X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יופי של מחיר! - דברים נפלאים מבינתי בכתב התביעה של האחים עופר נגד מיקי רוזנטל
▪  ▪  ▪

שיטת השקשוקה ממשיכה לשקשק, וחשבתי, אולי אתאמץ קצת ואקרא את כתב התביעה המתוקן שהגישו עידן עופר והחברה לישראל נגד משהו הפקות, מיקי רוזנטל ואילן עבודי. ובכן - יגעתי, מצאתי, ולכן האמנתי. אך מספר רב של נושאים נפלאו מבינתי בכתב תביעה מתוקן זה.
א. כתב התביעה עוסק אך ורק בנושאי בז"נ, חלק ניכר מהנושאים אשר זעזעו כל כך את ח"כ בדימוס, אלי גולדשמיט, בטלוויזיה, לא מוזכרים בו:
  • לא מוזכר בתביעה כל נושא הרצליה, המרינה ואלי לנדאו;
  • לא מוזכר בתביעה כל נושא המוזיאון בתל אביב;
  • לא מוזכר בתביעה כל נושא הסרטן בטבעון;
  • לא מוזכר בתביעה כל נושא ים המלח;
  • לא מוזכר בתביעה כל נושא רמת חובב, תרכובות ברום, והבדואי;
  • לא מוזכר בתביעה נושא הזיהום בקישון (אשר הוציא את מר גולדשמיט משלוותו).
התובעים מסבירים (לטעמי מתרצים) את צמצום היריעה בסעיף 37 לכתב התביעה: "יובהר כי התובעים בחרו לצמצם את התובענה לדיבות העיקריות, הקשות והחמורות שהוצאו כנגדם בישראל, ולא להרחיב את היריעה, וזאת, על-מנת לזרז את בירור התובענה ולהגיע למיצוי מהיר של הדין עם הנתבעים, ולמנוע סירבולו של ההליך והתפשטותו של הדיון. התובעים שומרים גם על זכותם לתבוע בנפרד את הנתבעים בגין דיבות אחרות שהוצאו על ידם כנגד התובעים. התובעים שומרים (גם) על זכותם להגיש הליכים משפטיים מתאימים במדינות המתאימות בגין פרסום והפצת הסרט המעוול מחוץ לישראל".
ומדוע מדובר לדעתי בתירוץ? די לנו בפער שבין "חומרת" הדברים בשידור הישיר ובין הבעתם (המוקדמת יותר) בכתב התביעה על-מנת להאמין שיש יד מכוונת מאחורי הסינונים הנעשים בפורומים שונים בנוגע לפרשה.
ב. עוולת בז"ן 1 תיאור החלטת בג"צ בסרט
התובעים טוענים שהאמירה בנוגע להסכם בז"נ מוציאה דיבתם. הפכתי והפכתי באותה אמירה - ולא מצאתי בה דבר וחצי דבר נגד התובעים, האמירה כולה מופנית כלפי המדינה, ובלי להתייחס כלל להגנות הברורות החלות, הרי שעל-פי סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע, אין באמירות אלה כל לשון רעה נגד התובעים, לא במישרין ולא במשתמע.
נאמר שם: "ההתנהלות הכושלת ומלאת המחדלים של המדינה". "לפתוח בחקירה בנוגע להתנהלות הממשלה בעניין", והרי אם מישהו היה צריך להרגיש כאן נפגע, הרי אלו הממשלה או המדינה, ודאי שעל אמירות כאלה לא יכולים עידן עופר והחברה לישראל לתבוע! ואולי יוצאים התובעים מנקודת הנחה, שיש להם ייפוי כוח מהמדינה, לתבוע בשמה? לפי כמות הנכסים שהם קנו מהמדינה במסגרת ההפרטות, ייתכן שהם באמת מרגישים כאן בעלי בית! ואולי הם תובעים בשמו של החשב הכללי, שעבד אז באוצר, ועכשיו עובד אצלם? מי יודע.
ג. עוולת בז"ן 2 - הזיכיון
הטענה בסרט, אשר מי שמעלה אותה בבירור הוא עו"ד אליעד שרגא (יו"ר התנועה לאיכות השלטון), היא שהחברה לישראל הייתה אמורה להחזיר את מניותיה בבז"ן למדינה. ואם כל הסיפור הזה מצוץ מן האצבע, כיצד לא תובעים התובעים את התנועה לאיכות השלטון ואת עו"ד אליעד שרגא? והרי מי שאמור להיות הגורם העיקרי הנושא בנטל הדיבה, ככל שקיימת, הוא אומרה, יוזמה, וכן דווקא בוחרים התובעים לתבוע את הצינור שנתן ביטוי לביקורת, האם לזאת ייקרא דין? האם לזאת ייקרא דיין? ולא רק שבחרו שלא לתבוע את אליעד שרגא ואת איכות השלטון, הם גם לא תובעים, לפחות בינתיים, את רשות השידור, אז מה קורה כאן?
