X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיקי רוזנטל בעצם מייצג אותנו, כבעלי הרכוש המופקר ומציג חלק קטן משחיתות, בעלי ההון והתקשורת, הקונים כמו במונופול, אמצעי תקשורת ואמצעי שליטה (פוליטיקאים) כדי שימכרו את נכסינו בזול
▪  ▪  ▪
ההפקרות בכספינו חוגגת [צילום: פלאש 90]

הסרט
אחרי מאמרי "השחיתות הגלויה של נערי האוצר" הפנה אותי איתמר כהן לסרט שמסרבים להקרינו בערוצי הטלוויזיה, הנקרא "שיטת השקשוקה". הסרט דן בחלק קטן משחיתות, בעלי ההון והתקשורת, הקונים כמו במונופול, אמצעי תקשורת ואמצעי שליטה (פוליטיקאים) כדי שימכרו את נכסינו בזול. את המעורבים במכירה השערורייתית מתגמלים בנדיבות של מיליוני דולרים. מיקי רוזנטל ואילן עבודי הפיקו את הסרט החשוב הזה, שכדאי לכל אחד להחזיק בבית!
וכעת לעצם העניין. מיקי רוזנטל בעצם מייצג אותנו, כבעלי הרכוש המופקר. כיוון שמספרים 7 ו-8 ספרתיים מאוד רחוקים מעולם המושגים שלנו ואנו כלל לא מבינים איזה רכוש מחזיק למעשה כל יהודי במדינת ישראל, אז בואו נעשה את זה קל: נניח שהטלתם על קרוב משפחה שאתם סומכים עליו למכור את רכבכם, השווה 25,000 שקל. אותו קרוב משפחה מעל באמונכם ומכר את הרכב ב-1,000 שקל והביא לכם קבלה וקיבל מהקונה 50 שקל. מה הייתם עושים? נותנים לו למכור אופניים? מזמינים אותו לשבת? עוברים לסדר היום? (ביחרו את המיותר). זה מה שקורה במדינת ישראל, רק בהיקפים של עשרות מיליארדי דולרים.
מתברר שלכל אחד מאיתנו, זקנים כצעירים, יש רכוש אדיר של עשרות או מאות אלפי שקלים. מתברר מהסרט של מיקי רוזנטל ואילן עבודי שצים, חברה רווחית וממשלתית בחלקה, נמכרה לאחים עופר במחיר של חצי משווי המכולות שבבעלותה. חברה בעלת שווי של 5 מיליארד דולר, שכבר מחצית ממנה הייתה שייכת לאחים עופר, נמכרה (50% נותרים) במחיר של כ-100 מיליון דולר. מיקי אומר שכל החומר נמצא בדוח של מבקר המדינה. רק צריך לקרוא, ורצוי בישיבה! כלומר בתרגיל אחד בחברה אחת.

איך להחזיר את רכושנו ואיך לשמור עליו

כדאי ללמוד מהקוריאנים. קוריאה הייתה מדינה מושחתת כמדינת ישראל. נוצרו בה תאגידים (שקשוקה בעברית) שחלשו על תעשיה, בנקאות ותקשורת, ששיחדו פוליטיקאים ופקידי ממשל, סגרו עסקי מתחרים וחגגו.
הקוריאנים עשו שלושה צעדים דרמטיים:
1. הפכו את כל אישי הציבור לבעלי הצהרת הון שקופה לציבור, וכך הציבור יכול בכל רגע לראות אם מישהו התעשר בגלל תפקידו. 30 אחוז מאישי הציבור התפטרו כיוון שלא רצו לחשוף את מצבם הכלכלי!
2. פירקו את התאגידים ומכרו את חלקיהם, ובנוסף אסרו על הקמת תאגידים.
3. יצאו במסע שיווק של אדום לבן (קניית תוצרת קוריאה) וכך העלו באחוזים ניכרים את התעסוקה המקומית.
א) נראה שגם אצלנו אפשר: סטף ורטהימר לא מוכר נדל"ן ולא קונה בנקים, הוא עוסק רק בתעשיה. פליקס זנדמן, בעל הבית של ווישי לא קונה ערוצי תקשורת, או נדל"ן או בנקים. גיל שוויד לא קונה בנקים או חברות תקשורת למרות שהוא יכול, הוא עוסק רק בתוכנה.
כדאי, כמו בדרום קוריאה לבטל את התאגידים ולמכור אותם, ולאסור בחוק מבעל בנק לעסוק בנדל"ן או בתעשיה, לאסור על תעשיין לעסוק בתקשורת ולאסור על איש תקשורת לעסוק בתעשיה או בנדל"ן. בארה"ב זה עובד כבר המון שנים, ביפן זה עובד ממלחמת העולם השנייה, ובקוריאה זה עובד משנות השמונים.
ב) נראה שצריך להחמיר בצורה יחסית (על גניבה מאדם פרטי מקבלים חודש מאסר, אז על גניבה מ-5 מיליון אזרחים מקבלים 5 מיליון חודשי מאסר) בענישה של שוחד בהקשר של רכוש הציבור. כמו בסין, מי שהורשע יקבל מאסר עולם. בסין, לאחרונה, סגן ראש עיריית בייג'ין הוצא להורג לאחר שהורשע בקבלת שוחד של מיליונים בודדים של דולרים.

