X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כ א-סנע הוא משפטן ועו"ד, כך שהוא מכיר את החוק לפני ולפנים, זו הסיבה כנראה שהוא מותח את החבל בכל פעם עוד קצת. אבל החבל, בלי שנשים לב, נקרע מזמן וזה רק אנחנו שמסרבים לראות את ארבעת קצותיו
▪  ▪  ▪
להעמידו לדין! ח"כ א-סנע [צילום: פלאש 90]

לחבר הכנסת טלב א-סנע יש משנה, שרק במדינה פראיירית כמו שלנו הוא יכול לפרוש ולפרוס באין מפריע. על פניו, שום חוקים ושום כללים לא יכולים לעצור אותו או למנוע מבעדו מלהפוך אותה לאידיאולוגיה, שמכרסמת בנו יום יום, שעה שעה.
ח"כ א-סנע סבור כי הבדואים הם פלשתינים - וזו זכותו, כי זו דמוקרטיה; מאז נבחר לכנסת הוא מייצג (כמעט) רק את הפלשתינים, אבל אם ישנה איזושהי תקרית שבה מעורב בדואי, הוא לא מהסס לתפוס טרמפ כדי לקבל את ליטרת התקשורת שלו - וזו זכותו, כי זו דמוקרטיה; הוא שולל את הציונות - וזו זכותו, כי זו דמוקרטיה; לדידו, אסור שישראל תהיה מדינה דמוקרטית יהודית, רק דמוקרטית - וזו זכותו, כי זו דמוקרטיה; ישראל מבחינתו חייבת להיות מדינת כל אזרחיה, אבל הוא שולל מגורים של ישראלים בהתנחלויות - וזו זכותו, כי זו דמוקרטיה; הוא סבור כי ערביי ישראל הם אזרחים ככל האזרחים, ולכן יש לתת להם את מלוא הזכויות - וזו זכותו, כי זו דמוקרטיה; מבחינתו, לישראלים עם דעות ימניות אסור להפגין נוכחות ביישובים ערביים בתחום הקו הירוק, כי מדובר בפרובוקציה - וזו זכותו, כי זו דמוקרטיה; לדבריו, הנגב שייך לבדואים מאז ומעולם, והם מתגוררים בו הרבה לפני שהיהודים חלמו על ישראל - וזו זכותו, כי זו דמוקרטיה.
יש לח"כ א-סנע הרבה זכויות במדינה הזו, כי זו דמוקרטיה, ודמוקרטיה מעניקה הרבה זכויות. אבל חובות אין לו, ואיך יהיו, אם אנחנו כמדינה וכמערכת משפט לא מגינים על אותה דמוקרטיה שהוא מנצל כל יום, ממש סוחט אותה כמו הייתה לימון?!
ח"כ א-סנע ביקר כבר בכמה וכמה מדינות אויב, ואף נפגש עם אויבינו הכי מרים, אלה הרוצים להשמיד את המדינה - ולא חטף על כך; ח"כ א-סנע טען בעבר כי חיילי צה"ל נוהגים כמו קלגסים, ולעתים הם אף מתנהגים כמו החיילים הנאצים - ולא חטף על כך. אבל השבוע הוא הגדיל כאשר אמר למעריב, לאחר זיכויו של שי דרומי מאשמת הריגת פורץ בדואי, כי "אנחנו ניאבק עד שתבוטל ההחלטה הגזענית". הוא גם הוסיף כי מדובר בהחלטה שנבעה ממניעים פוליטיים וגזעניים של השופטים.
ח"כ טלב א-סנע הוא משפטן בהשכלתו ועורך דין בהכשרתו, כך שהוא מכיר את החוק לפני ולפנים. הוא מכיר אותו ואת מגבלותיו, וזו הסיבה כנראה שהוא מותח את החבל בכל פעם עוד קצת ועוד קצת. אבל החבל, עם או בלי שנשים לב, נקרע מזמן, וזה רק אנחנו שמסרבים לראות את שני חלקיו נכרכים סביב צווארנו עד לאובדן החמצן וההכרה.
בכל מדינה מתוקנת היה יועץ משפטי אמיץ מעמיד לדין נבחר ציבור שגורס כי פסיקה של בית משפט דמוקרטי נובעת ממניעים פוליטיים וגזעניים. ואני כבר לא מדבר על ביקור בארץ אויב ופגישה עם אויבים מוצהרים. אבל אצלנו בישראל ערש הדמוקרטיה, זכותו של נבחר ציבור, אשר אגב מעולם לא העמיד את עצמו לבחירה אישית ישירה, להגיד ולעשות מה שהוא רוצה, תוך צפצוף ארוך ושימת פס על הנורמות, הכללים, החוקים והרגשות שלנו. מבחינתו, כל עוד אנחנו נספק לו נייר טואלט - הוא ימשיך לחרבן עלינו. אבל הבעיה היא לא רק הנייר טואלט שאנחנו מספקים לו, אלא גם המשכורת שאנחנו משלמים לו, הבמה שאנחנו מעמידים לרשותו, זמן השידור שאנחנו מקצים לו. זאת במקום להעמיד אותו לדין ולו באשמה הכי קלה שיכולה להיות. פשוט לרדוף אותו כפי שהמשטרה רודפת כיום את בני משפחות הפשע המאורגן ועוצרת כל אחד מהם על כל עבירה, קטנה כגדולה.
לפעמים, אמרו חכמים ממני, צריך לפגוע בדמוקרטיה כדי להגן עליה. כך שאם העמדתו לדין של א-סנע היא סוג של פגיעה בדמוקרטיה, אין לי בעיה עם זה, זו הדרך להגן על הדמוקרטיה, אחרת יהיה מאוחר. מדובר, הרי, באויב הציבור מספר אחד כיום, אחרי עזמי בשארה הנמלט.