ד. עוולת בז"ן 3 - האוניות
ירון זליכה מתאר בסרט כי סיכל רכישה של אונייה על-ידי בז"ן. הפרטים המתוארים באופן שונה על-ידי הצדדים, נמצאים בכתב התביעה המצורף. ועל-אף שבסרט התגובה תוקפים התובעים את ירון זליכה, הם לא מגישים נגדו תביעת דיבה, הם לא מבקשים ממנו פיצויים, לא מוקטנים ולא מוגדלים. שוב פעם מיקי הפראייר? שוב דופקים רק אותו וכל השאר חוגגים?
ה. התובעים דורשים מהנתבעים את עלות הסרט שהם הפיקו
ומילה אחרונה בנוגע לסרט אותו הפיקו התובעים, ואשר את הוצאותיו הם דורשים מהנתבעים.
דומה הדבר למקרה שראובן, עיתונאי, כתב בעיתון כתבה ביקורתית על שמעון התעשיין המליאן. ראובן פנה על-פי דין ועל-פי כללי האתיקה אל שמעון על-מנת שייתן את תגובתו באותה כתבה, ושמעון סירב שוב ושוב. ראובן תיעד עם מצלמות ועם עדים לרוב את סירובו הקונסיסטנטי של שמעון לתת את תגובתו בגוף הכתבה. הכתבה מתפרסמת ללא תגובתו של שמעון, ואז קונה שמעון עיתון מתחרה, במיליונים של דולרים, מגיב בעיתון שקנה על הכתבה של ראובן, ואת הוצאות הרכישה של העיתון הוא מבקש להטיל על ראובן!
אם זה לא היה עצוב, זה היה מאוד מצחיק.

תאריך:  31/07/2009   |   עודכן:  31/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שיטת השקשוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
3.5 מיליון בשביל שקשוקה?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
"שמם הטוב" לא שווה שקל.
ירון זכאי  |  31/07/09 17:30
2
על ראש הגנב בוער הכובע כנסו
איל גיא חיים  |  31/07/09 19:53
3
השקשוקה האמיתית תהיה ....
בבית המשפט  |  31/07/09 21:24
4
אני מציע לעשות מגבית לשקשוקה
צדק חברתי  |  31/07/09 22:17
5
לפרסם מקורות ההתעשרות שלהם!
שונא שקשוקאים  |  1/08/09 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
מיקי רוזנטל בעצם מייצג אותנו, כבעלי הרכוש המופקר ומציג חלק קטן משחיתות, בעלי ההון והתקשורת, הקונים כמו במונופול, אמצעי תקשורת ואמצעי שליטה (פוליטיקאים) כדי שימכרו את נכסינו בזול
עדי שטרנברג
גם בני אדם שונים מאיתנו, שמצאו עצמם כאן בגלל נסיבות הגורל, והחליטו להישאר ולהשתקע כאן ואף להוליד את הילדים שהפכו לאזרחי העתיד - הם חלק מהלאום היהודי, חלק מהחברה הישראלית - לטוב ולרע. ובעיקר ביום ט' באב שאמור להזכיר לכולנו - מה עברנו בגלל שהיינו שונים ואחרים
מיכאל פואה
הזרם הגובר והולך של מי שמבקשים לשפר את תנאי חייהם ומוכנים לעבוד פה במחירים ובתנאים מבישים, משרת את בעלי המלונות על-יד ים המלח, חקלאים, וכמה ארגונים שניזונים מכספים כדי להראות עד כמה מדינת ישראל מדינה רעה
אברהם (פריצי) פריד
השפה שבריטניה הבינה    בין אולמרט לביבי    חג שנאת החינם    לשחד ערבים    העמותות הכפולות של פורוש    השיקוף של הרנטגן
טובה ספרא
ליקוי הלבנה שיחול בסוף השבוע יביא בכנפיו "בשורות" אשר תשפענה על כל העולם; שגעון המזון הבריא ייתמך ע"י הממשל    כלכלה ושווקים: השקל - חזק, אך עדיין כדאי למשקיעים לתור אחר דרך המלך    שפעת החזירים: התקשורת אוהבת להלחיץ    תחזית הכוכבים לשבוע 6.8.09-31.7.09
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il