ההפרטה - מסקנות ביניים

1. הפרטה של שירות לאזרח
הפרטה של שירות לאזרח, כמו חברת חשמל, כבישים, רכבות, רפואה, בתי סוהר, מים ועוד - נחל ועתיד לנחול כישלון אדיר. בקליפורניה לבדה נסגרו לאחרונה כ-60 בתי חולים. באנגליה תשתיות המים שהופרטו בתקופת תצ'אר קורסות. בניו-זילנד הולאמה מחדש חברת הרכבות. בארה"ב מתברר שהפרטת בתי הסוהר עלתה למשלם המיסים יותר מבתי סוהר בבעלות המדינה. נראה שיש יותר משתי אפשרויות: שירות ציבורי כושל ושירות פרטי יעיל. נראה שניתן לייעל את השירות הציבורי כמו למשל במשרד הפנים בחדרה שם הוציאו דרכון תוך 5 דקות, לאנשים רגילים בלי פתקים מהשר. ראו באתר זה את מאמרו של שבתאי עזריאל בנוגע לשפת מדרכה לנכים.
2. הפרטה של חברות כלכליות
הפרטה של חברות כלכליות צריכה להיעשות בהתאם לצורך, אם הוא קיים, ולא כאידיאולוגיה. האידיאולוגיה היחידה היא לשמור ולהגדיל את רכושנו. מכירת צים הייתה שערוריה, וכיום אוניות של צים לא פוקדות את נמל אילת והאחים עופר כבר לוטשים את עיניהם לעבר הנדל"ן שניתן להקים, בזול, על חורבות נמל אילת.
המפעלים הכימיים שהופרטו עוד בתקופת מפא"י ונמכרו לאיזנברג, ובהמשך לאחים עופר, מניבים כסף רב אך גם זיהמו ברמות של אלפי עד עשרות אלפי אחוזים מהתקן הקיים במדינות המערב. הזיהום גורם באזורים מסוימים כמו טבעון למחלות סרטן לרבים מתושבי רחובות מסוימים הפונים למפרץ חיפה. התקנת מסננים לזיהום עולה מאות מיליוני דולרים. אבל למה להתקין מסננים עם אפשר לא?

מה לעשות מחר בבוקר?

צורת המשטר שלנו דומה ברמת השחיתות למה שהיה בקוריאה רק לפני שני עשורים. השר רוני בר-און צולם כמצביע הצבעה כפולה עליה הורשע ונזרק מהכנסת חבר כנסת אחר. אך המשטרה לא פתחה מיד בחקירה והפרקליטות צוללת עמוק מתחת למים והטלוויזיה דוממת, זה חדשות כמו שתאונת דרכים היא חדשות.
בנתוני פתיחה קשים אלו שהתקשורת לא עושה את תפקידה - כלב שמירה של הדמוקרטיה (כלב כן, מחרבן על המדרכה כן, אבל לא שמירה ומה זה בכלל דמוקרטיה בישראל?), צריך לעשות שני דברים:
1. להפיץ את הסרט שיטת השקשוקה כך שאזרחים יבינו שלא מדובר במשהו ערטילאי אלא בכסף אמיתי, שגונבים להם, לא למיקי רוזנטל.
2. להקים תנועת מחאה שתביא מפגינים מובטלים ו/או פנסיונרים ותעמידם עם שלטים מול בתיהם של דירקטורים של חברות ממשלתיות, פקידי אוצר שהיו מעורבים, ומעורבים, במכירת רכושנו בנזיד עדשים. לא ייתכן שייצא אדם בבוקר עם חליפה ותיק, ייכנס לרכב מפואר, ייסע "לעבודה" אחרי שקיבל שוחד על מכירת רכושנו. אם נבחרינו לא דואגים לכך, אז אנו נכיר את האיש ופועלו לשכניו, לקרובי משפחתו ולידידיו. גם אם מצב לא נעים זה לא יגרום למועל בכספנו פגיעה בבריאות, זה המעט שאנו חייבים לעשות.

