X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקורבי תמיר מאיימים עלינו שאם ביה"ד לערעורים לא יבטל חלק מגזר הדין (הורדה בדרגה), צ'יקו יילך הביתה. אני לא מוכן לקבל טיעון כזה. המסר הזה, לפיו צה"ל בלי צ'יקו, זה לא אותו צה"ל, הוא הסיבה העיקרית לשורות אלה
▪  ▪  ▪
לא דיבר אמת. תמיר [צילום: פלאש 90]

לא אתחסד: גם אני, אילו הייתי מכיר אישית את תא"ל צ'יקו תמיר, שורות אלה כנראה לא היו רואות אור. לא אסתיר גם את חיבתי ה-(כמעט) אוטומטית ללובשי מדים בכלל, ולקרביים שביניהם בפרט. בעיניי הם הגיבורים האמיתיים, ואלמלא גבורתם, לא הייתה לנו מדינה.
ולמרות האמור לעיל, חיבה, הערכה, הערצה ותחושת תודה אינסופית, אסור שייתנו קרדיט בלתי מוגבל לאף אחד - אפילו לא ללוחם מהולל כמו תא"ל צ'יקו תמיר. לא התכוונתי להתייחס לגזר-הדין נגד תמיר, אלא שנחשול מסנגרים, על מי שקיבל עונש ראוי, גרם לי לזוע בכיסאי באי-נוחות. כמו שברור לי שהסניגוריה האקטיבית הזאת מכוילת להרכב שידון בערעור, כך ברור לי שגזר דינו של תמיר יומתק, ודרגתו לא תורד.
כי ככה זה אצלנו - היחס לחשודים, נאשמים ומורשעים איננו עקרוני אלא סלקטיבי. ומדינה שאליטה עם השפעה בתקשורת, עושה אבחנה בין אלה לאלה, במדינה כזאת האזרחים שומעים הרבה פעמים את המושגים "טיוח", "מריחה" ו-"תרבות השקר". לעיתים יש קשר בין המושגים האלה לבין לוויות.
יהירות מסוכנת
פרשנים מגדירים את גזר-הדין כ-"רעידת אדמה בצה"ל". בדיון שקיים יאיר לפיד ב"אולפן שישי" (ערוץ 2, 12.6.09) הכיתוב שליווה את הדיון היה "משפט שדה"(!!!). במקביל התארגנה קבוצת לשעברים שחתמה על עצומה ובה קריאה לרמטכ"ל לסיים את הפארסה.
מקורבי תמיר, ואלה החפצים ביקרו מאיימים עלינו שאם ביה"ד לערעורים לא יבטל חלק מגזר הדין (הורדה בדרגה), צ'יקו יילך הביתה. ואם יילך, מה יקרה? נקרוס? אני לא מוכן לקבל טיעון כזה. לא אלמן צה"ל. המסר הזה, לפיו צה"ל בלי צ'יקו, זה לא אותו צה"ל, הוא הסיבה העיקרית לשורות אלה.
אל יובן מדבריי שאני תומך בפרישתו. ממש, ממש לא. אם הוא מוכשר כמו שאומרים אלה המיטיבים להכירו, אני מאוד בעד הישארותו. אילו אני לוחש על אוזנו, הייתי מייעץ לו לוותר על הערעור, לשאת את עונשו "כמו גבר", לפני זה, שיתראיין בכלי התקשורת, ובזקיפות יודה בחטאו, ויזהיר אחרים לבל ייכנעו ליהירותם. לתת לבן, נער בן 14, כלי רכב צה"לי, זוהי יהירות מסוכנת.
כמו שזה נגמר בתאונה קלה, זה היה יכול להיגמר בתאונה קשה. כנראה לא במקרה אני נזכר בנער אחר, מהיישוב רעות - אורן מזרחי ז"ל. באפריל שנה זו, חברו הטוב של אורן אירח בחדרו שלושה חברים, כולם בגיל 13, ותוך כדי משחק באקדח של אבא, נפלט כדור שהרג את אורן. מחקירת המשטרה עולה שהילד קיבל רשות והדרכה מאביו כיצד להפעיל את האקדח. זה נגמר בלוויה טראגית ומיותרת של עלם חמודות. כמו צ'יקו תמיר, גם אביו של הנער עם האקדח, התכוון "לצ'פר" את הבן - בניגוד לחוק.
התנהגות מופקרת
המוטיב הראשי הנשמע מדברי חבריו של תמיר הוא: העונש בלתי מידתי בעליל. זה מגרה לשאול מהו עונש מידתי? אותו עונש שנראה לרבים בלתי סביר לחומרה, עשוי להיראות בלתי סביר לקולא, אילו היה נגזר על אדם שהם מתעבים. כעיקרון, העונש צריך להכיל בתוכו, בנוסף ללימוד לקח את העבריין, עוד שני מרכיבים שיש ביניהם קשר: האינטרס הציבורי, והרתעת אחרים. ייתכן שבטווח הקצר - אם תמיר יפרוש מהצבא - האינטרס הציבורי ייפגע. אני משוכנע שבטווח הארוך, יקרה ההפך.
תמיר התנהג בצורה מופקרת, וכשהתבררה לו תוצאת ההפקרות, הוא ניסה לטשטש את האירוע. "הנאשם נכשל באי-אמירת אמת, פעם אחר פעם אחר פעם", כך פסק בית המשפט. הקביעה הזאת מוכיחה, שברגע מבחן, האמת היא נר כבוי לרגליו.
זוהי נורמה פסולה ומסוכנת. כנראה שרק עונש קשה ומתוקשר יש בכוחו להעלים נורמות פסולות. עונש כזה מכיל בתוכו הכרזה: כללי המשחק השתנו, והנה אנחנו בני הזונות מודיעים לכם!! די לתרבות השקר! די לטיוח! לא עוד אותה הפקרות שידענו.

