X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: החיים בסרט - הכל על עיתונות אדומה, צלמי פפראצי בגירסה ישראלית, וגם פסיכיאטרים כושלים ועורכי דין הרצים כל הדרך לבנק ולקינוח - כל הכבוד לגיור המוניציפלי וגם על ההפרדה בין המינים
▪  ▪  ▪

לא סוד הוא כי התקשורת בעידן הרייטינג כבר מזמן לא רק מסקרת חדשות, אלא גם מייצרת אותן. היא גם מפיקה מהן דרמה משובחת, הצבועה בצבעי צהוב ואדום עזים.
לאחרונה, בעקבות גל הרציחות ששטף את המדינה, צפינו במחזות אדומים מבית היוצר של העיתונות. העיתונים התחרו ביניהם על הצבע האדום, כשהנוסחה האולטימטיבית היא: יותר אדום – יותר רייטינג. גופות מרוטשות, נוטפות דם, נמרחו לרווחה באדום ובשחור על גבי העיתונים, וכל המרבה הרי זה משובח. וכך קיבלנו את החיים כסרט אימה, איך לא, בהפקת התקשורת.
מה הפלא שהחיים כסרט עסיסי, רווי אקשן – כפי שהם מוצגים בעיתונות - מסעירים את הדמיון ומעוררים את האדרנלין הרדום בקרב רבים בעלי נטיות אלימות. בדרך זו התקשורת, באופן פרדוכסלי אפוא, מבלי דעת מעודדת את האלימות ומטפחת אותה.
ראיתם בטלוויזיה את צלמי הפפראצי רצים – במרדף בלתי נואש - אחרי אותה חיילת סוררת שהייתה חשודה במעורבות ברצח אריק קרפ ושוחררה למעצר בית, כשהם מנסים לצלם אותה מכל זווית אפשרית? אין ספק, אם זה לא היה עצוב – זה היה מצחיק עד דמעות. ממש סצינה בסרט בשידור חי. אבל לעיתונאים יש, כצפוי, גרסת כיסוי, ואפילו - לא תאמינו - מסר של שליחות. לא, זו לא, חלילה התחרות על הרייטינג בין כלי התקשורת. מטרתם המוצהרת היא לגרום לחשיפת הפושע ובכך למנוע אלימות. האם הם לא ראו, כמו כל הצופים, את החיילת רעולת פנים? לא דובים ולא חשיפה. ההצגה הכי טובה בעיר כבר אמרנו?
ליקויי למידה
הפסיכיאטר של דודו טופז, שבדק את טופז כשבוע לפני התאבדותו, קבע שהוא לא יתאבד. דומני כי ראוי שנקודה זו תדליק נורה אדומה במערכת הפסיכיאטרית. לא פעם אחת הפסיכיאטרים שוגים באבחנותיהם לגבי מידת הסיכון של המטופלים שלהם, כלפי עצמם או כלפי אחרים, והתוצאות הן קטלניות. המציאות מוכיחה כי חולי נפש רבים – או אנשים מעורערים בנפשם - ששוחררו לבתיהם, בסופו של דבר התאבדו או רצחו את בני משפחותיהם או מכריהם.
עובדה זו אומרת דרשני. על הפסיכיאטרים לגלות אחריות יתרה לגבי מצב מטופליהם והשלכותיו, שכאמור יכולות להיות הרות אסון, ולערוך ללקוחות בדיקות יסודיות. עליהם ללמוד משגיאות העבר, לנתח את הכרוניקה של מקרי הרצח או ההתאבדות שבוצעו בידי מטופלים, ולהסיק מסקנות מתאימות. יש צורך לרכוש מומחיות ומיומנות מקצועית בתחום רגיש זה כדי למנוע הישנות אסונות בעתיד. ראוי שֶאף הסטודנטים לפסיכיאטריה יעברו קורס התמחות בנושא.
דודו טופז גם התראיין בתוכנית גלי צה"ל, בהנחיית פסיכיאטר נודע, זמן קצר לפני חשיפת פרשות ההתנקשות שנקשרו בשמו. למרות גילוי הלב של טופז, שחשף את צד הרוע והנקמה האישית שבאישיותו המפוצלת, הפסיכיאטר לא התרשם ולא חזה את מעשיו הפליליים. במבט לאחור, האם זו הייתה קריאה נואשת לעזרה מצד טופז לפני ביצוע הפשע, שלא נקלטה באוזניו המקצועיות של המַנחה?
תמרור אזהרה
בכלי התקשורת הזכירו כי הרצח של נועה גולדרינג ז"ל מזכיר את רצח רוז הקטנה. אולי במראה החיצוני – שתיהן היו בלונדיניות - ובתוצאה הטרגית, החיים הצעירים שנגדעו, אכן שני המקרים דומים. אולם, אם כבר, מבחינת הנסיבות הרצח של נועה דומה יותר מכל לרצח של הודיה פימשטיין. בשני המקרים הטראגיים האב לקח את הבת אליו לשַבָּת, כנראה מתוך כוונה מראש לרצוח אותה. זאת כנקמה באֵם שהתגרשה מהאב, ובמיוחד על-רקע הסכסוך הכספי בין ההורים בעקבות הגירושים.
גם הפעם מדובר בתסמיני דיכאון של האב, שקדמו לרצח. ראוי אפוא שמאפיינים אלה ישמשו תמרור אזהרה לאימהות במקרים דומים, להימנע מלהפקיד את ילדיהן בידי האב, ולדווח על כך לרשויות הרווחה ולמשטרה.
עם זאת, עילת הדיכאון משמשת גם במקרה זה, בידי הפרקליט של הנאשם, קו הגנה, כדי להצביע על הטירוף כגורם לרצח. לא סוד הוא כי בעיני הפרקליטים הפליליים, המבקשים את המרוץ לבנק בדרך הקלה, כל רוצח הוא מטורף ותמיד אפוא זכאי. אילו היינו מסתמכים על טיעון מופרך זה, הרי כל הרוצחים היו משוחררים ומהלכים בינינו כאזרחים חופשיים לכל דבר, ולא מבלים את חייהם מאחורי סורג ובריח.
אין ספק כי מעֵבר לאי ענישת הרוצח, יש לכך השלכות חמורות. הדבר גורם לשלילת ההרתעה של רוצחים פוטנציאליים, ולמתן לגיטימציה, חלילה, לרצח. לתשומת לב כבוד בית המשפט!
ונקנח בשני האייטמים הבאים.
גיור מוניציפלי
ראוי לברך על קבלת הצעת החוק של ח"כ דוד רותם לבזר את סמכויות הגיור בין בתי דין לגיור, שיהיו בפיקוח רבני ערים. אין ספק שצעד זה, המבטל את המונופול של בית דין ארצי, יביא לצמצום הליכים ביורוקרטיים הכרוכים בתהליך הגיור, ויתרום לייעולו ולסיומו המהיר – לשביעות רצונם של המתגיירים.
יתרה מזו: בתי דין מוניציפליים, המקטינים במידה ניכרת את מספר המועמדים לגיור לעומת בית דין ארצי, מאפשרים ליצור קשר אישי בין המתגיירים לרב העיר, שיוכל לעקוב אחר תהליך הגיור וללוותו מקרוב. כתושבי העיר הם נמצאים בקשר מתמיד עם הרב, שילווה אותם בכל שאלה או פנייה אישית, גם לאחר הגיור.
עם זאת, בניגוד לדעת אישי ציבור, אין למשוך גרים לארץ כדי להגביר את הדמוגרפיה היהודית. הדבר מנוגד להשקפה היהודית המתנגדת למיסיונריות, אולם דוגלת בקליטת הגרים באהבה. הגדלת האוכלוסיה היהודית במדינה תבוא על-ידי ריבוי טבעי (וכל הכבוד לדוסים) ועידוד העלייה.
הוראת שעה
ד"ר אמנון שפירא, מזכ"ל בני עקיבא לשעבר, מצביע על הרב סולבייציק כעל מודל לחינוך מעורב. בישיבה שלו, בארצות הברית, למדו בנים ובנות, טוען מזכ"ל התנועה בעל הקו הליברלי, המתנגד המושבע להפרדה בין המינים.
אולם עם כל הכבוד, הישיבה של הרב אינה משמשת כל הוכחה או דוגמה אישית ללימוד מעורב. הלימוד בחברה מעורבת היה כורח השעה, לשֵם הצלת הנוער היהודי, על-רקע שיעור ההתבוללות הגבוה בארצות הברית. לעומת זאת, במדינת ישראל התנאים שונים לחלוטין. לא רק שאין צורך בישיבה מעורבת בחברה הדתית לאומית, אלא שנזקיה רבים מבחינת הצניעות וטוהר המחנה. יתר על כן, כפי שסקרים מוכיחים, לימוד נפרד של בנים ובנות הוא ערובה להתרכזות בלימודים, במקום בבני המין השני, ולהישגים לימודיים טובים יותר מאשר בכיתות מעורבות. ועם עוּבדות, כידוע, אי-אפשר להתווכח.

