X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בקרוב יתברר למשפחת עופר שרוזנטל בעצם עומד להפשיט אותה, בפומבי. גם צדיקים גמורים יתקשו לעמוד בסטריפטיז פומבי ומשפיל שכזה שיטת השקשוקה 2 בדרך
▪  ▪  ▪
עתיד ורוד למיקי רוזנטל? [צילום: פלאש 90]
עוד בטרם יתחיל המשפט תקבל התובעת - משפחת עופר - ממיקי רוזנטל מין חוברת ספירלית עבה ומאיימת, ובתוכה ים גדול ורחב, סעיפים סעיפים, של שאלות ותת-שאלות. וככל שתתקדם משפחת עופר בקריאת השאלון יתברר לה, שאין כמו השאלות הללו מכשיר יעיל למתיחת עצבים. משפחת עופר תגלה, שבעצם היא זו שצריכה לספק למיקי רוזנטל את חבל התלייה כדי שמיקי יתלה אותה עליו

במדינה מתוקנת היה מיקי רוזנטל זוכה בפרס ישראל למפעל חיים. אבל לא אצלנו. כי אצלנו, מי שכידוע מעניק את פרס ישראל הוא השלטון. והשלטון - גם זה ידוע - קשור ומסובך וטובל בשקשוקה עם ההון.
ועכשיו מיקי רוזנטל עומד בפני תביעת דיבה. מיקי רוזנטל לא יכול היה לחלום על תוצאה טובה יותר לסרטו, מאשר הגשת תביעת דיבה נגדו. כי זאת לדעת: כאשר אתה תוקף את זולתך ומטיל פגמים במעשיו - אינך חייב להיות מצויד באותו הזמן בהוכחות למעשים הפגומים, ודי אם ההוכחות הללו נמצאות בידי הצד השני.
ולענייננו, בתביעת הדיבה שהוגשה נגד רוזנטל הוא לא יהיה חייב להביא בכוחות עצמו לבית המשפט את ההוכחות לנכונות טענותיו כנגד משפחת עופר. כלומר, אם ההוכחות והמסמכים לנכונות טענותיו של רוזנטל כנגד משפחת עופר נמצאים במרתפים של משפחת עופר - יהיה על משפחת עופר להתכבד ולהביא את ההוכחות לבית המשפט - גם אם ההוכחות הללו פועלות כנגדה ועלולות להזיק לה בבית המשפט.
כי כמו שכבר אמרנו פעם - בתביעות דיבה קיימת טעות אופטית אכזרית מאין-כמותה: מישהו אומר עליך שאתה אדם שלילי שנוקט מעשים פסולים, ואתה, לתומך, סבור שאם תגיש נגדו תביעת דיבה - יהיה עליו לבוא לבית המשפט ולהביא עימו את ההוכחות לדברים שאמר עליך. ואם אין לו הוכחות לדברים שאמר - הוא יפסיד במשפט. יותר פשוט מפשוט. אבל כבר אמרנו: זו טעות אופטית. המציאות קשה ואכזרית הרבה יותר. כי, כאמור, בתביעות מסוג זה אין כלל צורך, שבזמן שמישהו אומר עליך שאתה אדם שלילי, שתהיינה ברשותו הוכחות זמינות לדברים שאמר.
קובע בעניין זה בית המשפט העליון (דנ"א 7325/95): "בגדרי הגנת האמת בפרסום אין כל הכרח כי הראיות להוכחת אמיתות הפרסום יהיו בידי המפרסם לפני הפרסום".
ובמילים אחרות: יכול מישהו לומר עליך שאתה פושע, בלא שיהיה לו בדל ראיה לכך, ורק לאחר שתגיש נגדו תביעת דיבה, רק אז - הוא יוכל להתחיל לחפש הוכחות לדברים שאמר בגנותך.

