X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מר משה כחלון, עתה, כשר התקשורת, אתה יכול לעשות להגנת הצרכנים
▪  ▪  ▪
משה כחלון [צילום: פלאש 90]

בתפקידך בעבר, עת כיהנת כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, פניתי אליך שתהיה נחרץ בריסון עמלות הבנקים שהם קרטל לכל דבר. למרות המאבק שניהלת להגנת הצרכנים, נשלל ממך הכוח לכפות ריסון הבנקים כאשר ניטלה הסמכות מידי הוועדה בראשותך, בלחץ הבנקים, והועברה לבחינה של בנק ישראל.
תוצאות הבחינה של בנק ישראל הובילו להעלאת התעריפים בשיעור של כ-15 אחוזים. לצערם של אזרחי ישראל, הכנסת לא הצליחה למלא את ייעודה ולהגן על האזרחים. ראוי להזכיר דבר מובן מאליו: הריבון הוא העם והכנסת היא הנציגה שלו כדי להגן עליו לא רק מהאיום האירני אלא גם משוד אלגנטי של המונופולים והקרטלים השודדים את האזרחים מבלי להסתכן.
מה שלא הצליחה לעשות ועדת הכלכלה בעניין ריסון עמלות הבנקים, הצליחה הממונה על ההגבלים העסקיים להצהיר כי הבנקים הם קרטל לכל דבר. עוד לא ניתן להבחין בתוצאות הכרזתה של הממונה על ההגבלים העסקיים, אולם המחויבות להשלמת המהלך והגבלת עמלות הבנקים יידרש מיורשיך בוועדת הכלכלה של הכנסת.
הקדמתי בתזכורת בעניין הכישלון בריסון עמלות הבנקים כדי להפנות תשומת לבך כי הקרטל בענף הטלפונים הסלולרים הוא דורסני יותר מקרטל הבנקים. בידך לחסום את גזילת החברות הסלולריות את אזרחי ישראל. אם בהיותך יו"ר ועדת הכלכלה סמכויותיך היו מוגבלות, אין הדבר כן באשר לסמכויותך כשר התקשורת.
חברות הסלולר הישראליות הנפיקו מניותיהן על בסיס שווי החברות בסכום של כששה מיליארד דולר. השווי הגבוהה אינו תוצאה של השקעה גבוהה אלא של יתרונות הקרטל המתבטאים במחירים מופקעים. לראיה- חברות הסלולר הן בין הבודדות במשק שממשיכות להציג רווחים נאים בתום כל רבעון. הרווח המצרפי של שלוש החברות הסלולריות עלה ברבעון הראשון של 2009 ב-20% ל-874 מיליון שקל.
הדרך לריסון עמלות החברות הסלולריות המתנהלות בקרטל היא על-ידי קביעת מחירי תקרה לכל התעריפים עבור שירותי החברות הסלולריות. הגבלה צריכה לכלול איסור דווקני לחייב לקוחות בהסכמי התקשרות לטווח ארוך, הן בגלוי הן בעקיפין, כך שהלקוח יוכל בקלות לעבור מספק לספק מבלי שיידרש לתשלום כתוצאה מהמעבר לספק אחר. במקביל, על הממשלה ליזום ולעודד כניסת מתחרים נוספים לענף כיוון שהחברות הסלולריות אינן פחות מוכשרות מאשר הבנקים וגם הן יצליחו לעקוף המגבלות שיוטלו עליהן כקרטל, אבל ריבוי המתחרים יקשה על התנהלותן כקרטל.

תאריך:  22/06/2009   |   עודכן:  22/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידידיה ארגמן
היום, כשאנחנו באים ליצור משהו בעצמנו אנחנו כבר לא מתחילים מאפס. היום אנחנו חשופים לאוקיינוס של מידע. מידע שיכול להיות אבני בניין ליצירה שלנו. לעיתים רחוקות אנחנו אומרים משהו שהוא באמת מקורי, לעיתים רחוקות אנחנו יוצרים משהו שהוא איננו מושתת על קצת קופי-פייסט    מהפכת דור האינטרנט
חיים שיבי
לכאורה ירושלים מייצגת את העבר ותל אביב מייצגת את העתיד, אך כאשר מעמיקים בנושא ניתן לראות שבעצם קיים איזון בין שתי הערים    מול סינדרום ירושלים קיים סינדרום תל אביב ובנותיה - סינדרום ערי השפלה    ההחלטה מי חמור יותר או מועיל יותר היא רק בעיני המתבונן
רפי מן
מה ניל פוסטמן ודב יודקובסקי היו אומרים על שירות המסרים טוויטר, והאם חדשות ב-140 תווים הן העתיד הלא ורוד של העיתונות
דפנה שמורק-נתניהו
האם בנאום ראש הממשלה באוניברסיטת בר-אילן נפרץ הסכר למדינה פלשתינית, או אולי דווקא נסתם הגולל על האפשרות הזאת?
ראובן לייב
המשבר בענף הנסיעות לחו"ל מעניק למי שמבקש לטוס אל מעבר לים הנחות ובונוסים אם רק ישכיל לכלכל את מהלכיו    מדריך לנוסע התועה בדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il