X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאב אלקין החליט במקום זאת לקנוס את חברות המשקאות שלא יעמדו ביעדי האיסוף "הטלת חוק הפיקדון על מכלי המשקה הגדולים תתרום להעלאת יוקר המחיה, במיוחד למשפחות חלשות"
▪  ▪  ▪
השר זאב אלקין [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בהתאם להערכות: השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, החליט כי לא יוטל פיקדון על בקבוקי 1.5 ליטר. במילים אחרות בקבוקים אלה ימשיכו להימכר ללא פיקדון. במקום זאת השר בחר לקנוס את חברות המשקאות שלא יעמדו ביעדי האיסוף דרך תאגיד המיחזור אל"ה, שכבר הודיע כי יערער על החלטה זו בבית המשפט.
מזה שנים שהנושא עולה ויורד מהכותרות, ונקבע כי אם שיעורי האיסוף יהיו נמוכים מ-55%, יוטל פיקדון גם על מכלי השתייה הגדולים; אלא שאל"ה, איגוד המיחזור שמצוי בבעלות חברות המשקאות, הצהיר כי הגיע לאיסוף של יותר מ-60%, ולכן לכאורה ייתר את הצורך בהטלת הפיקדון. מי שמתנגד למהלך כזה הן כמובן חברות המשקאות, שמעדיפות להכניס את מכלי המשקה הגדולים תחת חוק האריזות, בו יעדי המיחזור יהיו קטנים יותר.
המשרד להגנת הסביבה קבע כאמור כי במקום פיקדון יוטל קנס. "יצרני ויבואני מכלי המשקה הגדולים עמדו רק באופן חלקי ביעדי איסוף הבקבוקים; המשרד להגנת הסביבה יפעל להטיל עליהם קנס של כ-50 מיליון שקל".
השר אלקין ציין כי היעד הכללי לאיסוף מכלי המשקה הגדולים הושג באופן חלקי, אך חלק היצרנים והיבואנים כשלו בהשגת יעדיהם הפרטניים. לדבריו, "לאור הנתונים לשנת 2016, הייתה רק עמידה חלקית ביעדים ליצרני ויבואני מכלי המשקה הגדולים, ולכן הטלנו קנס כבד על היצרנים כדי לעודד אותם כדי להגביר את אחוזי האיסוף. הקנסות שהודענו היום כי נפעל להטילם מבהירים ליצרני וליבואני המשקאות כי המשרד רציני ביישום החוק ואכיפתו, כמו גם בכל חוקי אחריות היצרן המורחבת.
"קיבלתי את המלצת הגורמים המקצועיים, שאינם רואים צורך בהפעלה של חוק הפיקדון על המכלים הגדולים בשלב זה. הטלת פיקדון על הבקבוקים הגדולים תגרום להעברה של עוד כ-200 מיליון שקל בשנה מכספי הציבור לגורמים שאינם מקדמים את האינטרס הסביבתי והציבורי. כמו-כן, הטלת חוק הפיקדון על מכלי המשקה הגדולים תתרום להעלאת יוקר המחיה, במיוחד למשפחות חלשות".
עוד ציין השר כי "לצערנו, חוק הפיקדון במתכונתו הנוכחית הוא כר פורה לפעילות שמזוהה עם גורמים עברייניים, כולל מקרים שבהם גופים שונים מייצרים פסולת של מכלים קטנים רק לצורך הפיקדון. במקרה של המכלים הקטנים רק 18% מהפיקדון מוחזר לציבור, וכ-150 מיליון שקל מועברים מהציבור לידיים פרטיות ועלומות".
אל מול נתוני אל"ה (שבעלי המניות בו הם החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, יפאורה-תבורי ומעיינות עדן) למיחזור בשיעור של יותר מ-60%, נערכה בדיקה לאימות הנתונים על מספר מכלי המשקה שאספו ומוחזרו בשנת 2016, "בשל חשד שהתעורר בדבר אמינות הנתונים המדווחים".
יעדי איסוף והמיחזור השנתיים לגבי מכלי משקה גדולים בנפח 1.5 ליטר או יותר הקבועים בחוק עומדים על 55% שעל יצרן או יבואן לאסוף מכלל מכלי משקה הגדולים ששיווק באותה שנה. החוק קובע כי אי-עמידה ביעד האיסוף תוביל להטלת קנס על היצרן או היבואן בגובה 60 אגורות על כל מכל משקה בהתאם ליעד.
הביקורת האמורה - שביצעה פירמת רואי החשבון ימין ג'ורג'י - מצאה כי קיים פער בין מכלי המשקה שהוכרו על-ידה, לבין הדיווחים על איסוף מכלי המשקה, כפי שנתקבלו מאל"ה. חלק ממצאי דוח הביקורת התבססו על אומדנים סטטיסטיים אשר ניתנים לחישוב בשיטות שונות. מבחינת תעודות היצוא שנתקבלו במשרד מאל"ה עולה איסוף של פחות מ-2,000 טון.
"אלפי טונות נוספים נותרו ללא כל אסמכתאות מהימנות", כך מודיע המשרד להגנת הסביבה. "בעקבות פערים אלה נפתחה בחודשים האחרונים חקירה של צוות חקירה מיוחד, במסגרתה אף נערכו מעצרים. החקירה עדיין מתנהלת".

תאריך:  28/05/2018   |   עודכן:  28/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא יוטל פיקדון על בקבוקי 1.5 ליטר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט העליון דחה גם הוא את התביעה בסך 190 מיליון שקל שהגישה פסגות בטענה לנזקים שנגרמו לה בעת ניהול ההסתדרות הלאומית בידי הירשזון וצולר
מירב ארד
במסגרת התוכנית ייסעו בישראל משנת 2030 רק רכבים פרטים חשמליים והתחבורה הציבורית תונע בגז טבעי    יבואנים: בהעדר מדיניות מיסוי לגבי רכבים חשמליים ב-2020 יופחתו מכסות הייבוא
אביתר בן-צדף
המדליה ניתנה לדייס על היותו מראשוני חיל-האוויר האמריקני - עוד בהיות החיל גיסות האוויר של הצבא האמריקני    כמפקד טייסת, נפל דייס בשבי היפני במערכה על באטאן בפיליפינים במלחמת העולם השנייה, ואחרי כשנה במחנה שבויים יפני, הצליח להימלט
מירב ארד
אמר עם יציאתו מבית החולים: "העיקר שהפלשתינים יגישמו את חלומם בהקמת מדינה עצמאית"
איתמר לוין
השופט מנחם פינקלשטיין: הדבר שאני הכי דואג ממנו הוא הרשעה של חפים מפשע, וזה יכול לקרות בגלל שנעלמים חומרים    מני יצחקי מסרב להביע זעזוע: אני צריך בכל דבר שעולה כאן להביע את רגשותי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il