X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך להיזהר מאבני הנגף האורבות לתייר הישראלי בשכירת מכונית באירופה
▪  ▪  ▪
לבדוק היטב את מצב הרכב [צילום: AP]

לא מעט אבני-נגף עלולות להיערם, בימים אלה של שיא עונת התיירות, בדרכו של התייר הישראלי המבקש לשכור רכב באחת ממדינות אירופה. אחת מהן היא, למשל, הרכב האוטומטי. אם התייר לא ידאג להזמינו מראש ומבעוד מועד, הוא עלול למצוא עצמו ניצב בפני שוקת שבורה. שלא כמקובל בישראל, ועל אחת כמה וכמה בארה"ב, לרכב שכזה פשוט אין ביקוש במדינות-אירופה, שנהגיהן מורגלים, מאז ומתמיד, לרכב ידני.
טרם הזמנת הרכב השכור - אוטומטי או ידני - מומלץ מאוד להשוות בין הצעותיהן של חברת ההשכרה השונות: מי מהן אכן מציעה את הרכב הזול ביותר בקטגוריה המבוקשת ומי אינה גובה דמי-החזר על נטילת המכונית במדינה אחת והחזרתה באחרת.
אין עם מי לדבר
לאחר ששוכר הרכב חתם בתחנת המוצא האירופאית על המסמכים הדרושים, הוא יקבל, אומנם, לידיו, בשעה טובה, את מפתח הרכב, אבל ייאלץ לכתת את רגליו עמוס במזוודותיו למגרש החנייה המצוי, בדרך כלל, כברת-דרך ממשרדי התחנה. כאן יהא עליו להתמודד בעצמו עם המכונית השכורה שקיבל, באשר חברות ההשכרה אינן דואגות, משום מה, להציב נציג מטעמן במגרש לצורך הסברים מתבקשים.
במצב ביש שכזה רצוי מאוד שהשוכר יבדוק תחילה בשבע עיניים את מצב המכונית שקיבל, שמא אין בה פגמים כלשהם שאינם רשומים בטופס השכירות שקיבל לידיו, והאם נהירים לו כל שבילי המכונית על אביזריה.
דילמות
אם אומנם גילה דילמות כלשהן, יהא עליו לשוב למשרד ולהאיר את עיניו של פקיד התחנה לבעיות שהתעוררו. במקרה הטוב יאות הפקיד לנטוש את התחנה, להיווכח בדברים במו-עיניו ולהסביר לתייר את שאכן טעון הסבר. במקרה הרע יטען הפקיד שנבצר ממנו לנטוש את המשרד, ואז ייגזר על תיירנו לצאת לדרכו עם חתול בשק.
המוקשים עלולים לצוף בדרך. כך, למשל, ייכבה לפתע המנוע, מבלי שתיירנו יצליח שוב להדליקו. רק בירור טלפוני, לעתים מורט-עצבים, עשוי להציל את המצב, כשלתייר שלנו יתחוור כי לחצן מסויים, שעליו יש ללחוץ ב"שלט", הוא שידליק את המנוע. יש שתא המטען יסרב להיפתח, ושוב, רק אחרי בירור, יוחוור לו כי סוד הפתיחה נעוץ ב...לחיצה חזקה על נקודה מסויימת בתא המטען. כל ה"תעלומות" האלה אינן מוסברות, משום מה, בספרון ההסבר המלווה את המכונית, ורק נהגים אירופאיים מנוסים מודעים להן.
הפתעות
מי ששוכר, למשל, בארץ, רכב של חברת "באדג'ט", כדי לקבלו במינכן, יגלה להפתעתו כי סניף של חברת ההשכרה הזו כלל אינו קיים בבירת בוואריה, וכי את החברה, שפשטה זה מכבר את הרגל, מייצגת עכשיו חברת ההשכרה "אוויס". הסבר על כך שוב לא ניתן, משום מה, מראש לתייר שלנו בארץ.
מומלץ לברר מראש מהו סוג הדלק שלו נזקקת המכונית: בנזין או דיזל. במקרים רבים אין מיידעים מראש את הנהג והוא עלול לטעות במילוי המיכל בדלק הלא-מתאים.
ואחרון-אחרון, לא חביב: רכישתה של מדבקת אגרה לרכב. תייר המזדמן, ולו לשעה קלה, ברכבו לשווייץ, ייאלץ להוציא סכום של 28 אירו עבור רכישת מדבקה כזו, שתוקפה קבוע לשנה שלמה. מדבקה דומה יש לרכוש בכבישי אוסטריה. אי-הצטיידות בה עלולה לגרור אחריה קנסות כבדים.

תאריך:  18/07/2009   |   עודכן:  18/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
אריה דרעי, או מקורביו האינטרסנטים, מפיצים שמועות על רצונו של דרעי להיות ראש ממשלה, ואני מאד מקווה שהשמועות הן שמועות שווא, כי אם הוא רוצה, הוא ודאי יצליח, ואם יצליח, האומה תיכשל
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם טוען: צה"ל הרג נהג מונית פלשתיני תמים שעה שעצר לתקן תקלה ברכב    חמאס טוען: מדובר בפעיל גדודי אל-קסאם שנהרג בתקלה טכנית בעת שיגור פצצות מרגמה ולא ע"י צה"ל    שוב ושוב מוטל צל כבד על מהימנות דיווחי בצלם
רפאל ישראלי
לא התקפלות השלטונות בפני אלימותם של שני המגזרים - הערבי והחרדי, ולא הגברת תלותם בכספי המדינה יפתרו את בעייתו של הרוב, אלא מערכת חקיקה ואכיפת חוק אחידה ותקיפה
גבריאל בן-עמי
מטרת תנועות הג'יהאד בהאשמת ישראל בנאציזם היא כפולה: יצירת קישור אסוציאטיבי בין ישראל לנאציזם עד כדי דה-לגיטימציה שלה, והכשרת הטרור הפלשתיני בדעת הקהל העולמית
דודו אלהרר
האשמה בדימוי השלילי של ישראל בעולם היא בראש ובראשונה בדברי הבלע היוצאים מתוכנו - בשיר, בסיפור, במחזרה, במחול, במאמר עיתונאי, אשר לעים קרובות ממומנים מכספי מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il