X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בפעם הבאה שירצה בוגי יעלון לנקוט באלימות מילולית, טוב יעשה אם ילמד מאלופי גידוף והסתה דוגמת עמוס עוז, יוסי שריד ופרופ' זאב שטרנהל, שיודעים כי צריך לומר "סרטן" ולא "וירוס"
▪  ▪  ▪
לנו מותר... [צילום: ערוץ 2]
בשנת 1988 קבע פרופ' שטרנהל, כי רק עלייה עם טנקים על עפרה יהיה בה כדי להסיר את האיום הפאשיסטי מעל ישראל. כנראה שהייתה זו התמתנות מסוימת שחלה בהתבטאויותיו עם השנים, אשר הביאה את היועץ המשפטי לממשלה לדחות תלונה בגין אלימותו המילולית בעקבות הנחת מטען בפתח ביתו

   רשימות קודמות
  "דיון לגופו של עניין"

בדברים שנשא בכינוס של תנועת "מנהיגות יהודית" השווה המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, את "שלום עכשיו" ואת האליטות לווירוס, כפל השגיאות מצידו הוא חמור - ראשית, כיוון שבכך מנע דיון רציני בעמדותיו הלגיטימיות, ותחת זאת קומם עלינו שוב את נחשול הטפות המוסר בגנות האלימות המילולית מהימין.
השגיאה הנוספת היא ששכח כי הדימוי המקובל מעולם הנגיפים והמחלות עבור יריבים פוליטיים וקבוצות אידיאולוגיות מתחרות אינו וירוס אלא סרטן. איכה התעלם יעלון מאמרתו המפורסמת של יצחק רבין ז"ל, כי "מתנחלי גוש אמונים הם סרטן בגוף הדמוקרטיה"? לא תקין מצידו. על גלגוליו של דימוי זה ומשמעויותיו אצל רבין היה יכול לקרוא במאמרה המלומד של אורית שוחט לציון 10 שנים לרצח רבין (הארץ, 5.11.2005).
עתה יוזמן יעלון לשיחת בירור אצל ראש הממשלה. הפעם כדאי שיכין שיעורי בית ויעיין בפרוטוקולים ובסיכומים של שיחות בירור שנערכו עם דוברים משולחי רסן ואלימי לשון קודמים. הייתי מציע לו להתחיל בשיחת הבירור שקיימו יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת האתיקה של הכנסת עם ח"כ דני יתום באפריל 2005, לאחר שקבע כי "כאשר יהיה במטכ"ל ובפיקוד הבכיר רוב לחובשי הכיפות, הפיכה צבאית תיתכן בישראל" (Ynet, 9.4.2005), ובכך השווה את בני הישיבות וחובשי הכיפות בצה"ל לאנשי חונטות אלימות. ממצאי השימוע היו כי ניתן היה להתרשם מהדברים כאילו יש לחסל את חובשי הכיפות בצבא כדי למנוע הפיכה צבאית, וכמו-כן היה בהם משום עלבון כלפי החיילים הדתיים, שנאמנותם לצבא ולמדינה הוטלו בספק. לפיכך, הורחק יתום לאלתר מכהונתו כחבר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת.
בהמשך, יוכל יעלון לגשת לארכיון משרד החינוך, לעיין בפרוטוקול הארוך והפרטני של דיוני הוועדה לבחינת שלילתו של פרס ישראל משרת החינוך לשעבר שולמית אלוני, לאחר שקבעה בקיץ 2005 כי "רק במדינה כמו ישראל יכול להגיע רוצח ופושע לתפקיד שר הביטחון", בהתייחסה לרא"ל (מיל.) שאול מופז (הארץ, 31.7.2005). דברים אלה אומנם יוחסו לאישיות בודדת, אולם כלל הקצינים במחזורו של מופז ראו עצמם נפגעים מהם והביעו בפני הוועדה חשש עמוק כי הציבור יעשה בהם לינץ', שהרי על-פי ההיגיון של כלת פרס ישראל, גם הם רוצחים ופושעים. ואכן, פרס ישראל נשלל ממנה במעמד פומבי רב רושם, שמשום מה איש אינו זוכר אותו.
במרחק מה משם, בארכיון האוניברסיטה העברית, ימצא יעלון את הפרוטוקול משיחת ההבהרה שקיימו נשיא האוניברסיטה העברית והרקטור שלה עם פרופ' זאב שטרנהל, לאחר שקבע בשנת 1988 במאמר שפורסם בעיתון "דבר", כי רק עלייה עם טנקים על עפרה יהיה בה כדי להסיר את האיום הפאשיסטי הזומם להכחיד את ישראל. בעקבות שיחת נזיפה זו, חלה עם השנים התמתנות מסוימת בהתבטאויותיו של הפרופסור הנכבד - התמתנות שהביאה את היועץ המשפטי לממשלה לדחיית תלונה שהוגשה כנגדו, בגין האשמת ציבור המתנחלים בכללותו בפיצוץ מטען בפתח ביתו. בראיון לידיעות אחרונות הסביר הפרופסור, חתן פרס ישראל, כי "אני חושב אותם לאסון, ואני חושב שתפיסתם היא מרשם לחיסול מדינת היהודים. בעיני ההתנחלות היא האיום הממשי הגדול ביותר על עתידה של מדינת ישראל" (INN, 2.1.2008).
כזכור לכולנו, מנהיגי השמאל בכל גזרותיהם התנערו היטב מהסופר עמוס עוז, אשר תיאר בעצרת של תנועת "שלום עכשיו" (הוירוס) באוגוסט 1989 את אנשי תנועת "גוש אמונים" (הסרטן) כ"כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים" (ידיעות אחרונות, 6.8.1989). מאותו רגע, כידוע, הורחק הסופר הנכבד מכל מוקדי ההשפעה בשמאל הישראלי, שמעון פרס נמנע מלהזמינו לעמוד לצידו לקראת בחירות 1996, ויוסי שריד נמנע מלשתף אותו בתשדירי התעמולה של מר"ץ בבחירות 2003.
גם במערכות העיתונים עורכים שיחות הבהרה דומות. עורך הארץ, למשל, זימן את יוסי שריד למשרדו, לאחר שזה התריע באחד ממאמריו על "הסכנה האיומה שאורבת למדינת ישראל מצורריה המתנחלים" (הארץ, 19.1.2006) ואף הצביע על "ארגון מופתי של פשע המוני מעבר לקו הירוק". דברים בלתי נסבלים אלה בגנותו של ציבור שלם הביאו כמובן להשעייתו מקבוצת בעלי הטור הקבוע ב"עיתון לאנשים חושבים", ועד והיום הוא נאלץ לשכפל את מאמריו במכונת צילום ולהפיצם בתיבות דואר, שכן אף עיתון רציני אינו מוכן לתת במה לדברי ההסתה שלו.
וכך אנו נוכחים לדעת עד כמה התרשל יעלון בדברי ההסתה שלו כנגד "שלום עכשיו" ו"האליטות". לו הכין שיעורי בית, היה לומד כי דימויים מתחום התחלואה יצאו מן האופנה, והוחלפו בדימויים מתחום הפשע המאורגן, רדיפת היהודים לדורותיה, אסונות הטבע והטוטליטריות הפוליטית. בפעם הבאה שירצה לנקוט באלימות מילולית, טוב יעשה אפוא יעלון אם ילמד מהמומחים, שהעשירו את התרבות הישראלית בנכסי צאן ברזל של גידופים ועלבונות אשר רק הוסיפו להם כבוד ויקר.
הבהרה: כותב מאמר זה מגנה בכל תוקף אלימות מילולית, למרות שלפעמים היא משעשעת אותו.

