X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון בחר באלוף כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל הבא "ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות" ביום ראשון תתחיל ועדת גולדברג לבחון את המינוי ובכפוף לאישורה יובא מינויו של כוכבי לאישור הממשלה ברכות מקיר לקיר בזירה הפוליטית
▪  ▪  ▪
אלוף כוכבי. "מנהיגות, תעוזה ויצירתיות" [צילום: פלאש 90]

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בחר (יום ו', 26.10.18) בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, למועמדו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. זאת בתום הליך בחירה סדור שקיים השר ליברמן בשלושת החודשים האחרונים.
ביום ראשון הקרוב יעביר שר הביטחון ליברמן את שמו של אלוף כוכבי לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה. שר הביטחון הודיע על החלטתו לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. שר הביטחון שוחח גם עם שלושת המועמדים הנוספים לתפקיד הרמטכ"ל, הודה להם על התמודדות מקצועית, מכובדת, מפרגנת וג'נטלמנית.
ליברמן בחר באלוף אביב כוכבי בתום הליך בחירה ארוך, שכלל התייעצות עם עשרות אישים, בהם ראשי ממשלה לשעבר, שרי ביטחון ורמטכ"לים בעבר. שר הביטחון קיים התייעצויות עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, עם קצינים במטכ"ל ועם קצינים בכירים לשעבר, שחלקם שימשו כמפקדיהם של ארבעת המועמדים.
"שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיע להחלטה כי אלוף כוכבי הינו המתאים, המובהק והמנוסה ביותר לכהן כרמטכ"ל. אלוף כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות. השילוב הייחודי של התפקידים הרבים שמילא בצה"ל, יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חרום ושיגרה, ההערכה הרבה לה הוא זוכה בצה"ל ומחוצה לו כאוטוריטה מקצועית וההצלחה הרבה שבה ביצע את משימותיו לאורך השנים, כל אלה הופכים אותו למתאים ביותר להובלת צה"ל בשנים הקרובות", לשון הודעת משרד הביטחון.
סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, ברך את ליברמן על בחירתו בכוכבי. "האלוף כוכבי הוא קצין מוכשר, עתיר ניסיון ובעל זכויות והצלחות רבות. אני משוכנע כי הצבא יוסיף להתחזק, ולעמוד מוכן בפני כל משימה", אמר.
ח״כ עפר שלח (יש עתיד), החבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ציין כי הוא מכיר את אביב כוכבי מילדותם בקריית ביאליק ועד היום. "הוא אדם ברוך כשרונות, ומפקד מקורי, נועז ורב ניסיון. אין ראוי ממנו להוביל את צה״ל באתגרים האדירים שלפניו בשנים הבאות. אני מברך את שר הביטחון על תהליך ראוי ובחירה נכונה״, אמר.
ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), החבר גם הוא בוועדת החוץ והביטחון ברך על החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן. "שמח בבחירתו של האלוף אביב כוכבי כראש המטה הכללי הבא של צבא ההגנה לישראל, חזק ואמץ מאוד". יוגב סיפר כי השניים הכירו בגדוד 890, כאשר הוא פיקד על כוכבי. לימים - הגלגל התהפך, ויוגב הפך להיות פקודו של כוכבי. "לפני 33 שנה בהיותי סמג"ד 890 זכיתי להיות מפקדו של סגן אביב כוכבי, ששימש כקמב"ץ הגדוד. מיד עם כניסתו לתפקיד, חשתי שיש פה קצין מזן מיוחד: אינטליגנט, אמיץ, יוזם, מפעיל ואחראי מאוד. כך גם התרשמתי ממנו לאורך כל השנים והתפקידים הרבים אותם מילא, עד שבמילואים זכיתי גם להיות פקודו, כראש מטה אוגדת עזה בהיותו מפקדה", ציין.
חברת וועדת החוץ והביטחון, חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) ברכה את אלוף כוכבי. אחרי שורת התפקידים שהוא מילא אין ספק שמדובר במינוי ראוי ביותר. אני משוכנעת שהוא מכיר היטב את האתגרים בצפון ובדרום, ובניסיונו הרב יוכל להתמודד עימם. זאת גם ההזדמנות להודות מעומק הלב לרמטכ״ל איזנקוט על שנים עתירות מורכבות ועל יכולתו המיוחדת לגבור על הפוליטיקה ולשמור על צבא העם, המוסרי והמסור ביותר בעולם", אמרה.

תאריך:  26/10/2018   |   עודכן:  26/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרמטכ"ל הבא: אלוף אביב כוכבי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בוגר קרן וקסנר הסמולנית
חשדנית  |  26/10/18 13:58
2
העיקר שלא שמאלני עוכר ישראל
רון ה.  |  26/10/18 13:59
3
לא לשכוח את קרן וקסנר
טודא  |  26/10/18 15:00
4
גם שרה צריכה לאשר את המינוי ל"ת
לא רק הממשלה  |  26/10/18 15:26
5
ליברמן כהרגלו המוניפולטיבי
זיהם את התהליך  |  26/10/18 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שיא המשקעים נרשם ביממה האחרונה בנווה אטי"ב שעל החרמון עם 80 מ"מ גשם    רשות המים מעריכה שבקרוב תתחיל זרימת מים מוגברת במעיינות הדן והבניאס אך מדגישה שייתכן שחורף גשום במיוחד יספיק רק כדי למנוע העמקת גרעון המים בכנרת
עידן יוסף
שירות הסעיות מופעל בין הערים    השירות יתחדש במוצ"ש    בשבוע הבא: תופסק זמנית תנועת הרכבות בין פתח תקוה לרעננה
עידן יוסף
בפרקליטות יבדקו האם השערה שנמצאה על גופת תאיר ראדה השייכת לבן הזוג א"ח    מצננים את ההתלהבות ואת הקריאות לשחרור המורשע ברצח
איתמר לוין
היועץ המשפטי טוען שמדובר בפגיעה בזכויות האדם הבסיסיות ביותר של מסתננים, אשר עלולה לגרור ביקורת בינלאומית ופגיעה ביכולתה של המדינה להתגונן בזירה המשפטית
עידן יוסף
יושב-ראש חברות קווים והורן את ליבוביץ הוא הנחקר בפרשת החשדות לשחיתות במשרד התחבורה    שוחרר ביום חקירתו וכעת שוהה בחוץ-לארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il