X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרקליטות הגיעה להסדר מותנה לסגירת התיק הפלילי נגד רון בבקוב, מנכ"ל חברת ביונדווקס שנחקר בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בבקוב לא יועמד לדין פלילי בתנאי שישלם 70 אלף שקל, ויפעל לעריכתה של תוכנית אכיפה פנימית בחברה במסגרתה יקבעו נהלים המבטיחים ציות להוראות חוק ני"ע
▪  ▪  ▪
רון בבקוב [צילום: יח"צ]

הפרקליטות הגיעה להסדר מותנה לסגירת התיק הפלילי נגד רון בבקוב, מנכ"ל חברת ביונדווקס, שנחקר בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים. כך נודע ל"גלובס". לפי ההסדר, פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) לא תגיש כתב אישום נגד בבקוב (הוא לא יועמד לדין פלילי) בתנאי שבבקוב ימלא אחר התנאים הבאים: ישלם סכום של 70 אלף שקל. התשלום יעשה בשני תשלומים שווים עד ה-20 בספטמבר 2018.
בנוסף, בבקוב מתחייב לפעול לעריכתה של תוכנית אכיפה פנימית בחברה במסגרתה יקבעו נהלים המבטיחים ציות להוראות חוק ניירות ערך ויחודדו הוראות הדין הנוגעות לממשל תאגידי תקין והוא יפעל להטמעה בחברה. במסגרת זאת בבקוב מתחייב לשאת בפני עובדי החברה שלו הרצאה אחת לכל הפחות שתעסוק בסיכונים שבהדלפת מידע פנים על-ידי אנשי פני בחברה. כמו-כן, בבקוב מתחייב לשלם סכום נוסף של 70 אלף שקל אם יעבור עבירה על חוק ניירות ערך בשנתיים הקרובות.
על ההסדר המותנה חתומים בבקוב עצמו, עורכי דינו יוגב נרקיס ומאור ברדיצ'בסקי והתובעת יהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה (אגב, תירוש נמנית על הצוות המצומצם שמלווה בימים אלה את חקירת תיק 4000 שבו חשוד ראש הממשלה נתניהו בקבלת שוחד משאול אלוביץ'). יצוין כי התיק נגד שני החשודים הנוספים, האחים טל כהן ורועי יחיא כהן, ממשיך להתנהל.
חברת ביונדווקס פרמצבטיקה בע"מ היא חברה ציבורית העוסקת במחקר ובפיתוח של חיסונים נגד זני השפעת, אשר ניירות הערך שלה נסחרים בבורסה לניירות ערך בתל אביב והחל מחודש מאי 2015 גם בנאסד"ק. החברה עוסקת בחיסון שפעת אוניברסלי. החברה נמצאת כיום בעיצומו של שלב 3 לבחינת היעילות של החיסון השפיתחה על 9630 משתתפים בני יותר מ-50 מאירופה. החברה גם מקימה מתקן לייצור חיסון שפעת בירושלים וקיבלה בגינו מענק בגובה 20% מתקציב ההקמה מממשלת ישראל וכן תמיכה מהבנק האירופי.
ד"ר רון בבקוב הוא מייסד ביונדווקס והוא משמש כנשיא, מנכ"ל, דירקטור ובעל מניות בה ונחשב ל"איש פנים" בחברה.
טל כהן, מקורבו של בבקוב, קיים במהלך התקופה הרלוונטית לחקירה קשר ישיר ומשמעותי עם בבקוב; ורועי יחיא כהן הוא, כאמור, אחיו של טל כהן.
רווחים של כ-114 אלף שקל
בבקוב נעצר במארס 2016 על-ידי חוקרי רשות ניירות ערך, יחד עם האחים טל כהן ורועי יחיא כהן בחשד כי בבקוב העביר מידע פנים על-אודות ביונדווקס לטל כהן, וזה העבירו לאחיו ולמקורב נוסף, והשלושה גרפו רווחים של כ-114 אלף שקל לאחר שהמידע פורסם ברבים.
