X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השעון המתקתק בגליל ניחוחות היין חתונה רוסית השמאל לא בתפקיד הנשים של ברלוסקוני להטיס את רשות השידור
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ועדת החקירה הבאה
בשפרעם היו השבוע מהומות בין דרוזים לערבים. לא בפעם הראשונה, למי שזוכר את תולדות הגליל. נורו שם יריות. לא בפעם הראשונה, למי שמכיר את הגליל שלנו. בעצם יותר ויותר כדורים נורים בפרעות הפנימיות בכפרי המיעוטים, וזה בימים טובים שלא יורים בהם טילי לאו וזורקים רימוני רסס.
מעניין מי האיש בפיקוד המשטרה בצפון שמונע את הפקודה והפעולה הנדרשת לאיתור הנשק ולכידת היורים. אולי מישהו שזוכר איך ולמה סיים ניצב אליק רום את הקריירה שלו במשטרה ולכן הוא מעדיף לשבת ולשתוק בתקווה שזה רק לא יתפוצץ במשמרת שלו. אבל זה כן יתפוצץ במשמרת שלנו.

גיורים רוסים

כנס רבנים שהתקיים בירושלים (זה סוג הכנסים העיקרי שמתקיים בה) שימש כבמת התקפה על הרבנות הראשית לישראל. הרבנים טענו שכל הגיורים כיום נעשים מתוך אינטרסים ולא מתוך אמונה. הרב אברהם שרמן, דיין בבית הדין הרבני הגדול של מדינת ישראל, הסביר שלא יתכן ש-320,000 עולים גויים מברית המועצות לשעבר, מי שגדלו על אתיאיזם קומוניזם וליברליזם, עברו לפתע מהפך נפשי עמוק וגילו את האור שביהדות. לטענתו, על-פי ההלכה אין לגייר אנשים שאינם מאמינים ושומרי מצוות באמת.
הוא צודק. רוב המתגיירים לא מאמינים באלהים ובמשה עבדו ולא מקיימים מצוות (בדיוק כמו רוב הישראלים). הם מתגיירים רק כדי להיות ישראלים וכדי שיוכלו להתחתן כאן בלי בעיות, אבל מכיוון שהם מתגיירים כדי להתחתן עם ישראלים חילונים כמותם ולא עם הבנות הטהורות של הדיין שרמן או הנכדות הכשרות של ח"כ פרוש, אז מה דעתכם, רבותי הרבנים נאמני ההלכה, לאפשר נישואים אזרחיים בישראל?
אבל אם לא תאפשרו זאת, לא נורא. כיום יש כאן כבר 320,000 גויים רק מהמקור הרוסי, ויש עוד מקודם כמה מאות אלפי מפוקפקי נישואין לסוגיהם, ומטבע הדברים המספרים הללו גדלים. עכשו נחכה ונראה כמה זמן יחזיקו מעמד חומות הכפיה הדתית בענייני נישואין. מישהו מכם רוצה להמר?

דמוקרטיה אירופאית

באירן יצאו המונים לרחובות למאבק על זכותם לדמוקרטיה וזכות ההצבעה, אבל איש באירופה לא פוצה פה בעדם. אין שום הפגנות תמיכה בפריז, שום משלחת פרלמנטרית אירופאית לא מבקשת לנסוע לאירן לחקור את המתרחש ושום איגוד עובדים בריטי לא קרא להטיל חרם על המדינה שמדכאת בחירות חופשיות.
זה לא אומר שאנו צודקים במה שאנו עושים, אבל זה אומר שמותר לנו לומר לאירופה שתדחף את האף שלה להיכן שראוי. צרפת, כזכור, הייתה המארחת האדיבה והנעימה של חומייני עד שחזר ממנה לאירן להנהיג את המהפכה האיסלאמית, זו שהלבישה את נשות אירן בשחור ורעלות, את אותן נשים שיוצאות עכשו לרחוב להיאבק על מושגי הדמוקרטיה האירופית, אבל שום פריזאית לא יורדת כיום לרחוב לקראתן או למענן.

