X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק שליש מעוצבות הצבא האמריקני מוכנות לקרב קרן הריטאג' קובעת, יש להגדיל את סדר-כוחותיו ל-50 חטיבות לוחמות ו-346 מטוסי תקיפה; את אוויריית חיל-הים יש להגדיל ל-624 מטוסי תקיפה; בחיל-האוויר צריכים להיות 1,200 מטוסי-קרב ומטוסי תקיפה; ואת סדר-כוחות הנחתים יש להגדיל ל-36 גדודים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הצבא האמריקני חלש ושאר הזרועות של הכוחות המזוינים האמריקניים שוליים - קובעת מהדורת 2017 של האינדקס לעוצמה צבאית, שפרסמה בשבוע שעבר קרן הֶריטאג' האמריקנית. הקרן היא עמותה שמרנית, הפועלת בוושינגטון הבירה.
הציונים באינדקס מבוססים על הערכה של חדשנות, של היכולת המבצעית ושל הכוננות לבצע בהצלחה משימות. הממצאים באינדקס החדש אינם שונים ממה שפרסמה קרן הריטאג' באינדקס השנה הקודמת, ונובעות מהחלטת הצבא האמריקני להקטין את סדר-כוחותיו ולהשהות רכש של ציוד לחימה וטכנולוגיות. לדעת הקרן, רק שליש מעוצבות הצבא האמריקני מוכנות לקרב. "הצבא האמריקני קטן יותר, זקן יותר וחלש יותר, וזה לא ישתנה בעתיד הקרוב", פוסק האינדקס.
הצבא האמריקני נדרש לנהל שתי מלחמות בו-זמנית. לפיכך, קובעת קרן הריטאג', יש להגדיל את סדר-כוחותיו ל-50 חטיבות לוחמות ו-346 מטוסי תקיפה; את אוויריית חיל-הים יש להגדיל ל-624 מטוסי תקיפה; בחיל-האוויר צריכים להיות 1,200 מטוסי-קרב ומטוסי תקיפה; ואת סדר-כוחות הנחתים יש להגדיל ל-36 גדודים.
בלי קשר למחקר, תבע הנשיא הנבחר דונלד טראמפ להגדיל את סדר-כוחות הצבא ל-450 אלפי חיילים סדירים; את סדר-כוחות הנחתים ל-36 גדודים; את חיל-הים - ל-350 כלי שטח וצוללות; ואת סדר-כוחות חיל-האוויר - ל-1,200 מטוסי-קרב לפחות. לעומת זאת, ממשל אובמה והקונגרס הגיעו להסכמה להגביל את הוצאות ההגנה של ארצות-הברית.
תקציב שנת 2017 (שהחלה באחד באוקטובר) מקצה יותר מ-600 מיליארד דולר להגנה - הרבה יותר מסין ומרוסיה. תקציב ההגנה האמריקני קובע, שבצבא יהיו 460 אלפי חיילים סדירים; בנחתים 24 גדודים; בחיל-הים 287 ספינות; ו-1,170 מטוסי-קרב בחיל-האוויר. המספרים הללו אינם כוללים את המשמר הלאומי ואת מערך המילואים.
המחקר מציין, כי חיל-הים של ארצות-הברית מקריב יעדים ארוכי-טווח לטובת ההווה וצרכים קצרי-טווח. כתוצאה מכך, אינו מסוגל לתגבר את כוחותיו לצורך מלחמה. "תחזוקה נדחית שומרת על הספינות בים, אך מתחילה להשפיע על יכולת החיל להציב את כוחותיו".
חיל-האוויר, לפי המחקר, מפעיל כ-1,600 מטוסי-קרב - כולל מטוסי דור חמישי (כמו אף-35 וראפטור אף-22), וסובל ממחסור ב-700 טייסזים ו-4,000 אנשי תחזוקה. כתוצאה מכך, נפגעת יכולתו הקרבית, קובע הדוח, ובנוסף ניצול משאבים כמו כלי-טיס נמוך.
לחיל הנחתים יש אווירייה ישנה, וכתוצאה מכך היא במצב גרוע לטיסה. תוכניות למודרניזציה של הנחתים אינן מקיפות את מרבית יחידות הנחתים.
גם הכוח הגרעיני האמריקני מקבל ציון "שולי", ואינו משתווה ליכולת של מדינות אחרות, כמו רוסיה, סין וקוריאה הצפונית.

תאריך:  20/11/2016   |   עודכן:  20/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן הֶריטאג': הצבא האמריקני חלש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בהיותו שר להגנת הסביבה אמר כי כריזת המואזינים בשעות מסוימות כמו גם צפירת השבת מהוות כיום עבירה על החוק שכמעט אינה נאכפת    יוגב: נוסח החוק הקיים אינו מאפשר אכיפה
יצחק דנון
המועצה המקומית מבקשת לבטל הקצאת מגרשים ל-297 דירות ביישוב    דורשת לקבוע שהמגרשים יוקצו רק לתושבים הנוכחיים ושהיא תאשר את מי שיתמודדו עליהם
יצחק דנון
טוענת שבמאות מחשבי חברת הליסינג מותקנות תוכנות שלה ללא רישיון    תובעת גם את היו"ר אלי אלעזרא והמנכ"ל אורן אלעזרא
איתמר לוין
ישראל כפרי לא יקבל פיצויים מחברת שניב    ביה"ד הארצי לעבודה קובע: כפרי לא דיווח על עמלות ולא החזיר תשלום על תיקון רכב, ולכן אינו זכאי לפיצויים בעקבות התפטרותו בשנת 2007
איתמר לוין
שיעור לבנק הפועלים ולסלקום בשירות לקוחות    השב"ס יפצה על דיסק שהלך לאיבוד    על מה לא ראוי להגיש תביעה    בחינת תום לב בתביעת ספאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il