X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר שדובר צה"ל פרסם הודעה חריגה בחומרתה ובה טען כי חניכים שינהגו בחוסר כבוד כלפי מדריכות יודחו מקורס הצניחה טענו באיגוד ישיבות ההסדר כי מדובר בפייק ניוז וכי החיילים פעלו על-פי הנחיות מפקדיהם
▪  ▪  ▪
[צילום: דו"צ]

מדריכה בקורס צניחה של צה"ל התלוננה בפני משפחתה כי עשרות חניכי קורס, בני ישיבות הסדר, סובבו את ראשיהם משום שסרבו להתבונן בה כשהיא מדריכה אותם. המדריכה היא בתם של ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף אהרן חליוה, ושל אשת התקשורת שירה מרגלית. מרגלית פרסמה את הדברים בחשבון הטוויטר שלה.
בתגובה לפרסום טענו בדובר צה"ל כי בעקבות האירוע התקיימה שיחה עם החניכים ובה הבהיר להם מפקדם כי על-פי פקודות צה"ל לא תהיה הפרדה בין מדריכים למדריכות בשום שלב בהכשרת הצניחה, וחניך שינהג בחוסר כבוד כלפי מדריכות לא ימשיך בהכשרה. "צה"ל הינו צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת, גזע ומין. צה"ל רואה חשיבות במימוש ייעודו של צה"ל תוך שימת דגש על ראייה שוויונית וממלכתית", לשון ההודעה החריגה בחומרתה של דובר צה"ל.
מנגד, טענו באיגוד ישיבות ההסדר כי מדובר בפרסום שגוי וב'פייק ניוז'. "לצערנו מדובר ב'פייק ניוז' שהוצנח לכותרות. בדיקה שערך האיגוד מצאה כי בניגוד לפרסומים, מפקדי החיילים בשטח הם אלה שהעמידו את החיילים בשלשות עם הגב למדריכה, וכך פעלו כלל בני הישיבות בהתאם להנחייתם המפורשת של המפקדים. אנו רואים בחומרה רבה את השימוש הנלוז בהוצאת שם רע על החיילים שומרי המצוות בצה"ל בכלל ונגד מסלול בני ישיבות ההסדר בפרט", לשון הודעת איגוד ישיבות ההסדר.
בעבר התבטא אביה של מדריכת הצניחה, אלוף אהרן חליוה, נגד מסלול ישיבות ההסדר במילים בוטות ביותר. "אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי", אמר בפני חניכי קורס מ"כים בשנת 2010 ואף הודה כי כשהיה מפקד בית הספר לקצינים, בה"ד 1, דאג שלא לקדם את בני הישיבות בקצונה.
ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), המשרת כצנחן במילואים עד היום, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי כצנחן וכאדם שהמסורת היהודית היא חלק ממנו הוא בז ומתבייש בתנהגותם של הצנחנים בני הישיבות כלפי מדריכת הצניחה. "אומר בשפתם: ״נוח לו לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים.״ הייתי מעיף אותם מהיחידה ושולח אותם ואת מחנכיהם ללמוד מסילת ישרים שיעבדו על דרך הארץ שלהם״, כתב.
ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) קרא להדיח את החניכים שהפנו את ראשיהם מן המדריכה וטען כי לא מדובר כאן בשנאת נשים אלא במרד.
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בתגובה לדברים כי עם המשפחה של מדריכת הצניחה קשה לנהל קמפיין שאמור להתמודד עם פייק ניוז. "אבא של החיילת - אלוף בצה"ל שאמר בעבר שהוא שונא את מסלול ההסדר. האמא - אשת תקשורת אולטרה פרוגרסיבית. בן הזוג של האמא - אילן שילוח יו"ר מקאן אחד האנשים הכי חזקים בתחום הפרסום בישראל. סבא של החיילת - דן מרגלית (כל מילה מיותרת). עכשיו לך תנהל קמפיין בפייקניוז", ציין.

תאריך:  08/08/2018   |   עודכן:  08/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישיבות ההסדר: החיילים הועמדו עם הגב למדריכה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לסמוטריץ -  ל"ת
מגלה ניסתרות  |  8/08/18 19:18
2
ונאמין לדוב"צ ? חה חה חה
רואה נכוחה  |  8/08/18 20:04
3
דובר צהל
ישראל עמיאל  |  8/08/18 21:59
4
האלוף אהרון חליוה, אביה של
חמור מאד  |  8/08/18 22:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הקלות מהבחינה הבאה: שעה יותר, ביטול "גזירת השליש" וצמצום רשימת החיקוקים    שקד תבחן הנהגת בחינת סינון בתום שנת הלימודים הראשונה
איציק וולף
יו"ר ועד עובדי בנק מזרחי טפחות טוען כי החלטת הדירקטוריון לדחות את הצעת משרד המשפטים האמריקני להסדר פשרה הכולל תשלום 342 מיליון דולר מסכנת את עתידו של הבנק    "עובדי הבנק לא עברו על שום איסור אך עלולים לשלם את המחיר, מי שנהנו מהפירות הבאושים וגרפו מיליונים בשכר ובבונוסים צריכים לשלם את הקנס או לפחות את חלקו"
אלעזר לוין
כמחציתן - דירות מחיר למשתכן, במיזם גדול ראשון מסוגו במגזר הערבי
אלעזר לוין
יקבלו מבן-משה 2.3 מיליארד שקל, יפסידו 700 מיליון    לא ישולם בונוס לבכירי אפריקה    הוד - מנכ"ל אלון ריבוע כחול
מירב ארד
רא"ל איזנקוט הציג לחברי ועדת חו"ב את רמת המוכנות הגבוהה של יחידות היבשה אל מול תרחישי הייחוס בזירות השונות וסקר את התמורות שבוצעו בשנים האחרונות באימוני היחידות הסדירות ויחידות המילואי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il