חשבון ההוצאות

בצרפת זועמים על הנשיא סרקוזי שהוצאותיו ע"ח משלם המיסים הצרפתי הגיעו ל-500,000 יורו לשבוע, באנגליה חברי פרלמנט מגישים את התפטרותם מתפקידים בכירים בגלל שנתגלו בתרגילים להחזר הוצאות פיקטיביות ובאיטליה התקשורת מציקה לברלוסקוני על שהוא משלם לנשים המתלוות למסיבותיו בוילות וביאכטה שלו.
דליה איציק, מסתבר, איננה לבד, ובכל זאת אי-אפשר שלא לחוש סימפטיה לברלוסקוני. הוא לא משלם לנשים הללו מתקציב המדינה אלא בכספו שלו ומכיסו הפרטי. בהתחשב בכך שהוא מארח בוילה וביאכטה הפרטית שלו פוליטיקאים ומדינאים אירופאים חשובים אין ספק שהוא רשאי להזמין ולשכור לאירוח "דיילות" על חשבון קופת המדינה, והנה הוא לא עושה זאת.
החברים באיטליה מספרים לי שזה לא בגלל הקפדה על אתיקה או מראית העין, אלא פשוט בגלל שגם ברלוסקוני יודע איזה נשים עלולות להגיע בסוף לגשר הפיקוד אם מקבלים אותן לפי הכללים של נציבות שירות המדינה.

לא בתפקיד

"פורום ארגוני השלום הפלשתיני-ישראלי" שהוקם ביוזמת מרכז פרס לשלום ניהל קמפיין להקפאת ההתנחלות וערב נאומו של ביבי קרא לו במודעה בעיתון להגיד לאובמה כן. בראש הפורום הזה עומד ד"ר רון פונדק, מיוזמי הסכם אוסלו ומנכ"ל מרכז פרס לשלום.
מסיבותיו שלו מתכחש רון פונדק לאחריותו למודעה ולקמפיין, וכך הוא ניסה לתרץ זאת: "אני עומד אומנם בראש פורום ארגוני השלום, שמרכז פרס לשלום נותן לו את האדמיניסטרציה ונכון גם שיצרו איתנו קשר בעניין המודעה הזו, אבל אני עושה זאת כאדם פרטי ולא כמנכ"ל מרכז פרס לשלום".
אתם מבינים: הוא אומנם המנכ"ל אבל את הכל הוא עושה שם באופן פרטי ולכן זה לא מחייב את תפקידו.
לזכותם של "אנשי השלום" הישראלים יאמר שגם כשהיו מנודים ונרדפים בחברה הישראלית הם מעולם לא התביישו בפעילותם ובמאבקם, ולכן ההשתפנות הזו של רון פונדק מביישת ומעוררת חמלה. יותר מכך: מעניין מה יגיד מרכז פרס לשלום כאשר בעוד שנתיים (או בטח פחות) יקום ביבי נתניהו ויסביר לפלשתינים ולעולם שנכון שהוא ראש הממשלה, אבל את הנאום שלו בבר-אילן על הקמת מדינה פלשתינית הוא נשא כאדם פרטי ולכן זה לא מחייב.

ניחוח צדפות

מעניין אם מבקרי היין שותים לפעמים את מה שהם כותבים עליו, כי ככה נראתה המלצה על בקבוק יין ברשימה היומית בעיתון:
"יין מקסים ונמרץ.....ניחן בחומציות פריכה ומאזנת המדגישה ניחוחות וטעמים של מינרלים, אשכוליות, ליים, אניס וקונכיות של צדפות. רמזים נאים לפרי הדר חמצמץ ולדשא מתמשכים לאורך זמן. שתו מעכשו..."
התשובה לשאלה אם הכותב רק טעם את "החומציות הפריכה" של המשקה או לגם תחילה את כל הבקבוקים שהיו לו בבית לפני שישב לכתוב, מסתתרת בין הניחוח והטעמים של צדפות וקונכיות לבין הטעם של פרי הדר חמוץ ודשא. יין מצוין. שתו מעכשיו. להשיג בכל בתי המרקחת.