תאריך:  20/07/2009   |   עודכן:  21/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אויב הציבור מספר אחת
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
נתייחס לו ולבוחריו בהתאם
ירון זכאי  |  20/07/09 16:01
2
שניים בטנגו, מזוז בצד השני
הצד השני בחבל  |  20/07/09 18:27
3
שריג, מה יהיה על העברית שלך?
משה, עורך-דין  |  20/07/09 21:41
 
- תגובה למשה, עו"ד
עמוס שריג  |  20/07/09 22:57
 
- העברית הקלוקלת של המערכת
משה, עורך-דין  |  21/07/09 00:52
 
- תגובה שנייה למשה עו"ד
עמוס שריג  |  21/07/09 11:33
 
- יכול גם יכול
משה, עורך-דין  |  21/07/09 20:54
 
- תגובה למשה עו"ד
עמוס שריג  |  22/07/09 00:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי חיימי
הזנחה, התעללות ואלימות - הן מנת חלקם, מדי יום ביומו, של 330,000 ילדים בישראל - עלינו לעקור תופעה מחרידה זו מהרה!    טיפול מיידי לפתולוגיה חברתית
איתן בן דוד
האפשרות לבחור את המצטרפים היא מאבני היסוד של המושב - שלילתה תגרום לפגיעה קשה במרקם הקהילתי
דודו אלהרר
אין לגדעון לוי סיכוי נגד המומלך החדש אם מחמת התשישות ואם בשל האסימון שסוף-סוף נפל לו והוא מתחיל להבין שאין למסלול הזה קו סיום. עוד מעט נשמע את התרועה - הידד! המלך מת, יחי המלך החדש!
עו"ד אביגדור פלדמן
ספק אם המוצר "אהרן ברק", צלח בשלום את שתי החשיפות המביכות-משהו מן הזמן האחרון    מי שמכיר את כתביו עבי הכרס של אהרן ברק בעיקר בנושא שיקול הדעת השיפוטי, יודע עד כמה ברק הוא חסיד המוטיב החוזר על עצמו
אליקים העצני
גלה כבוד מישראל תחת שלטון השמאל, וגלה כבוד ב-100 הימים הראשונים. אותו הסגנון, אותה השפה, אותם הגינונים, אותה עליבות, אותו חוסר אונים    ממשלה ימנית בתעייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il