על-פי ממצאי החקירה, ב-2 בספטמבר 2015, בשעה 14:13, פרסמה החברה דיווח מיידי מהותי אודות התקשרותה עם הארגון הממשלתי האמריקני The National Institute of Allergy and Infectious Diseases (בקיצור NIAID), במטרה לבצע ניסוי קליני פאזה II בארה"ב במהלך השנים 2015-2016.
עוד ציינה החברה בדיווח כי הניסוי המתוכנן, לאחר אישורו, ייערך תחת חסותו של ה-NIAID ובמימונו, ויבחן את השימוש במוצר החברה שבפיתוח, ה-M-001, וכי היא פועלת לייצור כמויות M-001 מספקות לצורך ביצוע הניסוי המתוכנן. בעקבות דיווח זה עלה שער מניית החברה בשיעור חד של כ-35% במחזור מסחר גבוה.
על-פי החשד, טרם פרסום הדיווח המיידי האמור של חברת ביונדווקס, העביר בבקוב מידע פנים למקורבו, טל כהן. סמוך לאחר קבלת המידע מבבקוב, לפי החשד, העביר טל כהן את מידע הפנים לאחיו, רועי יחיא כהן, ואדם נוסף. עוד על-פי החשד, בעקבות מידע זה רכש רועי יחיא כהן במהלך המסחר את מניית החברה.
לפי החשד, בעקבות פעילות אסורה זו גרפו החשודים רווחים כספיים אסורים בסך כולל של כ-114,000 שקל. בהתאם, רון בבקוב, טל כהן ורועי יחיא כהן היו חשודים בביצוע עבירות שימוש במידע פנים לפי סעיפים 52ג ו-52ד לחוק ניירות ערך. עכשיו, כאמור, אנחנו מפרסמים לראשונה כי התיק של בבקוב נסגר בהסדר מותנה.
סניגוריו של בבקוב ממשרד שוורץ-נרקיס אורון שוורץ, יוגב נרקיס ועו"ד מאור ברדיצ'בסקי בירכו על ההחלטה והוסיפו כי סיום הפרשה באופן זה מהווה אבן דרך חשובה בסוגיה זו של שימוש אסור במידע פנים בשוק ההון. לא כל זליגה של מידע עשויה לעלות כדי אישום וכלי הבחינה שעלו במסגרת פרשה זו חידדו את הצורך להסיר כל ספק בעניין ידיעת האדם על טיבו הייחודי של המידע ובעיקר ידיעת העושה כי מקבל המידע יעשה בו שימוש לרעה.
הפרקליטות אישרה את הפרטים.

תאריך:  22/08/2018   |   עודכן:  22/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות הגיעה להסדר מותנה עם מנכ"ל ביונדווקס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
רשות האוכלוסין וההגירה מבקשת שלא להוציא צו ביניים, לבקשתה של חברת כוח האדם ד.ק.א מלונות, בנוגע למבקשי מקלט שאשרות התייר שלהם פגו
יצחק דנון
דוד שמאי תובע ממיכאל קריינר מיליון שקל, בטענה שהוא מעתיק תכשיטים ייחודים המשלבים זכוכית רומית בתכשיטי זהב וכסף
איתמר לוין
בעקבות הודאתו של מייקל כהן, אומר לני דייוויס: כהן יאמר את האמת על טראמפ לכל רשות חוקרת שתשאל אותו    כהן צפוי ל-63-47 חודשי מאסר
איתמר לוין
בית המשפט פסק את הפיצוי המירבי האפשרי למנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, שזוכה בפרשת אלון חסן: לא היה כל יסוד לכתב האישום
אביתר בן-צדף
קפטן בדימוס דיוויד האס הואשם, כי הפעיל את השפעתו למסור לחברתו של ליאונארד השמן טיפול בכלי-שיט של הצי השביעי - תמורת הטבות שונות, שקיבל מליאונארד השמן    יחד עמו הואשמו בפרשה שני נגדים לשעבר בצי השביעי    32 קצינים בכירים בצי השביעי הואשמו עד כה בבית-דין פדרלי בפרשת ליאונארד השמן    יותר מעשרים מהם כבר הודו באשמתם    משרד המשפטים האמריקני מסר, כי החקירה עדיין נמשכת בתיק הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il