רפורמה לפושטי רגל

דורית ענבר שהיא המשנה ליו"ר רשות השידור המתפטר משה גביש, התפטרה בעקבותיו בהגדירה את מצב רשות השידור כטרגדיה לאומית. לדבריה אין כל סיכוי לרפורמה ברשות הזו. חבר אליה בהתפטרותו גם חבר הועד המנהל דורון צברי, שהגיע לאותה מסקנה.
לוקח להם זמן להתפטר. הרי איש בציבור לא האמין שתהייה רפורמה ברשות השידור ולא חשוב כמה כסף ייתן לזה האוצר. רשות השידור חולה אבל מסרבת להבריא, עד שראוי לשקול המתת חסד. למען הציבור.
פעם קראו לה "אל-על". חברה ממשלתית בעלת מונופול על התעופה, שנשלטה ע"י 22 ועדים חזקים. חברה ממשלתית מפסידה שמצצה את תקציבי המדינה וסירבה להתייעל. אז שר אוצר בשם שמחה ארליך פשוט לא העביר לה יותר כסף לפעילותה, הביאה לפשיטת רגל והודיע על סגירתה. כשהחברה החזקים ב"אל על" קלטו שבעוד יום אין להם יותר מקום עבודה ושגם את הפיצויים שלהם הם ילכו לקבל מהביטוח הלאומי, הם התיישבו וחתמו מייד על הסכם ההבראה ו"אל על" יצאה לדרך חדשה.
לא תמיד צריך לאמץ את שיטות הניהול הממשלתי הכושל. לפעמים אפשר לעיין גם במודלים שהצליחו.

תאריך:  19/06/2009   |   עודכן:  19/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אל-על
יוא"ב  |  19/06/09 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
הרשות הפלשתינית וצבאה זוחלים לתוך ירושלים וישראל שותקת, משותקת. בכל דבר ועניין הרש"פ פונה לקונסוליה האמריקנית, וזו שוחקת בהתמדה את ריבונותנו בבירתנו    נאומו הגדול של נתניהו - בסופו של דבר - יתברר כהרסני
ד"ר צ'לו רוזנברג
פוליטיקה - כן; ויכוחים ענייניים - כן; מתן במה לאויבי ישראל המוצהרים להרצות כדי להסית או להשפיע - לא. המעשה של אוניברסיטת חיפה חמור למדי ועל הנהלתה לעשות חשבון נפש
שלמה גזית
שופטיו של תמיר נקלעו למצוקה. הם מצאו ללא ספק את הנאשם אשם. אולם ספר החוקים הצבאי איננו יודע כיצד לטפל בפרשייה מעין זו. ותא"ל משה (צ'יקו) תמיר הוא הקורבן
יוסי קרמר
יש לאפשר לאדם המשתמש בסמים לצרוך אותם באופן חופשי ואז להסביר לו על הנזקים העלולים להיגרם לו - פיזית ונפשית - כתוצאה מהשימוש בהם. למה? משום שאדם זה במצוקה נפשית כלשהי, וודאי שרוצה לשקם את עצמו
ציפי לידר
רישיון להרוג?! - על הקלות הבלתי נסבלת של רישוי נשק    מה עושות הפמיניסטיות בקווי המהדרין?    לפעמים התעלמות היא ההפגנה הטובה ביותר    תחפושת? - לא רק בפורים: מבחן אזרחות    מורשת לופוליאנסקי? - יש דבר כזה    אצל החוזרים בשאלה אין כל חדש    על טעם החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il