תאריך:  14/06/2009   |   עודכן:  14/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'יקו תמיר, לא אלמן צה"ל
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים עם עיקר עמדתך
ניר מ  |  14/06/09 14:00
2
העונש מידתי ואף קל מידי !
מזר תירוש  |  14/06/09 15:05
 
- הם מגינים על עצמם "מיום גשום"
מבין ענין  |  14/06/09 19:10
3
היה ראוי לקבל מאסר בפועל
אולגה ירון  |  14/06/09 17:27
4
התנהגותו של תמיר מבטאת פרצופו ל"ת
של צה"ל  |  14/06/09 17:59
5
טוב לקרוא קולות שפויים
אלון ה  |  14/06/09 18:55
6
מנסים לשבש אתכל הנורמות
קצין בכיר במיל'  |  14/06/09 18:59
7
צ'יקו עם יכולותיו צדיק בע"מ
קצין צעיר  |  14/06/09 19:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
ישראל לא מתכוונת לסמוך שוב על אומה כלשהי בעולם להבטחת ביטחונה, ותפעל באופן חד-צדדי להבטחת קיומה. מי שירים יד על העם היהודי, ידאג באופן מיידי להקמת מוזיאונים לשואה לעמו
ראובן לייב
גם בעידן הטכנולוגיה לא זונח הישראלי המצוי את הקריאה
נחום שחף
אובמה קורא להקמת מדינה פלשתינית (שלישית) מרחק יריקה מפתח-תקוה, רמת-גן תל אביב    בן כספית במעריב: אובמה והעולם פוזיטיב, ביבי והימין נגטיב    משחק כדורגל - בצד אחד עולם ערבי, מוסלמי, אנטישמי, בהרכב מלא, בצד הישראלי שחקן יחיד, סכיזופרן. חציו עיתונאי בועט לשער העצמי. פייר פליי
אמין זאהר
הקיפוח ואי-השוויון בעדה הדרוזית גורמים לתסכול הדור הצעיר, כאשר חיילים משוחררים חשים כאזרחים סוג ב'. המצב בקרב הדרוזים חמור ומסוכן, הם נמצאים על סף ההתפרצות, ממתינים לקריאת ראשי הרשויות. והכתובת, כרגיל, על הקיר, עד ש...
גדי אשל
נתניהו, ניסית לרצות את אובמה בליטראות בשר נדיבות. הפצרת בו, שיזכור את הברית. אך ראה זה פלא: מה קיבלת בתגובה? (וישר לפרצוף) - נעל!    מכתב פתוח לבנימין נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il