X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שרוצה להשתחרר מכבלים אנכרוניסטיים וחסרי היגיון על החופש האישי שלו לטייל בשבת בעיר הקודש, ראוי שייאבק לבטל גם את המצוקות שנגזרו בשם הדת היהודית על השכנים הלא יהודים
▪  ▪  ▪
על קידוש השם [צילום: פלאש 90]

אסור לחלק את ירושלים, אבל זה בסדר גמור למלא אותה אשפה וזעם ולשטוף בים של רוק ודמעות תנין: נהגים מאותגרי חניה מול חרדים מתייפחים על קידוש השם באחת מגרסאותיו היותר מוזרות - חילול שבת בגין פתיחת חניון.
החניון ייפתח, כמובן. עם כל התלונות והאזעקות על התחרדותה היתרה של ירושלים, היהדות האמונית נמצאת שם בנסיגה מתמדת. הגאים צעדו, בתי הקולנוע והמסעדות פתוחים, התנועה זורמת בעיר, ומהשבוע הבא תהיה גם חניה בציון.
אפשר להבין את תסכולם הנמשך של המאמינים. לפני פחות משבועיים שמעו מראש ממשלת ישראל שאפילו הפלשתינים נדרשים להכיר בישראל כמדינה יהודית, אבל מי צריך מדינה יהודית שלא יודעת אפילו לשמור שבת ולהניח תפילין?
דתיים מתוסכלים
חייזר שינחת כאן ויבקש לדעת מה זה בעצם מדינה יהודית, יגלה כי בישראל "מתקיים ויכוח" רב-שנים באשר לשאלה החשובה הזאת. ספר הלימוד הרשמי בהוצאת משרד החינוך, "להיות אזרחים בישראל - מדינה יהודית ודמוקרטית", כולל שש הגדרות אפשריות למושג הבעייתי הזה, ואת כולן חייבים תלמידי החינוך הכללי והדתי לשנן לקראת בחינת הבגרות באזרחות. לפחות שתיים מההגדרות האלה קובעות כי שמירת מצוות היא חלק חיוני מהחיים במדינה היהודית.
לא פלא שיהודים דתיים באמת מרגישים תסכול, זעם ובגידה בכל פעם שהם מקבלים תזכורת לזלזול הגמור של רוב הישראלים במה שנראה להם סלע קיומה של היהדות. בעיני אותו רוב מוצק שמחזיק בכל עמדות הכוח הפוליטיות והכלכליות במדינה, "מדינה יהודית" מתחילה ונגמרת ב"זכותנו" לשורה של זכויות נדל"ניות בין הירדן לים, ושלילת זכויותיהם של "לא יהודים" על נכסי הנדל"ן האלה.
עניינים יהודיים אחרים, כמו כשרות, דיני משפחה, תפילות ושאר מצוות שבראשן שמירת שבת, נתפסים בעיני הרוב החילוני כהטרדות חינניות בימים כתיקונם ובלתי נסבלות כאשר הן פוגעות באיכות חייו.
מלחמה בשם הדת
החרדים, למודי סבל וויתורים על כל מה שנראה לחילונים כמנעמי החיים ואיכותם, מי שנהרגים יום יום באוהלה הקשוח והצייקני של התורה, משוכנעים שיש לזעוק את זעקת השבת מעצם קיומה של "מדינה יהודית".
"מדוע אין החילונים מחליטים אחת ולתמיד על הפרדת הדת מהמדינה ומניחים אותנו לנפשנו?", תהה לא פעם אחד מנציגיהם הרהוטים והחביבים ביותר, הרב משה גרילק. שאלה טובה. כניסוחו של אחד מידידיי הטובים, עמדת הרוב החילוני בישראל היא ש"אין אלוהים, אבל הוא נתן לנו את הארץ".
מיום הקמתה נזקקה מדינתנו לעיגונה בחוק של המסורת הדתית המכתיבה אפליה בוטה כלפי אזרחים ערבים ולא יהודים אחרים. מי שרוצה להשתחרר מכבלים אנכרוניסטיים וחסרי היגיון על החופש האישי שלו לטייל בשבת בעיר הקודש, ראוי שייאבק לבטל גם את המצוקות שנגזרו בשם הדת היהודית על השכנים הלא יהודים.

תאריך:  30/06/2009   |   עודכן:  30/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי רצה מדינה יהודית ולא קיבל חניון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בית-משפט של גויים מפריע לשמור
עידןסובול  |  1/07/09 09:03
 
- לא צריך לגייר בשביל אזרחות
ברק   |  3/07/09 02:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
כך קיבלנו את ישראל: מדינה שאינה רק חסרת חוקה עד עצם היום הזה, וחסרת גבולות קבועים ומוסכמים, אלא שאין לה אפילו לאום ייחודי משלה    מצב זה - מסכן את המשך קיום המדינה בביטחה
עמי יעקוביאן
כיצד תבחרו את השירותים הנוחים, המתאימים והזולים ביותר לתקשורת בחו"ל
ד"ר טלי מרק
גם אצל צעירים יותר, תיתכן תופעה של ירידה באיכות השמיעה, והם עשויים לחוש קושי בקשב ובתקשורת תקינה ויעילה
שולמית קיסרי
האיש החמדן ביותר בעולם, שהוליך שולל אלפי אנשים עשירים, אינו האחרון בהיסטוריה. חמידה ואמירת שקר היו ויהיו תמיד נחלתו של האדם, וקשה להאמין כי 150 שנה בכלא ירתיעו את האדם הבא שמתכנן בחוכמה את מעשה הנוכלות הבא
אפרי הלפרין
חיים רמון קיבל החלטות אשר השפיעו על כל אחד ואחת מאיתנו, כאשר כישורי ההחלטה שלו, לדעתי, הם אפס בשלישית    יצא, סוף סוף, הוא יצא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il