פילוסופיה של משטרים

משטר נבחר הוא בעצם הסכמה של הרבה פרטים, בעלי רכוש פרטי ורכוש משותף, לתת לקבוצה נבחרת לנהל את הרכוש המשותף. כמו-כן לנהל את האינטרסים הלא-כלכליים כמו שמירה על חיי הפרט. הרכוש המשותף של הפרטים הוא: אדמות, מפעלי תעשיה, חברות כלכליות, כספים. כמו-כן קיים גם קניין רוחני, הקיים בכל אוסף של אנשים עם מכנה משותף של לאום.
אותנו, בעלי הרכוש, לא כל כך מעניין איך קוראים לצורה בה הרכוש והאינטרסים מנוהלים, אם בדיקטטורה, בדמוקרטיה, באוליגרכיה או בלבלבלבלרכיה. מה שחשוב לפרט זה את הביצועים של אלו שבחר אותם לשמור ולפתח את רכושו. אם הוא חי בפחד ירי טילים, משוד בביתו וברחובות, מפחד בכבישים, מפחד שהרכוש שאגר לימים קרים ייגנב או יישדד, אז הוא צריך לקבל החלטה איך הוא דואג לשמור על הרכוש שנשאר. כל אחד מאיתנו חייב לעצמו ולמשפחתו בהווה ובעתיד, לקבל את ההחלטה ולא יכול להתעלם מרכוש אדיר שצבר עקב היותו יהודי במדינת ישראל.
ללא ספק, השליטים השונים במוסדות השלטון השונים, שבאו ממפלגות שונות "עזרו לנו לרוקן את כיסנו".
הסרט מתאר את מארג השחיתות דרך הדוגמה של האחים עופר. חשוב להדגיש שהם לא היחידים. השלבים הם:
1. האחים עפר רכשו את המניות הנותרות של צים במחיר של כמאה מיליון דולר.
2. האחים עפר העסיקו אחרי הרכישה של בז"ן את ניר גלעד שהיה החשב הכללי, שהעניק למשפחת עופר "מתנה" בסך חצי מיליארד שקלים. ניר גלעד משמש היום כמנכ"ל החברה לישראל של משפחת עופר.
3. משפחת עופר בעלת שליטה בערוץ 2, שם מיקי רוזנטל שעשה עליהם סרט לא מחמיא, לא ימצא יותר עבודה. בערוץ נראה בין השאר את חברם של האחים, רפי גינת, שתופס דגי רקק עם קוליפורמים. נוכל לראות גם את אילנה דיין שתספר לנו על גנב קטן אחד או על קצין משטרה שלא הצליח לתפוס אף אחד. נוכל גם לראות בדרן נולד או "משמר הטמטום", סדרת תוכניות דביליות שמבטיחות שלא נראה נשים לב איך גונבים את רכושנו.
4. האחים עפר קנו חלק מבנק מזרחי ובתוקף שליטתם יכולים לדאוג גם בבנקים אחרים, שמיקי רוזנטל לא יקבל הלוואות והאשראי שלו יצומצם.

תאריך:  31/07/2009   |   עודכן:  31/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שיטת השקשוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיטת השקשוקה והפקרותה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מי אחראי באמת
מיכאל לינדנבאום  |  31/07/09 19:13
 
- לא משנה מ יאחראי- אם לא ידרש
לשאת באחריותו.  |  1/08/09 14:56
2
הכלכלה המקוללת הנכונה של ביבי ל"ת
גילוי האמת   |  1/08/09 12:01
 
- קשקשן אידיוט...מה לביבי ולמה ש
אחמד זיבי   |  1/08/09 16:13
3
אשרי העם שיש לו עוד בן כמוך
יש מיש  |  1/08/09 17:32
4
בואו אנחנו נעצור את השקשוקה כי
איל גיא חיים  |  2/08/09 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי שטרנברג
גם בני אדם שונים מאיתנו, שמצאו עצמם כאן בגלל נסיבות הגורל, והחליטו להישאר ולהשתקע כאן ואף להוליד את הילדים שהפכו לאזרחי העתיד - הם חלק מהלאום היהודי, חלק מהחברה הישראלית - לטוב ולרע. ובעיקר ביום ט' באב שאמור להזכיר לכולנו - מה עברנו בגלל שהיינו שונים ואחרים
מיכאל פואה
הזרם הגובר והולך של מי שמבקשים לשפר את תנאי חייהם ומוכנים לעבוד פה במחירים ובתנאים מבישים, משרת את בעלי המלונות על-יד ים המלח, חקלאים, וכמה ארגונים שניזונים מכספים כדי להראות עד כמה מדינת ישראל מדינה רעה
אברהם (פריצי) פריד
השפה שבריטניה הבינה    בין אולמרט לביבי    חג שנאת החינם    לשחד ערבים    העמותות הכפולות של פורוש    השיקוף של הרנטגן
טובה ספרא
ליקוי הלבנה שיחול בסוף השבוע יביא בכנפיו "בשורות" אשר תשפענה על כל העולם; שגעון המזון הבריא ייתמך ע"י הממשל    כלכלה ושווקים: השקל - חזק, אך עדיין כדאי למשקיעים לתור אחר דרך המלך    שפעת החזירים: התקשורת אוהבת להלחיץ    תחזית הכוכבים לשבוע 6.8.09-31.7.09
אליקים העצני
המלחמה על ירושלים היא מלחמת העצמאות השנייה של ישראל, לאחר שדורות של פוליטיקאים עלובים שחקו את ריבונותנו, עד שהפכנו למקבלי פקודות צייתנים של גורמים זרים    כנראה שמלחמת העצמאות של תש"ח, שבה הגענו רק עד לשעריה של ירושלים, לא הספיקה, ומלחמת יש"ע של שנת 67' תילמד בהיסטוריה כמלחמת העצמאות האמיתית, רק אם עכשיו, לפחות, 42 שנים אחרי - ננצח במערכה הדיפלומטית על ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il