תאריך:  25/08/2009   |   עודכן:  25/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כרטיס אדום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היו גם רבנים שגיירו ב'שוחד'!
על הגיור  |  25/08/09 18:43
 
- גיור כשר למהדרין
ציפי לידר  |  27/08/09 08:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח חובב לויטס
חקיקת סרבנס אוקסלי האמריקנית וגרסתה הישראלית - הוראות גושן - דורשות ממנהלי חברות להוכיח כי נבנתה תשתית בקרה פנימית המאפשרת להם להוכיח באופן סביר כי הנתונים המוצגים בדוחות הכספיים אכן תואמים את מציאות מצבה הכספי של החברה
אהרון רול
נתניהו קיבל אדמה חרוכה מממשלות קודמות ובעיקר ממשלות ברק, שרון ואולמרט    ממשלות אלו ראו בפתרון הבעיה הפלשתינית את חזות הכל ולא העלו על דעתן כי ביטחון הפנים חשוב לאין ערוך מפחון זה או אחר בשטחי יהודה ושומרון לבטחון המדינה    מבחנו של נתניהו יהיה בכך אם ישכיל ויצליח להפריח ציץ ופרח בשממת הביטחון האזרחי במדינת ישראל
צפורה בראבי
בעיתות מצוקה, בעיתות לחץ וכאב, בזמן של רעב נפשי – הבכי יכול להשביע אתכם
עמי דור-און
"שלום עכשיו" נאלצה להודות בפני רשם העמותות שהיא מקבלת מימון לפעילותה, המגיע להיקף של מיליוני שקלים, ממספר ממשלות אירופיות ומהאיחוד האירופי    התנועה הפוליטית-שמאלית הזו חייבת לגלות מה המקור המדויק של הכספים, כדי שהציבור בישראל יוכל לגלות אם מאחורי מילים כמו "האיחוד האירופי" לא מסתתר גורם עוין זר שאינו מעוניין לחשוף את פעילותו האנטי ישראלית
חיים שיבי
אל למי שעומד בראש הרשות המחוקקת לאיים בסנקציה משפטית על שדרנים. בלי איומים ורק מתוך תיקון עצמי ייווצר איזון דמוקרטי בין תקשורת חופשית לבין תקשורת מודרכת בכל הקשור להצגת הכנסת כמות שהיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il