X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האיום המרכזי על ישראל ממשיך להיות אירן ותמיכתה בטרור משרד הביטחון ידע כבר משנת 2004 על הקשר האירני לצוללות בנוסף: מציין פעילות בלתי פוסקת להחזרת גופותיהם של סגן הדר גולדין והחייל אורון שאול ז"ל
▪  ▪  ▪
"מקווה שח"כ גאטס ייעצר" [צילום: פלאש 90]

ישראל תפעל בהתאם לפעילות רצועת עזה. במידה והנהגת הרצועה תוותר על הנשק והטילים, ישראל תפעל לשיקום הרצועה כולל בניית נמל ימי ושדה תעופה. כך אומר היום (יום ג', 20.12.16) שר הביטחון אביגדור ליברמן במפגש של "הפרלמנט הצעיר" של לשכת עורכי-הדין.
לפי ליברמן, בזירה הבינלאומית ישנן קריאות שישראל צריכה למסור שטחים תמורת שלום, למרות שישראל יצאה מהרצועה ונסוגה לקווי 1967. למרות הזמן שעבר שרצועת עזה יכלה לשקם עצמה, אומר ליברמן, הירי מהרצועה נמשך. ליברמן מציין כי פנה לאזרחי הרצועה ואמר שהם סובלים בשל ההנהגה שלהם. במידה וברצועה יוותרו על הלחימה נגד ישראל, מדגיש ליברמן, ישראל תשקם את הרצועה, אולם הדבר לא יכול להתבצע עם ההנהגה הנוכחית. על חיסולו של מהנדס חמאס בתוניסיה, מוחמד א-זווארי, אומר ליברמן כי לא שמע על כך, אולם ישראל תעשה כל שביכולתה להגנה על האינטרסים שלה.
עוד התייחס ליברמן לנעשה במדינות האזור, בדגש על אירן וסוריה. אירן, אומר ליברמן, היא האיום הצבאי הגדול ביותר על ישראל. הדבר נובע בין-היתר מהמשך פיתוח טילים בליסטיים, התערבות בסכסוכים צבאיים באזור ומימון ארגוני טרור. כך למשל, מציין ליברמן, כי אירן העבירה יותר ממיליארד דולר לארגונים חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי. בנוגע לסוריה, חוזר ליברמן על הקווים האדומים מבחינת ישראל: מניעת פגיעה באזרחי ישראל, מניעת פגיעה בריבונות הישראלית ומניעת העברת נשק לחיזבאללה. בנוגע למצב הנוכחי במלחמת האזרחים, אומר ליברמן כי על ישראל לחכות עד אחר כניסת הממשל האמריקני החדש לתפקידו.
בהתייחסו לרשות הפלשתינית, אמר ליברמן כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הציע לאבו-מאזן יותר ממה שהציע ראש ממשלה אי-פעם, ואבו-מאזן סרב. להערכת ליברמן, אבו-מאזן לא מעוניין לחתום על שום הסדר, ופשוט תוקף את ישראל בשדה הקרב הבינלאומי. על גל הטרור שפקד את המדינה בשנה האחרונה, ליברמן טוען שהסיבה לירידה זו מדיניות ישראלית של מקל וגזר. לדבריו, על כל פעילות טרור ישראל מגיבה בעוצמה, במקביל לקידום התעסוקה בקרב אזרחי הרשות. לדידו, מדובר בשילוב שעובד ומראה על הרצון הישראלי לעזור לאזרחי הרשות.
ליברמן התייחס גם לנושאים אקטואליים שונים, ביניהם פרשת חקירתו של חבר- הכנסת באסל גטאס, בגין הברחת סלולריים לאסירים ביטחוניים. ליברמן אומר שיש להפעיל בישראל את חוק הטרור, דבר שימנע מחברי-כנסת שונים לפעול ולהצהיר הצהרות שונות המהוות תמיכה בטרור. על חבר-הכנסת גטאס, אמר ליברמן כי הוא מקווה שחקירתו תסתיים במעצרו.
נושאים אחרים שעליהם דיבר ליברמן הוא הדיווח על מעורבות אירנית בבניית הצוללות הישראליות, משפטו של אלאור אזריה, והחזרת גופותיהם של סגן הדר גולדין ואורון שאול. יש להזכיר כי נושא הצוללות עלה בחודשים האחרונים בחשד לשחיתות, ובמהלך הפרסומים התברר כי "טיסנקורפ", החברה הגרמנית שבונה את הצוללות, נמצאת בבעלות חלקית של חברת השקעות אירנית. ליברמן אמר שהנושא היה ידוע למשרד הביטחון משנת 2004, והוא מאמין כי שר הביטחון לשעבר משה יעלון לא ידע על הדבר.
על אלאור אזריה אמר ליברמן שחזקת חפותו עדיין קיימת כל עוד לא הורשע בבית המשפט. על-כן, יש לחכות שבית המשפט יפסוק את דינו. על החזרת הגופות, הדגיש ליברמן כי ישנם צוותים הפועלים ללא הרף בנושא, והפעולות השונות לא מתפרסמות כדי להפוך את עבודת ההחזרה לכמה שיותר יעילה.
בנוגע לחוק גיוס חובה, הצהיר ליברמן שמבחינתו אין בעיה לגייס ערבים לצבא. לדבריו, יש צורך בלגייס כל אדם שמגיע לגיל 18, ואין שום סיבה לוותר על-אף אחד. במידה ואותו אדם לא יכול להתגייס, יש להפנותו לשירות לאומי. בסופו של דבר, יש ליצור מצב שבו כל אחד תרם למדינה, מסכם ליברמן.

תאריך:  20/12/2016   |   עודכן:  20/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל תפעל לשיקום רצועת עזה, בתמורה לפירוזה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה שר בטחון שנותן אמון בערבים?
בבר  |  20/12/16 22:22
 
- בבר צודק בכל מה שכתב.
כ.ח.  |  21/12/16 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ההשבתה - במחאה על קיצוץ מאות מיליונים מתקציבי האיזון של הרשויות המקומיות    לא יתקיימו לימודים בבתי הספר התיכוניים והגנים, לא תפונה אשפה והפקחים לא יעבדו    האוצר: ראש הממשלה ושר האוצר לא הסכימו לפריצה של מסגרות התקציב
אביתר בן-צדף
אחרי כשישים שנות שירות במגוון משימות, הוצא הפאנטום משירות בארה"ב    ייצורו הופסק בשנת 1985
עידן יוסף
במהלכה תדון ועדת הכלכלה ברפורמה    היו"ר כבל: המדינה עוד לא החליטה אם היא רוצה את מוניות השירות או לא    ביטן: לא נאשר הרפורמה בלי רב-קו וסובסידיה    יועמ"ש משרד התחבורה: רב-קו זו מילת קוד לסובסידיה
איתמר לוין
בעקבות ההסכמה עם התושבים על פינוי שקט, מבקשת המדינה מבג"ץ לדחות את הפינוי עד 8.1.17 כדי לאפשר למצוא מגורים זמניים ולקדם את בניית הקבע
איציק וולף
ח"כ באסל גאטס נחקר במשך ארבע שעות בחשד לעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על-פי פקודת שירות בתי הסוהר    "אין לי מה להסתיר. אנחנו נכנסים ויוצאים מחקירות אלה בראש מורם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il