X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר במכס של 25% על ברזל ו-10% על אלומיניום המכס ייכנס לתוקף מחר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ממשל טראמפ יטיל מיסים על ברזל ואלומיניום שמייבואים מקנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי. מדובר במכסים של 25% על ברזל מיובא ו-10% על אלומיניום, והם יכנסו לתוקף מחר (היום בחצות לפי שעון ארה"ב). שר המסחר האמריקני, וילבר רוס, ציין כי הממשל האמריקני יטיל גם הגבלות על היבוא ממדינות אחרות, כמו קוריאה הדרומית, ארגנטינה, אוסטרליה וברזיל.
בעלות הברית של ארה"ב גינו את הצעד. כך, נשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר, אמר כי האיחוד יציג אמצעי נגד בשעות הקרובות, והוא אף קרא ליום חמישי "יום רע למסחר הבינלאומי". דובר הממשלה הבריטית ציין כי בריטניה "מאוכזבת עמוקות", והוסיף כי בנות הברית של ארה"ב צריכות להיות "משוחררות לחלוטין" ממכסים.
ברקע להטלת המכסים נמצאים הניסיונות של הממשל האמריקני לתקוף את הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה עם מקסיקו וקנדה, וליישב חיכוכים הקשורים לסחר עם האיחוד האירופי. המכסים החדשים צפויים להגביר את המתחים בין ארה"ב לבעלות בריתה, בזמן שטראמפ מחפש עזרה בהתמודדות עם מלחמת הסחר מול סין.
רוס ציין כי הפטור, שהממשל האמריקני העניק לבנות בירתו, נגמר, בין השאר כיוון שהשיחות עם ה-NAFTA "לקוחות יותר זמן מהמצופה". המשא-ומתן עם אירופה אומנם "התקדם מעט", אך לא מספיק כדי להצדיק הקלה נוספת מהמכסים. "אנחנו מצפים להמשך המשא-ומתן עם קנדה ומקסיקו מצד אחד ועם האיחוד האירופי מהצד השני, משום שיש סוגיות נוספות שצריך לפתור", אמר שר המסחר.
בתוך כך, טראמפ הודיע כי הוא רוצה לחסום את מכוניות היוקרה הגרמניות מהשוק האמריקני, כך לפי פרסום של המגזין הגרמני "WirtschaftsWoche". לפי המגזין, טראמפ אמר לנשיא צרפת, עמנואל מקרון, בחודש שעבר כי אחת מהמטרות של מדינות הסחר שלו היא למנוע ממכוניות מדגם מרצדס לנסוע בשדרה החמישית בניו-יורק. המגזין לא נתן מידע לגבי סוג המדיניות שבהן צפוי טראמפ לנקוט.

תאריך:  31/05/2018   |   עודכן:  31/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ מטיל מכס על ברזל ואלומיניום מקנדה, מקסיקו ואירופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם שטאובר, אלה לוי-וינריב
עם זאת, המחוזי החזיר את ההליך לבית המשפט השלום, על-מנת שיקבע מהו הסכום החודשי שיינתן לבני הזוג לצורך קיומם בתנאי מחיה סבירים    דחה את טענת האלוביצ'ים כי תפיסת חפצי האמנות והתכשיטים ע"י המשטרה נעשתה שלא כדין    סנגורי הזוג: "ההחלטה מהווה שינוי סדרי משטר, לא פחות; נפנה לעליון"
אלעזר לוין
אף הצעה לא הוגשה במכרז למכירת מגרש לבניית 246 דירות, כולן להשכרה    המכרז יפורסם שנית    רשות מקרקעי ישראל וחברת "דירה להשכיר" לא דיווחו על הכישלון
איתמר לוין
חיות: קביעה לפיה התביעות יידונו בחו"ל היא תנאי מקפח בחוזה אחיד ודינה להתבטל    ניתן יהיה לקבוע בנפרד שהתביעה תידון בארץ על-פי חוק זר
אלעזר לוין
אף הצעה לא הוגשה לרכישת מגרשים לבניית 586 דירות, בין היתר בנתניה ופרדס חנה   הערכה: קבלנים מרגישים שהביקוש בירידה ומחליטים להקטין את פעילותם
עידן יוסף
התייעצותו של שר התקשורת תיערך בשני סבבים במהלכם יתייעץ עם עשרות גופים ציבוריים    "חשוב שהמועצה תהייה מגוונת בהרכבה האנושי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il