X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוקי המשחק - לא רק הפוליטי - בישראל, הינם תפוס ככל יכולתך קדימה לימדה את גנבי ישראל פרק חשוב בהלכות אי-יושר כמה מחוקי היסוד החשובים נחקקו באישון לילה, כמו גנבים, שעושים מכה ברגע האחרון נבחרי הציבור בישראל אינם חושבים שהם צריכים למלא את הבטחותיהם לציבור
▪  ▪  ▪
תפוס ככל יכולתך [צילום: פלאש 90]

פעם בערבות טקסס לימד אותי חבר ביטוי חשוב, "צדק של קנגורו" - כלומר, פסיקות מגמתיות, שמשרתות רק את הפוסק. משהו בנוסח אהרן ברק, שהפך את בג"צ למנוף לקידומו האישי ולקידום סדר-היום, שמעניין אותו בלבד.
נזכרתי בקנגורו הטקסני כששמעתי את הקוזאקים הנגזלים מקדימה מדברים על אי-הגינות בניצול הרוב הפרלמנטרי של "הליכוד" להעברת חוקים, שמעניינים את "הליכוד". "גונבים את הכנסת", צווחים מי שהזנו את הפוליטיקה הישראלית בחייה הקצרים כמפלגה, ולימדו את גנבי ישראל פרק חשוב בהלכות אי-יושר.
ניזכר לרגע כיצד הרסו אנשי קדימה - בהנחיית פורום הרמאים מהחווה - כל חלקה במדינה, הובילו אותה לכמה מרגעי השפל בתולדותיה, והרבה מהם סיימו על כיסא הנחקרים (בשלב הזה). כשרוממות הדמוקרטיה על לשונם העילגת, הם אנסו את המדינה - בשל הרוב, שקיבלו, והוליכוה לבריחה מטורפת וחסרת אחריות משטחים (גם בתוך הקו הירוק); ושיסו חיילים, שקיבלו הון עתק (כמובן, לכך לא היה חסר תקציב למערכת הביטחון המסואבת שלנו) כדי לערוך פוגרום ביהודים. עד היום נפגעי הפוגרום, שלא היה כמותו כבר עשרות שנים, נערמים במחנות פליטים לדיראון עולם, ואין פתרון לזוועה שחוללו הפורעים ושלוחיהם בני-הבליעל. ונזכור איך הובילה ממשלת קדימה את צה"ל לשתיים ממפלותיו הקשות ביותר תוך כשנתיים, והפקירה מאות אלפים מיושבי העורף למר-גורלם.
זו קדימה, ואלה יושרה ויושרתה.
לכן, יש בי אפילו שמחה מסוימת לאידם כשהם מזילים דמעות תנין. גנבו לילד המושחת והמפונק את הצעצוע שאינו-שלו.
בקדימה מתגוללים על רובי ריבלין, יו"ר הכנסת, כאילו שכחנו כיצד ניצלה דליה ("שכחתי להתגייס") איציק את משרתה לקדם את סדר-היום המושחת של מפלגתה. אך מה נלין על איציק, שעושה כותרות גם כעת - כרגיל, בכל הקשור לאי-טוהר מידותיה.
תפוס ככל יכולתך
חוקי המשחק - לא רק הפוליטי - בישראל, הינם תפוס ככל יכולתך. זה לא בגלל שאין לנו חוקה. איני חושב, שחוקה תפתור את בעיותינו. אדרבא. כמה מחוקי היסוד החשובים נחקקו באישון לילה, כמו גנבים, שעושים מכה ברגע האחרון. הם אינם מייצגים את מה שחושב העם, אלא סחר-מכר כוחני של שניים-שלושה ח"כים, שנותרו ערים, וניצלו את תרדמתם של ח"כים אחרים להעביר חוקים רעים, שהפכו בדיקטטורה של אהרן ברק ל"מהפכה חוקתית", שהורסת כל חלקה טובה במדינה.
אם כך תיחקק החוקה לישראל - עדיף למוחקה כבר מלכתחילה.