איתן אורקיבי הוא דוקטורנט בחוג לצרפתית באוניברסיטת תל אביב
תאריך:  22/08/2009   |   עודכן:  22/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללמוד מהמומחים בתחומם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ההבלגה הימנית להסתה האנטישמית
קורן נאוה טבריה  |  23/08/09 05:54
2
לא נשלל הפרס משולמית אלוני
דניאל אברהם  |  23/08/09 09:33
 
- ידידי, על זה בדיוק מקונן הכותב ל"ת
אמיר ש  |  23/08/09 14:41
3
דבריה של שולמית אלונית מתאימים
קורןנאוה טבריה  |  23/08/09 13:15
4
כמובן, הדברים נאמרו בסגי נהור
נחום שחף  |  24/08/09 13:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
ערפאת חפץ להשמיד את מדינת ישראל, אך בחר בנשק שונה משל קודמיו, אשר חיברו לנאצים: שימוש בטרמינולוגיה הציונית כדי לנגח את ה'ישות הציונית'    מילים הורגות, כבר אמרנו?    תענוגות העברית (כ"ב)
ארז תדמור
אם כבר עלילות דם - אני מעדיף אותן בניחוח אירופי    אותי מזעזעים הרבה יותר דווקא 34 חיילים דמיוניים עלומי שם ופנים, כוכבי עלילת דם אחרת, שלמרבה הפלא זכתה לכבוד רב בתקשורת הישראלית
רועי אורן
מותו של דודו טופז צריך ללמד אותנו שני דברים מרכזיים: שצריך לדעת לפרוש בשיא התהילה, ושהתאבדות היא מעשה אגואיסטי אשר יש בו אצילות מסוימת
יואב לוי
זאת לא רק האנטישמיות, זאת פשוט הטיפשות שלנו שאנחנו ממשיכים להיעלב, מגיבים בצורה אמוציונלית אבל בסופו של יום לא עושים שום דבר ממשי שיבהיר לכל עיתונאי שיפרסם כתבה שיקרית ובזויה, שחופש הדיבור זה לא אפוד מגן!
יוסף דוריאל
קברניטי המדינה לא למדו כלום ממחדלי חוסר התגובה לעלילות הדם שהפכו לנשק בלתי מנוצח בידי שונאי ישראל, לא רק להכרעה במלחמות אלא גם להשנאת מדינת היהודים על העולם כולו
רשימות נוספות
עוד חברה במועדון הדיקטטורות  /  מרדכי קידר
מה החלום הזה (חלק ג')  /  דניאל שליט
תשאלו את המוֹנְטַגְנָרְדִים  /  סקוט ג'והנסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il