X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמצעי התקשורת הערביים מנצלים את צום הרמדאן לשידורי תעמולה עוינים נגד ישראל. הגיע הזמן שממשלת ישראל תקיים דיון מעשי בדרכים לחזק את מערך ההסברה של ישראל מול מכונת התעמולה וההסתה הערבית. הפתרון נמצא בידינו והממשלה יכולה וצריכה לקבל את ההחלטות הנכונות
▪  ▪  ▪
מוסתים עוד יותר בחגם
למדינת ישראל אין פלטפורמה ראויה ויעילה שעליה היא יכולה לבנות את שידוריה ואת מערך ההסברה שלה כלפי העולם הערבי, והיא נתונה לחסדיהם של ערוצי הלווין הערביים אשר כדי להיראות "מאוזנים" מעלים מדי פעם לשידור דוברים ישראלים בשפה הערבית שמשמשים, בניגוד לרצונם, כ"עלה תאנה" לאובייקטיביות כביכול של שידוריהם

בדיקה מהירה מעלה שהסכומים הנדרשים לתחילת ההתמודדות עם דרישות ההסברה של ישראל מול העולם הערבי "אינן בשמים". בהשקעה של כמה מיליונים בודדים של שקלים אפשר לשפר בהרבה את האפקטיביות של אמצעי התקשורת בשפה הערבית של רשות השידור שהינה רשות ממלכתית כולל הקמת אתר אינטרנט רציני בשפה הערבית

כמדי שנה אני עוקב בעניין רב אחרי שידורי תחנות הלווין הערביות במהלך חודש הרמדאן. רוב העולם המוסלמי צם ומבלה את זמנו בצפייה ממושכת בערוצי הטלוויזיה. השנה חל חודש הרמדאן בקיץ, מוסלמים רבים ספונים בבתיהם מפאת החום הרב ועוקבים בשקיקה אחר הנעשה ברחבי העולם באמצעות מרקעי הטלוויזיה.
ערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה, הנצפה ביותר במזרח התיכון, מייחד חלק גדול משידוריו במהלך חודש הרמדאן לנושא ירושלים. שידורים ותוכניות שונות מוקדשים לצעדיה של ישראל במזרח ירושלים במסגרת הפינה "עין על ירושלים". השידורים הם בעלי אופי תעמולתי עוין תוך הדגשת הפן האיסלאמי של העיר והיבטים פלשתינים לאומיים תוך התמקדות ב"פגיעה" של ישראל במסגדים שעל הר הבית וניסיונותיה לשנות את אופייה הדתי והלאומי של ירושלים המזרחית.
ומה עושה מערכת ההסברה הישראלית מול התעמולה העוינת של רשת אל-ג'זירה? מאומה.
מדינת ישראל איבדה לפני זמן רב את כלי ההסברה היחידים שהיו לה להתמודד עם מערכת התעמולה וההסברה הערבית. עיתון "אל-אנבאא'" בשפה הערבית, בעריכתו של העורך האגדתי יעקב חזמה נסגר, את קול ישראל בערבית שהיה נקלט בכל בית ברחבי המזרח התיכון בקושי אפשר לשמוע היום בתחומי מדינת ישראל בגלל הזנחת הטיפול במשדריו (בעיקר השידור ב-AM), הטלוויזיה הישראלית בשפה הערבית ששודרה כערוץ לוויני הורדה מהלווין HOTBIRD המכוון למדינות ערב והיא משודרת בלווין "עמוס" שבקושי נקלט בעולם הערבי.
למדינת ישראל אין פלטפורמה ראויה ויעילה שעליה היא יכולה לבנות את שידוריה ואת מערך ההסברה שלה כלפי העולם הערבי, והיא נתונה לחסדיהם של ערוצי הלווין הערביים אשר כדי להיראות "מאוזנים" מעלים מדי פעם לשידור דוברים ישראלים בשפה הערבית שמשמשים, בניגוד לרצונם, כ"עלה תאנה" לאובייקטיביות כביכול של שידוריהם.
ערוצי הלווין הערביים מפעילים במקביל גם אתרים באינטרנט אשר גם הם מלאים בתעמולה ובהסתה נגד מדינת ישראל. לישראל חסר אתר אינטרנט מרכזי בשפה הערבית שיעביר את מסריה של ישראל וישקף את ההוויה הישראלית האמיתית.
נראה שהקברניטים במדינה השלימו בשנים האחרונות מראש עם תבוסתה של ההסברה הישראלית בקרב מול התקשורת הערבית העוינת. הדבר בא לידי ביטוי במהלך מלחמת לבנון השנייה ובמבצע "עופרת יצוקה" כשההסתה נגד ישראל באמצעי התקשורת הערביים הוציאה את ההמונים לרחובות במדינות ערב השונות ועודדה אותם לערער את השלטון במדינות המתונות שיש להן הסכמי שלום עם ישראל או קשרי מסחר עימה כמו מצרים, ירדן, מרוקו, תוניסיה ועוד.
הוויתור הישראלי על הקרב מול ערוצי הלווין הערביים עומד בניגוד מוחלט למאמציהן של מדינות אחרות, שגם להן יש אינטרסים במזרח התיכון. מדינות אלה מבינות היטב את חשיבות ההסברה לעולם הערבי והן מפעילות בעצמן שידורי לווין בשפה הערבית, במימון עתק, כדי שישרתו את מסרי ההסברה שלהן למדינות הערביות והמוסלמיות.
  • ארצות הברית מפעילה את רשת הרדיו הפופולרית בשפה הערבית "רדיו סווא" ואת ערוץ הטלוויזיה "אלחורה";
  • בריטניה מפעילה במסגרת הבי.בי.סי שידורי רדיו וטלוויזיה בשפה הערבית;
  • רוסיה מפעילה את ערוץ הטלוויזיה בשפה הערבית "רוסיה אליום";
  • גם צרפת, גרמניה וסין מפעילות ערוצי טלוויזיה בשפה הערבית המכוונים למדינות ערב.
האם מה שטוב למדינות אלה פחות טוב למדינת ישראל?
הממשלה החדשה בישראל חייבת לקבוע את מדיניותה בנושא זה ולקבל החלטות גורליות לגבי ההסברה בשפה הערבית מול מאות הערוצים הערביים העוינים. מדובר בהחלטה מערכתית, ומן הראוי שנושא זה יובא בהקדם לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני לדיון ולהכרעה.
לדעתי, הקבינט חייב לקבל החלטה על תחילתה של עבודת מטה נרחבת למיפוי צרכי ההסברה של מדינת ישראל מול העולם הערבי, ולגבש הצעות מעשיות ודרכי פעולה שיובאו לאישור הממשלה. הממשלה צריכה לאשר את ההצעות לאחר בחינתן ולהקצות לכך את המשאבים הדרושים.
בדיקה מהירה מעלה שהסכומים הנדרשים לתחילת ההתמודדות עם דרישות ההסברה של ישראל מול העולם הערבי "אינן בשמים". בהשקעה של כמה מיליונים בודדים של שקלים אפשר לשפר בהרבה את האפקטיביות של אמצעי התקשורת בשפה הערבית של רשות השידור שהינה רשות ממלכתית כולל הקמת אתר אינטרנט רציני בשפה הערבית. במקביל, צריכה המדינה להכשיר קאדר של "מסבירנים" בשפה הערבית, לגייס כוח אדם מיומן ולהכשיר אותו לצורך המשימה.
הגיע הזמן שישראל תיטול את היוזמה לידיה בתחום הזה ותחדל ממצב המגננה שבו היא נמצאת בתחום ההסברה לעולם הערבי. הבה נעבור למדיניות של הסברה יזומה ואגרסיבית מול מערכת התעמולה המשומנת של הערבים. הכדור נמצא במגרשה של הממשלה והיא שצריכה לקבל את ההחלטה.