חבל לתלייה עצמית מוגש למשפחת עופר

אבל כאן מתחילה המציאות המטורפת באמת: כי מי שאמור לעזור לנתבע לחפש במרץ אחר ההוכחות לדברים שהוא אמר בגנותו של התובע, הינו - כמה אכזרי - התובע עצמו. הדבר נשמע אבסורדי ממש, אבל זו המציאות: התובע, שנפגע כתוצאה מדברים שפרסם עליו הנתבע, הוא זה שיעזור לנתבע לחפש בכל פינה אחר ההוכחות לאמיתות הדברים שהנתבע פרסם עליו.
ולמכשיר החיפוש הקטלני קוראים שאלון.
עוד בטרם יתחיל המשפט תקבל התובעת - משפחת עופר - ממיקי רוזנטל מין חוברת ספירלית עבה ומאיימת, ובתוכה ים גדול ורחב, סעיפים סעיפים, של שאלות ותת-שאלות. וככל שתתקדם משפחת עופר בקריאת השאלון יתברר לה, שאין כמו השאלות הללו מכשיר יעיל למתיחת עצבים. משפחת עופר תגלה, שבעצם היא זו שצריכה לספק למיקי רוזנטל את חבל התלייה כדי שמיקי יתלה אותה עליו.
יתברר למשפחת עופר שמיקי רוזנטל בעצם עומד להפשיט אותה, בפומבי, ערום ועריה, ובעזרת השאלון לגלות על אודותיה פרטים שהיא, משפחת עופר, התאמצה, ואולי הצליחה, עד היום להסתיר. במילים אחרות, הפרטים החדשים שמשפחת עופר תיאלץ לספק למיקי רוזנטל על עסקיה והדרכים שבהן היא צברה את הונה יהוו קדימון לסרט חדש - באופן שהסרט "שיטת השקשוקה" יחוויר לעומתו.
גם צדיקים גמורים יתקשו לעמוד בסטריפטיז פומבי ומשפיל שכזה. האם משפחת עופר תעמוד בכך? אין מצב.
ובהקשר זה נזכור שמשפחת עופר כבר תבעה פעם אחת את רוזנטל עקב פרסום "שיטת השקשוקה", וברחה מבית המשפט, כך פורסם, ברגע שהוצג לה שאלון.
כי זאת לדעת: מי שמנסח את השאלות - וישנם עורכי דין המיומנים בכך - עושה כן באופן שבן אנוש, באשר הוא, יתקשה להשיב עליהן מבלי לספוג פגיעה קשה - הרבה יותר קשה מזו שנגרמה לאותו בן אנוש בתחילת הדרך כשפורסמו הדברים השליליים על אודותיו.
ובית המשפט, אם אין בליבו חמלה מופלגת כלפי התובע, מאשר בדרך כלל את השאלות ומחייב את התובע להשיב על רבות מהן - בנימוק של הצורך בחשיפת האמת. ואם התובע מסרב להשיב לשאלות - כפי שצפוי שתעשה משפחת עופר - אחת דתה: בית המשפט ימחק את כתב התביעה, כלומר - משפחת עופר תפסיד במשפט וגם תידרש במפגיע לשלם את הוצאותיו של מיקי רוזנטל.
כיצד, איפוא, תסתיים הפרשה בבית המשפט? מה שלא יקרה - ברור שמשפט לא יתקיים והאמת לא תצא לאור בהליך המשפטי. כי למשפחת עופר יש יותר מדי מה להפסיד בסיפור הזה.

תאריך:  30/07/2009   |   עודכן:  30/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יואב יצחק / Yoav Yitzhak
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלום הרטוב של מיקי רוזנטל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שחיתות המימשל
רוני ג  |  30/07/09 16:31
2
כולנו מיקי - הצטרפו
מנחם אדר  |  30/07/09 18:50
 
- "איכה הייתה לזונה קריה נאמנה"
עידןסובול  |  30/07/09 21:06
3
משפחת עופר מנסה להטיל אימה
אחד אחד   |  30/07/09 19:06
4
לדעתי התביעה לא תידון
אפרי  |  30/07/09 19:26
5
כמה שאתה צודק-הגישו על מגש של
כסף את חבל התליה  |  30/07/09 19:47
6
טבח השקשוקה ושיקשוק המטבוחה
יש מיש  |  31/07/09 07:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
המראות האחרונים של התנהלות הכנסת מעוררים סלידה. באף מקום בעולם פרלמנט איננו מועדון של נימוסים והליכות אלא ניטשים בו קרבות פוליטיים לגיטימיים לקידום אידיאולוגיה
יעקב מזרחי
הקיץ כבר פה, הקייטנות בעיצומן ומשפחות רבות צפויות לצאת לחופשה בחו"ל    רגע לפני שאתם אורזים, קחו כמה דקות למחשבה על ביטוח הנסיעות שיתאים לכם
נפתלי גוטמן
האינטרנט הפך מזמן לכלי תקשורתי חשוב בהעלאת נושאים לדיון וגם הדיון סביב הסרט "שיטת השקשוקה" לא חמק ממנו
איתמר לוין
ישעיהו פותח את נבואתו בתיאור המצב בשלהי ימי הבית השני, ושם את הדגש על מערכת משפט מסואבת ושלטון רקוב    מכאן קצרה הדרך לעבירות שהביאו לחורבן - עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים
רונן לוי
עתירה לבג"צ שמטרתה ביטול נוהל הקובע רף מינימלי של איכות, בטיחות והתאמה לחלפים בהם מתקנים את תאונות הדרכים בישראל עמדה במרכזו של דיון חירום בוועדת הכלכלה של הכנסת, יומיים לפני הבג"צ    יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס: "אין לי כל כוונה להשפיע על בג"צ". באמת?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il