X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל מאיימת לשנות את טיב זכותו של עם ישראל על ארץ ישראל ולהביא לאובדנה
▪  ▪  ▪
אדמה מופקרת [צילום: יח"צ]
גם אם נכון שמינהל מקרקעי ישראל, המופקד על שמירת מעמדן של קרקעות הלאום, הפך עם השנים למפלצת זוללת "סוגרי מרפסות", יש לעשות רפורמה במינהל ולא בקרקעות. יש לתקן את דרכי המינוי של מנהלי המינהל, את טיב סמכויותיהם, את הפיקוח עליהם, את הפיקוח הפרלמנטרי על השרים הממונים על המינהל, אבל לא להפקיר את הקרקע

הבלוף של נתניהו וברק
אלעזר לוין
ה"פשרה" של חוק הקרקעות אינה שווה את הנייר עליו היא כתובה * רשות המקרקעין תוכל למכור לפרטיים ובעלי הון קרקעות כמעט ללא הגבלה * תזכורת: התביעה נגד קק"ל עלולה לטרפד את החוק, למרות אישורו היום בכנסת
לרשימה המלאה

ארץ ישראל - כך במסורת היהודית וכך גם על-פי הבנתו של העולם כולו - היא אדמתו של עם ישראל, לא של חבר בעלי מגרשים. זכותו של עם ישראל על ארץ ישראל היא בת אלפי שנים. למרות שברַבּות מן השנים האלה העם כלל לא שלט בארצו, הזכות הזו השתמרה והיא הגיעה רעננה ובת תוקף עד למאה העשרים - לא בהורשה מיהודים יחידים לצאצאיהם, אלא כזכות קולקטיבית של עם ישראל לדורותיו.
כך גם הובנו הדברים בעידן המודרני על-ידי הקהילה הבינלאומית. רוב מדינות העולם הכירו בזכות הלאומית המיוחדת הזו, ועל בסיס זה תמכו בהשבת הארץ לעם היהודי, על-מנת שיבנה בה מחדש את ביתו הלאומי. הרפורמה במקרקעין מאיימת לשנות את הזכות המיוחדת של עם ישראל על ארץ ישראל ולהביא לאובדנה.
גם אם נכון שמינהל מקרקעי ישראל, המופקד על שמירת מעמדן של קרקעות הלאום, הפך עם השנים למפלצת זוללת "סוגרי מרפסות", יש לעשות רפורמה במינהל ולא בקרקעות. יש לתקן את דרכי המינוי של מנהלי המינהל, את טיב סמכויותיהם, את הפיקוח עליהם, את הפיקוח הפרלמנטרי על השרים הממונים על המינהל, אבל לא להפקיר את הקרקע. הארץ הזו שייכת לכולנו ולדורות הבאים אחרינו. במשותף. ולעולם ועד.
תומכי הרפורמה הצליחו לגרור את הדיון בה אל הזירה של "האזרח הפשוט נגד בעלי ההון", ולמקדו בשאלה "מי ייהנה מן הרפורמה?" בכך הסיטו את תשומת הלב הציבורית מן העיקר: לא משיקולים כלכליים הרפורמה הזו פסולה, אלא משום פגיעתה הקשה והבלתי הפיכה בנרטיב המכונן של מדינת ישראל, שעל פיו ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. ובימינו, גורלות נחרצים במאבק בין הנרטיבים היריבים עוד יותר משהם מוכרעים בשדות הקרב.
אויבי ישראל מתקשים להכריעה צבאית אבל הם עולים עליה - לא פעם בסיוענו - במאבק בזירה הרעיונית. במאמץ לקעקע את סיפור-התשתית הציוני הם טוענים, בין השאר, כי ליהודים, כעם, אין כל זכות בארץ ישראל. והלא בהפרטת קרקעות הלאום תבוא מדינת ישראל ובמו ידיה תְּאַיֵּן את זכותה הלאומית המיוחדת ותהפוך אותה לצֶבֶר זכויות של בעלי נדל"ן גרידא - יהודים, לא יהודים, אין זה משנה. (ואגב, על סמך מה בדיוק מרגיעים אותנו בלעג כל מיני מבינים ש"הסעודים לא עומדים בתור לקנות פה מגרשים..."?)
עיקר הבעיה הוא בכך שזכותנו על הארץ, הנתונה למתקפות קשות מכיוונים שונים, לא תחזיק מעמד כצרור זכויות של יחידים ב"נכסי מקרקעין". הרפורמה הזו ממש משחקת לידיהם של אויבי ישראל.
הדיבורים על תיקונים שיוכנסו, כביכול, בחוק, לאחר קבלתו, מעליבים. לא מעבירים חוק היום כדי להכניס בו תיקונים מחר. קשה לתת בדיבורים כאלה אמון והם נועדו לשמש מיסתור (שקוף) לאלה שיצביעו כנראה, מבוישים, בעד הרפורמה למרות שהם מבינים את המשמעויות החמורות הנגזרות ממנה. אכן, ראוי שיתביישו.
הרפורמה תִּבקע בקיע מסוכן באושיות הציונות. 800 אלף הדונם הראשונים יהוו רק תקדים שבעקבותיו יבואו "דונם פה ודונם שם, רגב אחר רגב...", וכך תאבד אדמת העם מצפון עד נגב. והיא תאבד לעולם. השינויים שייגָרְמו במעמדן של קרקעות הלאום יהיו בלתי הפיכים. כל דונם שיישמט מידי מדינת ישראל יגרע פיסה מן הזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל, לעד.
אילו נעשתה בהיסח הדעת, היה ברפורמה השערורייתית הזו משום רשלנות שאין לה סליחה. משנעשתה ביודעין ובכוונת מכוון היא בגדר מעילה של ממש ברעיון הציוני, במדינת ישראל, בַּמעמד ובאינטרסים של העם היהודי לדורותיו. הרפורמה הזו היא גחמה שאסור לתמוך בה. למצער, על חברי הכנסת והשרים לדרוש את המרת יסוד ה"מכירה" שבה ל"חכירה".

