X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלושה שותפים בחינוך: ההורה, המורה וגם הילד - לכל אחד מהם תפקיד מפתח בדרך החינוך הישר
▪  ▪  ▪
תלוי גם באחרים וגם בעצמו [צילום: AP]

טבעו של האדם שכאשר משתבש לו משהו בחיים, הוא מביט מיד לצדדים כדי למצוא את מי יוכל להאשים. וכך גם בחינוך. אם חלילה כשל הילד, תתחלנה האשמות הדדיות. ההורים יפנו אצבע מאשימה כלפי מוסדות החינוך, אותם מוסדות שהם עצמם בחרו עבור ילדם וישאלו: "זה חינוך, זה?" והמורים מנגד יטענו: "צריך לבדוק מה קורה בבית!"
והמציאות מלמדת שאם יצא ילד מוצלח - כולם שותפים להצלחה, כל אחד אומר שלי הוא. על כך אמר שלמה המלך: "בן חכם ישמח אב ובן כסיל תוגת אמו". אם החינוך הצליח - זה אנחנו. אם כשל, חלילה - זה הם...
אבל לחינוך אחראים שלושה:
החברה;
הבית;
הילד עצמו.
החברה - במקרה זה - בית הספר. המורים חייבים לזכור שמי שמגדל את הילד זה ההורה, המורה הוא רק תחנה. גם אם תחנה חשובה מאוד. עליו להיזהר בכבודם.
הבית - הילד סופג ערכים כבר בהיותו בבטן אמו. לכן ממליצים לנשים הרות לשמור על שלווה, לשמוע מוזיקה טובה, לזכור שיש מישהו נוסף איתכן שחש בכל מה שאתן עושות וזה ישפיע על חייו, על אופיו, על מידותיו. והבית הוא שיוכל לקבוע את יחס הילד למורה, לבית הספר.
הילד עצמו - לילד אחריות אישית לחינוכו הוא. אין לשחרר אותו לחלוטין. לילד יש תכונות מולדות, טמפרמנט וכישורים שיש להתחשב בהם בחינוכו, בהכוונתו לחיים. את החיבור וההכוונה עושים גם הורים, גם מורים.
לכן, כדי שהחינוך יצליח - צריך המשולש הזה - הורה, מורה ותלמיד, ללמוד להיות קשובים זה לזה, לכבד זה את זה, לשתף ולהקשיב. כל זאת עם שמירה קפדנית על גבולות.
אבל השאלה היא: למי יש זמן? למי יש סבלנות? במיוחד כשתמיד יש עוד שניים אותם אפשר יהיה להאשים...
תאריך:  06/07/2009   |   עודכן:  06/07/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב גלילי
הנסיבות המוזרות שבהן בוטל פרס ספיר - בגלל רבב בגודל פיל לכאורה - שנמצא על בגדיהם של שניים מהשופטים מעורר הרבה שאלות    שאלה בלשית ופתרון ספרותי בצידה
עמי דור-און
מה יכולה ישראל ללמוד מתפיסת עולמו של ברק חוסיין אובמה? האם עליה להיכנע לתדמית הברק הנחוש או להבין כי רק אם תדבוק בעמדותיה ותעמוד איתן נוכח כל הלחצים הבאים מן המערב, היא תוכל גם לשמור על עקרונותיה וגם לא לאבד מכבודה    ברק אובמה מול חוסיין אובמה
עמוס אריכא
כל-כך מופלגת כסילותם המצערת של בעלי ההחלטה הזאת שהתקבלה בקלות-ראש מעוררת השתאות של ממש. לנו נשאר רק לסמן את גבול הצביעות הבוטה ולקבוע את האמת הפשוטה כי מה שהיה הוא שיהיה. גם מחר...
ראובן לייב
הופעה מרשימה של פרננדו קנופף אל מול הופעה מאכזבת של סימונה ארונס במועדון הג'אז המוביל של ישראל
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי טוען: גזילת אדמה באיו"ש ע"י ישראל הינה "פעולה אלימה" אשר "חמורה הרבה יותר" מאשר זריקת בקבוקי תבערה העלולה לגרום לחבלה קשה ולמוות    מוסר תמוה של "אביר זכויות האדם" וראוי שיחזור בו מדבריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il