X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתעלמות של אהרן ברק מירידת אמון הציבור במוסד שעמד בראשו, עשתה אותו לשופט שכופה את עצמו על האזרחים אילו הייתה בו קצת צניעות, היה מן הסתם מבין שאמון הציבור כלפי ביהמ"ש העליון מהווה את מקור הסמכות הראשי, אם לא היחיד
▪  ▪  ▪
להפיץ סלידה ממסריו. ברק [צילום: פלאש 90]

בסולם הערכים של האיש הסביר יש כמה פרות קדושות. כל אחד מאיתנו ינקוט בצעד אופרטיבי מותר, לנוכח מאן-דהו שיעבור על ערך חשוב. אני לדוגמא, הפסקתי לצרוך מים מינרליים מתוצרת "מי-עדן", מאז הדוגמנית המשתמטת בר רפאלי הפכה לפרזנטורית של המותג. בגדים ב"פוקס" מעולם לא רכשתי, ואם כן - הייתי מפסיק. יש בי זעם אוטומטי כלפי משתמטים. אורך החרם הפרטי שלי כאורך רשימת המשתמטים.
אריאל שרון להבדיל, למרות עילגותו - היה פעם נשוא הערצתי. סיפורי הגבורה שנקשרו בשמו מאז ימי יחידה 101 הציתו את דמיוני כנער. צליחת התעלה ב-73', ששווקה ע"י עיתונאי חצר כהצלת המדינה, חיזקה אצלי את התחושה שמדובר בגואל ישראל. עד שהתנגש בעוצמה עם ערכיי.
לא יכולתי להישאר אדיש, שלא לומר לתמוך, בבגידתו בציבור מצביעיו. מבחינתי, נבחר ציבור חייב לעמוד בשני תנאי סף: יושר אישי וקבלת כללי המשחק הדמוקרטי. מי שלא יעמוד בשני התנאים האלה, האידיאולוגיה שלו בלתי רלוונטית וחובה פטריוטית היא - אם אנחנו רוצים דמוקרטיה מתוקנת - להפיץ תיעוב כלפיו.
היחס שלי לאהרן ברק נגזר מכמה נקודות מוצא. אדגיש אחת אותה השמיע בשבוע שעבר בנאומו במרכז רבין: "מדינת כל אזרחיה". באותו נאום הסביר זאת במחויבות המדינה לשוויון בין האזרחים. מבחינתי, הרעיון הזה, שהגה עזמי בשארה ושאותו אימץ ברק, הוא חיסול זוחל של מדינת היהודים.
דחסו לנו לראש שברק הוא עילוי. גאון משפטי שהיה נשיא ביהמ"ש העליון, צריך להיות עמוד האש המוסרי. קביעותיו הרי חייבו את כולנו. כדי שזה יקרה אנחנו צריכים להתפעל ממנו. מיושרו, חוכמתו, צניעותו, אהבתו אותנו ונכונותו לתת.
לא מצאתי בו שום דבר שיגרום לי להתפעל. להיפך. האיש מעורר אנטגוניזם. יהירותו אינסופית. תאוות השררה שלו הפכה אותו לאימפריאליסט משפטי. לא רק אני הקטן סבור כך. "אהרן ברק ידיד שלי. עם כל הכבוד הראוי, אין בית המשפט בעולם שנטל לעצמו סמכויות כמו ביהמ"ש העליון בישראל בראשות אהרן ברק... ביהמ"ש העליון הפך לסופר רשות מבצעת" [פרופ' שלמה אבינרי / מועצמת החכמים / 20.1.07].
ההתעלמות שלו מירידת אמון הציבור במוסד שעמד בראשו, עשתה אותו למנהיג משפטי שכופה את עצמו על האזרחים. אילו הייתה בו קצת צניעות, היה מן הסתם מבין שאמון הציבור כלפי ביהמ"ש העליון מהווה את מקור הסמכות הראשי, אם לא היחיד. כמו שאמרנו - בשבוע שעבר חולל סערה בגין נאום שנשא במרכז רבין. קראתי ב'הארץ' (30.6.09) את גרסתו שלו, ומצאתי אותה שטחית ומקוממת. קבלו ציטוט: "אני סבור שהערבים כאן זכאים לשוויון".
כשמר ברק אומר את המילה "שוויון", הוא מתכוון לזכויות. המדינה לדעתו חייבת לדאוג לשוויון בין יהודים לערבים - לא בחובות! אלא שהמילה "שוויון" מכילה בתוכה גם חובות. אני לא מוכן להיות הפרדסן שיזיע, ולהיות שותף בתפוזים עם מעריצי ראאד סלאח שאמר באוניברסיטת חיפה: "או שנחייך בארץ הזאת, או שכולנו נהיה שהידים".
קביעתו האווילית לפיה הישראלי המצוי רוצה בגירוש ערבים, קוממה עליו גם שמאלנים. תחת הכותרת "עלילת הדם של אהרן ברק" דרש העיתונאי השמאלני מתי גולן מכבודו התנצלות: "עליך להתנצל על דבריך בפני כולנו, היהודים, שאת פנינו הלבנת ברבים" [גלובס / 28.6.09].
אנשים כמו ברק מסוכנים לישראל. "מדינת כל אזרחיה" איננה פליטת פה, אלא השקפת עולמו. המילה שלו - גם אם היא נחשבת בעיני כקליפת השום - זוכה לאוזן קשבת ברחבי העולם. בפרשנות פשוטה, יש כאן אישור לטענת אנטישמים רבים לפיה ישראל הינה מדינה גזענית. הדרך להיאבק בו ובדעותיו, היא הפצת סלידה ממנו ומהמסרים שלו.