בני לוי הוא המייסד והיו"ר של עמותת "שיבה", להנחלת הרעיון הציוני ולקידומו.
תאריך:  03/08/2009   |   עודכן:  03/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דונם פה ודונם שם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפרטת הקרקעות
קלמן1  |  4/08/09 10:48
2
חותם על כל מילה ל"ת
ע. לציון  |  23/08/09 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה מכנס
מיד אחרי הרצח במרכז להומו-לסבים, בטרם נודע מיהו הרוצח ומה הם מניעיו, כבר ידעו ראשי הקהילה הזו, לצד פוליטיקאים שקפצו על העגלה, להסית ולרמוז רמזים
יוסף קנדלקר
מעוניין לשדרג את המסלול של הטלפון הסלולרי שלך? - עשה סקר מחירים והיכנע לחברתך הראשונה    מעוניין גם כבר לשדרג את המכשיר הנחמד הזה? - ארוז ביתך לפני
ענבל בר-און
בהצעת חוק הצהרתית במהותה, מציעה סיעת חד"ש לעגן בחוק את שקילת שיקולי 'השטחים הפתוחים' בתהליך הכרעתם של מוסדות התכנון
אפרי הלפרין
כל מי שמאיים על חבר כנסת או על כל אדם אחר, ייתן את הדין ויירקב בכלא; אך זה שח"כ נסים זאב עושה מעשה חמוֹרוּת, לא מתיר לאף אחד לאיים עליו
ד"ר אברהם בן-עזרא
אפילו מתוך התנ"ך, דברי תשבחות לה' שלא נדרשים כחלק מהתפילה כפי שהתקינו חכמים - אין לאמרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il