X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קול ישראל אינו ראוי להתהדר בהיותו "השידור הציבורי". אתמול נחשף עד כמה הוא "השידור הממלכתי". אולי "השידור הממשלתי"
▪  ▪  ▪
קול ישראל - משרתים את מי?

ה-3 באוגוסט 2009 ייזכר כיום כואב ומדאיג. שתי אמיתות נחשפו ביום הזה. האחת: עם ישראל לא ראוי לארץ ישראל. הארץ הזו, שבמשך אלפי שנים נחשבה ארצו של עם ישראל, עלולה עם הרפורמה, לא להיראות יותר ככזו. במקום זאת היא תיעשה, סתם, לארצם של אנשים - יהודים, דרוזים, נוצרים, מוסלמים ואחרים. לא עוד ארצו של "העם היהודי". השינוי הזה יקשה עלינו מאוד במאבק על שימור הלגיטימיות של ישראל בעיני העולם. הלגיטימיות הזו מבוססת על הטיעון כי ל"עם ישראל" זכות היסטורית מיוחדת על ארץ ישראל. המאבק על הלגיטימיות עדיין לא מוכר כאן לרבים, אבל הוא הופך ונעשה איום ממשי ולא פשוט על המדינה.
עניין כואב ומדאיג אחר שנחשף הוא, שקול ישראל אינו ראוי להתהדר בהיותו "השידור הציבורי". ב-3 באוגוסט התגלה עד כמה הוא בעצם "השידור הממלכתי". כמעט "השידור הממשלתי". ביום הזה, בו סערו רגשותיהם של רבים כל-כך בשל הרפורמה המתקרבת, לא מצאו תוכניות הדגל של "קול ישראל" מקום לעסוק בה.
רבים בציבור לא הבינו את משמעויות הרפורמה. רבים מאוד לא היו מודעים בכלל לנושא. וזאת, למרות שהרפורמה לא הייתה עניין של מה בכך. לא בכל יום נמנע המשנה לראש הממשלה מלתמוך בבּוֹס; במקרה זה בוגי יעלון עשה זאת בשבוע שעבר, כאשר הרפורמה הובאה להצבעה בכנסת בפעם הראשונה. לא בכל יום מאיים ראש הממשלה לפטר את שריו אם יצביעו כך או אחרת בכנסת; במקרה זה היינו עדים להתנהלות חריגה כזו, אחרי שהניסיון להעביר את חוק הרפורמה בשבוע שעבר כשל. לא בכל יום מגייסים עצמם אזרחים למחאה נגד מה שנראה להם כלא פחות מאסון; במקרה זה עשו זאת אלפים. הם פתחו אתרי אינטרנט, הציפו את חברי הממשלה והכנסת בעשרות אלפי מיילים, פקסים וטלפונים, הפגינו בצמתים, עלו לכנסת כדי לדבר על ליבם של חברי הכנסת, כדי למחות ברחבת הכנסת, ועוד כהנה וכהנה, אבל השידור הציבורי, שאמור היה להיות לבמה גם להם, נסגר בפניהם.
איומי ראש הממשלה עשו את שלהם, ולקראת הניסיון השני להעביר את החוק נראה היה שעכשיו אפשר יהיה להשיג לו רוב. צריך רק להבטיח שהסוגייה לא תגיע פתאום למודעות הציבור ושלא יתגלה כמה רבה ההתנגדות לחוק. לתומכים הייתה רצויה החנקת הדיון הציבורי בו.
וראה זה פלא - שתי תוכניות הרדיו המהוות במה מרכזית לדיון הציבורי בארץ פשוט התעלמו מן הנושא. ביום א' זה היה "קל". "הכל דיבורים" למשל עסקה במשך שעתיים תמימות, לא פחות, ברצח במועדון ההומו-לסבים. הרצח הזה - נתעב, מגונה ובזוי - הצדיק, כמובן, התייחסות מיוחדת ונרחבת. עם זאת, ההתעסקות בו בת השעתיים נראתה בכל זאת כמו מריחת זמן מכוונת. מחר, יום ב', עומד לעלות להצבעה בכנסת חוק שָנוי כל-כך במחלוקת וב"שעתיים על מה שקורה" לא מבחינים במה שקורה?! אבל גם ביום ב', יום ההצבעה עצמו, ב"סדר יום" וב"הכל דיבורים" - כלום. ב"סדר יום" יוצאים ידי חובה על-ידי החלפת כמה מילים בנושא, במשך כדקה בערך, עם דר' אריק כרמון מן המכון לדמוקרטיה. כרמון מגלה כי לדעתו, הדרך בה הובא החוק להצבעה אינה ראויה וזהו; מיד עוברת השיחה עמו לפסים אחרים. ב"הכל דיבורים" אפילו לא זה. הזמן היקר של התוכנית הוקדש לשיחה ארוכה, מאולצת ובלתי רלוונטית להחריד עם "היחצן של אמה של נועה גולדרינג ז"ל". גם שאר התוכנית סבבה סביב נושאים גורליים כמו זה; למשל, הוקרא איזשהו מייל מִתְּקָרְבֶּן ומתריס של אריה דרעי, העבריין שלעולם יישאר כנראה נער הזהב של התקשורת. גם זו הקוראת לעצמה "ציבורית".
לא צריך להיות מוחה מתוסכל, שלא הצליח להגיע לתקשורת, כדי להבין את מי לא שירתו באותו יום שתי תוכניות הרדיו המרכזיות האלה. גם לא צריך להיות מומחה פוליטי כירון דקל כדי להבין את מי הן כן שירתו.

בני לוי היה בעבר המנהל-המייסד של ערוץ הטלוויזיה 23.
תאריך:  04/08/2009   |   עודכן:  04/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שידור ציבורי" עַאלֶק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השידור הציבורי אינו ציבורי
א. שמשוני  |  25/08/09 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
יותר משהסכנה נשקפת מ"שפעת החזירים" עצמה, היא אורבת מעצם החרדה ממנה
יניב אקרמן
חבר כנסת שנעדר מהמליאה מועל באמון בוחריו
ד"ר צ'לו רוזנברג
בעולם בו צוחקים באירוניה - יהודים ולא-יהודים - על השואה הטראגית שחווה עם ישראל, לו הייתי נאצי, הייתי מרוצה מהמצב
בני לוי
הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל מאיימת לשנות את טיב זכותו של עם ישראל על ארץ ישראל ולהביא לאובדנה
עו"ד משה מכנס
מיד אחרי הרצח במרכז להומו-לסבים, בטרם נודע מיהו הרוצח ומה הם מניעיו, כבר ידעו ראשי הקהילה הזו, לצד פוליטיקאים שקפצו על העגלה, להסית ולרמוז רמזים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il