תאריך:  01/07/2009   |   עודכן:  01/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סלידת האדם הסביר
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
ריסק לנו את המדינה האיש הזה! ל"ת
גיזמו בון  |  1/07/09 14:52
2
נרי כל מילה חקוקה בסלע, ממליצה
טהורת המידות  |  1/07/09 16:20
3
מאמר עלוב עם הנמקות לא ברורות ל"ת
חניבעל  |  1/07/09 18:27
 
- תגובת חניבעל (3) עלובה ללא
ברוך שטיין  |  2/07/09 08:36
4
שונאינו חוגגים מדבריו ההזויים  ל"ת
רונית  |  1/07/09 18:54
5
ביקורת עלובה ולא מנומקת. ל"ת
דינ טל  |  1/07/09 20:13
6
מילים כדרבונות-כה לחי ל"ת
א מ רול  |  1/07/09 20:47
7
יש סלידה מהטיפוס הזה שנקרא ברק
yrevach  |  1/07/09 21:00
 
- הסלידה היא ממערכת המשפט
חומוס טחינה  |  2/07/09 06:33
8
בתקופתו השחיתות צברה תאוצה
מרצי פאן  |  1/07/09 22:30
9
דברי ברק מקוממים ומבזים ל"ת
בושה למדינת ישראל  |  1/07/09 22:42
10
ברק ביטל סיור בגוש ערב הגרוש ל"ת
דניאל סבלדי  |  1/07/09 23:23
11
נראה אותו מטפל במשפחות הפשע ל"ת
יואב ה  |  2/07/09 05:19
12
ברק מזיק אפילו למערכת המשפט
אבניהו מספרים  |  2/07/09 07:21
 
- לסתום לברק את הפה עם פלסתר
אסקימו  |  2/07/09 09:29
13
הבג"ץ בראשות ברק סירבה לחקור  ל"ת
רצח ראש ממשלה  |  2/07/09 08:23
14
ברוך המתעורר לפתע
שומע סתם  |  2/07/09 09:21
15
נראה לי
סביר סוברני  |  2/07/09 13:46
16
ברק כלל לא פונה אלינו
תמימה  |  2/07/09 14:07
17
ההגיון במליון זבובים לא טועים
לואיס קרול  |  2/07/09 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב עציון
במקום לראות את יעדו כהקניית השכלה לתלמידים, משרד החינוך רואה בעצמו שירות שמרטפות על ילדים בזמן שהוריהם נמצאים בעבודה    האם הקניית השכלה לא תהווה את השמרטפות הטובה ביותר?
אפרי הלפרין
אתמול התלוננתי במשטרה נגד אשתי שתחיה. חברה שלה התקשרה, החברה דיברה איתי, ואשתי האזינה במקביל, תוך הפרה בוטה של חוק הגנת הפרטיות, ותוך ביצוע האזנת סתר
עפרה ליאור
האפשרות שטיפולי פוריות "יצליחו מעבר למתוכנן" צריכה לעמוד לנגד עיניה של כל אישה    קיימת חשיבות לכך שאישה חד הורית או גם בני זוג שאינם מעוניינים בשום אופן לגדל תאומים יהיו ערים להשלכות ויבקשו מהרופא כבר בשלב הטיפולים להשתיל לרחם בכל מחזור רק עובר אחד
רות פורסטר
הנוהל האומלל של ניכוי שליש בשל התנהגות טובה הוא בסך-הכל שסתום ללחץ בבתי הסוהר ואין לו דבר עם שיקום האסירים או הרתעתם מביצוע עבירות נוספות. על רציביסטים שמעתם?
ד"ר אברהם בן-עזרא
האם הרשות יכולה לחייב אזרח לשלם את עלות תיקון הביוב בשטח המקרקעין שבבעלותו? לא! היטל הביוב צריך להקבע (על פי חוק) לפי שטח המקרקעין, אך לא לפי היקף העבודות הנדרשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il