לא יפעל, או/ו יאבד את ביטחונו העצמי. ילדים זקוקים לתמיכה לא מותנית, אהבה ללא תנאים. תגמול לא אמור להיות מותנה, התניה איננה אקט חינוכי. חשוב לתגמל ילד בעקבות מעשה חיובי שעשה: עזרה מצידו, מילוי הוראה שהתבקש לבצע וכד', חשוב שהילד ישמע יותר עידוד וחיזוק מביקורת והערות.
מומלץ ל"צפר" את הילד כאות הערכה על מעשיו. אין לעשות זאת תוך כדי אמירה מקדימה כגון "אם תסדר את המשחקים שלך אז..." אלא "אני מאוד מעריכה את החריצות שלך בכך שסידרת... ולכן הבאתי לך...", "שמעתי מהגננת... שהיום... זה שימח אותי מאוד ולכן קניתי לך...", "אני רואה שהצלחת להתאפק ושלא השתמשת כל היום במוצץ ולכן נלך ביחד לקנות...".
חשוב לציין שבנושא הגמילה חייבים להתחיל רק ברגע שהילד מראה סימנים ליכולת להיגמל, בכל תחום ישנם סימנים המרמזים ומלמדים על בשלות שמעידה על-כך שניתן להתחיל את תהליך הגמילה ואל לנו להתחיל לגמול מתוך לחץ סביבתי או מתוך אינטרס אישי/כלכלי שלנו. "הוא כבר ממש גדול, לא יכול להיות שהוא עדיין עושה בטיטול...", "נמאס לי מהמוצץ, זה כל-כך לא אסטטי".
אחת הבעיות היא שכשילד מקבל על כל אירוע פרס, הערך של הפרס יורד והוא הופך להיות פחות ופחות אטרקטיבי ואפקטיבי. הפרס הופך להיות משהו מובן מאליו ואפילו מתחייב. יתרה מזאת, שהדרישות של הילד רק עולות, ודברים "פשוטים" כבר לא מספקים אותו, לכן "פרס" לא צריך להיהפך לדבר בשגרה, אלא עליו להיות אירוע מיוחד, פרס יכול להיות מדבקה, לקחת את הילד למקום שהוא אוהב, לבלות איתו זמן ממושך (זמן איכות), משהו "בשקל" שהוא אוהב וכדומה.

אוכל ופרסים

System.String[]

אל תפלו לפח הזה

System.String[]

מתי לתת פרס

System.String[]

מחבררת המאמר הינה מומחית להתפתחות בגיל הרך, מדריכה ומרצה ברשת הגנים גני גולן
תאריך:  10/06/2009   |   עודכן:  10/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דימיטרי רייזמן
האם ציבור דתי-לאומי, אשר רובצת עליו חובת האחריות לשמש גשר בתהליך זה, שוב ימצא את עצמו לא מוכן ועלול שוב "לאחר את הרכבת"?
רחל אהרנפלד
נראה כי "האנשים החדשים" שבהם מתגאה נציג הצבא האמריקני באזורנו, בדברו על 1,500 החיילים הפלשתינים שארה"ב אימנה לאחרונה, יצטרפו לאלפי הפלשתינים שכבר זכו לתמיכתה הצבאית
שלמה גזית
השלום הקר המאפיין את שלושים השנים שחלפו מאז נחתם ההסכם לא צריך היה להפתיע איש    לא היה כאן תהליך שלום שנשתבש    מה שקרה מאז נבע מן העמדות הבסיסיות של שני הצדדים, מן הפער בראיית השלום משני הצדדים ומהתנהגותם עוד בשלב ניהול המשא-ומתן ביניהם ובמשך השנים שחלפו מאז
חנה ביבי
ירידה בשמיעה מופיעה אצל יותר מ-10% מהאוכלוסיה    אצל ילדים, ככל שליקוי השמיעה מאובחן מוקדם יותר, כך השיקום השמיעתי מתחיל מוקדם יותר ולילד סיכוי טוב יותר לפתח שפה ודיבור
אורן פרסיקו
הארץ מחליף עיתונאים בסופרים    ומזכיר אגב כך את הקשר בין אליטיזם לעממיות    ובן כספית עונה למכחישיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il