החוקה האמריקנית, שמחזיקה מעמד כבר כ-220 שנה, אינה מעשה פלאים, אלא פרי מעשה חשיבה מבוקר וארוך למדי, שבו נלקחו בחשבון שיקולים רבים מאוד ולא גחמה רגעית של בריונים. סוף מעשה במחשבה תחילה. אצלנו מעשה כזה נחשב לכמעט בלתי-סביר. הכל חוטפים, כדי לספק כרגע את מלוא תאוותם. ובה בשעה הגופים הממשלתיים אינם מכוונים לשרת את האזרח, אלא לרדות בו. עיינו ביחס המחפיר של הביטוח הלאומי ללקוחותיו; אך זו רק דוגמה, שאינה יוצאת מהכלל. כל פעם שאני מטלפן לרשות המקומית, שבתחומה אני מתגורר, יש לי הרגשה, שהפקידה בצד השני של הקו שונאת אותי כיוון שהטרדתי אותה, וחייבתי אותה למאמץ ניכר של הרמת השפופרת ושל הקשבה חסרת-סבלנות לדבריי - גם כשכל כוונתי הייתה רק לשלם את הארנונה.
כך אנחנו נראים. לכן, למרות כל הכספים האדירים ולמרות כל הרצון הטוב - רק נתבוסס בבוץ של עצמנו.
כן ייטב
האם הבעיה הנה בהחלטת האספה המכוננת לעשות פוטש, ולהכריז על עצמה ככנסת? איני סבור, שזו הבעיה, אלא תסמין (סימפטום) חשוב. מסיבות שונות, נבחרי הציבור בישראל אינם חושבים, שהם צריכים למלא את הבטחותיהם לציבור. שמעתי פרשנים ברדיו אומרים לפני נאום ראש הממשלה נתניהו באוניברסיטת בר-אילן, שאינו מחויב לבוחריו, אלא צריך לשקול "שיקולים לאומיים" (בעברית קלה, למי שלא הבינו: להסכים לטיפשות של מדינה פלשתינית, שהתקשורת - גם הממלכתית - דוחפת בכוח). הם אמרו כך לגבי החלטת מרכז הליכוד, שהסביר לשרון בצורה מפורשת למדי, שנבחר לא כדי לברוח מגוש קטיף - גם אם חרב אימת הדין איימה עליו. כזכור, תמכה התקשורת - גם הממלכתית - במעשיו הנפשעים של שרון - כולל הפוגרום ביהודי קטיף - ומחפה עליו, על חצרו המושחתת ועל יורשו עד עצם היום הזה.
לכן, כשאני שומע את היללות המתוזמרות של אנשי קדימה - שרובם גנבי מנדטים ותועמלני פוגרומים - אני נהנה. חשוב לדעת, שבקדימה סובלים. זה טוב לעם ישראל, וככל שיכו בהם - כן ייטב.

תאריך:  21/06/2009   |   עודכן:  21/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צדק של קנגורו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד כתבה לעניין ל"ת
ירדנה  |  21/06/09 14:15
2
כל כתבה שלך - חגיגה אינטלקטואל ל"ת
מרק טווין  |  21/06/09 18:56
3
ידע קנגורו קונהו וחמור אבוס
ד"ר דוליטל שוורץ  |  22/06/09 03:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי בלום הלוי
עוד קרב קטן במלחמה נגד המדינה היהודית, עוד ניצחון גדול לערבים. ומה קרה לסטודנט העברי בארץ ישראל? הפסה מקרבו רוח הקרב? הרצון לחיות? הגאווה הלאומית? הכבוד היהודי?    עוד ניצחון בקרב נגד המדינה היהודית
יוסי קרמר
האם שכחת שאתה חלק מחברה שיש בה אנשים חיים, ושרוצים לחיות? האם לך יש מספיק, ולכן לא חשובים לך הנושאים שציינתי ורבים שלא ציינתי?
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות בפולו-אפ ליוטיוב    אולמרט סופג ביקורת, אבל מקבל גם ידיעה חיובית אחת    ורק הארץ מבליט את המצב החמור שנחשף בבתי הכלא
נרי אבנרי
כשאנחנו מרחמים על מי שאסור, זה עלול להתפתח לתוצאה רעה ולעיתים מסוכנת. אני לא מרחם על דודו טופז, אריאל שרון וצ'יקו תמיר. השליכו את הירשזון, משה קצב ואהוד אולמרט לכלא - ויש לנו מדינה אחרת...
איילת פדה גולדשטיין
לילדים יש אמונה כי הכעסים שלהם יכולים להרוג, ולכן אם חלילה קרה משהו לאדם שהם כעסו עליו, הם עלולים לחוש אשמים    רובנו, אנשים בוגרים, כבר השתחררנו מחשיבה זו, אולם מה שלא הבנו, זה שיש דברים בגו    כעסים אכן יכולים להרוג, אותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il