למאמר במקור
תאריך:  06/09/2009   |   עודכן:  06/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
האליטה המשפטית אחראית על אכיפת החוק מתוקף חוקי החברה. הם שבט לוי או הלויים הנוכחיים של ימינו, שאמורים יחד עם מנגנוני הביקורת, הגבייה וביטחון הפנים, לבצע עבודת קודש זאת, וכלויים בשעתם חלה עליהם חובה קדושה לעשות זאת בנחישות, בקנאות וללא פשרות
אפרי הלפרין
כאשר אידיאולוגיה טובה הופכת לשגרה, מתרבים הגורמים המנצלים אותה לרעה, ואז, על-מנת לקיים את האידיאולוגיה, חייבים לסטות ממנה
ד"ר דויד שוורץ
ביבי הקפיא המערכת הפוליטית יחד עם הבנייה ביו"ש    ביבי זז למרכז. קדימה הפכה בלתי רלוונטית משמאלו
עו"ד אברהם פכטר
"שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך. ושפטו את העם משפט צדק    לא תטה משפט לא תכיר פנים ולא תיקח שוחד, כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים    צדק צדק תרדוף"    שופטים ט"ז
אורי אבנרי
תפקידנו כעת בישראל אינו לשכנע את רוב הישראלים שהשלום טוב למדינה ושהמחיר כדאי, אלא שהשלום הוא בכלל אפשרי    רוב הישראלים איבדו תקווה זו, והחייאתה היא הכרח בדרך לשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il