X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קשת תשלם לרשת עבור חלקה 100 מיליון שקל מידית ו-20 מיליון שקל נוספים בשתי פעימות שיתפרשו על פני שנתיים
▪  ▪  ▪
[צילום: בועז שמיר/החדשות]

הוסר המכשול המשמעותי האחרון בדרך למיזוג של רשת עם ערוץ עשר: ל"גלובס" נודע כי אתמול בלילה (יום ה') נחתם הסכם בין רשת לקשת על מכירת חלקה של רשת לקשת בחברת החדשות. קשת תשלם לרשת 120 מיליון שקל אך במספר פעימות: 100 מיליון שקל באופן מיידי ו-20 מיליון שקל בשתי פעימות שיתפרסו על פני שנתיים.
בכל הקשור ל"רשימת הטאלנטים", סוכם כי כפי שדרשה הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין כי האפשרות של רשת להציע הצעות ל-25 טאלנטים תוגבל לחצי שנה בלבד.
מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות היה התנאי היחיד שהציבה הממונה על ההגבלים בפני רשת וערוץ עשר בתשובה על בקשת המיזוג שלהן. בנוסף דרשה הממונה כי היציאה של רשת מניהול חברת החדשות תיערך לפני שהמיזוג ייצא לדרך, וסירבה לקבל כל מנגנון תשלום שכולל קביעת ערך החברה על בסיס ביצועים עתידיים.
נזכיר כי רשת דרשה עבור חלקה בחברת החדשות 140 מיליון שקל, בעוד שקשת הייתה מוכנה לשלם 100 מיליון שקל בלבד. ההסכם הנוכחי הוא הפשרה שהושגה בין שתיהן לפיה 20 מיליון שקל יושלמו לרשת בשתי פעימות בטווח של שנתיים. זאת מתוך ההנחה שמצבן של שתי השחקניות יוטב באופן משמעותי כשהענף ישתנה משוק של 3 שחקנים לשניים, ולקשת יהיה קל יותר לממן את התשלום מתוך התזרים השוטף והרווחים שייכנסו.
מערכת היחסים בין רשת וקשת נחשבת לטעונה, וסביב המשא-ומתן הלכו היחסים והפכו ליותר ויותר מתוחים. ברשת סברו כי קשת מנצלת את הסיטואציה שבה רשת וערוץ עשר משותקים בשל הליכי המיזוג, כדי לחזק את מעמדה ולהפוך באופן סופי לשחקן המסחרי הדומיננטי בשוק. מנגד, בקשת טענו כי מאחר שהממונה מסרבת למתווה שהצדדים התכוונו לפעול בו - שכלל הגנה שתינתן לקשת על הטאלנטים שעובדים בחברת החדשות למשך שנתיים - המשמעות היא שהחברה שווה פחות, כי אי-אפשר להגן על הנכסים שלה, שהם במקרה הזה ההון האנושי.
שני הצדדים התבצרו בעמדותיהם, ולמרות שלכאורה הפער בין עמדותיהן עמד על 40 מיליון שקל "בלבד", נראה היה שהגורם האנושי הלך הפעם צעד אחד רחוק מדי. ברשת אפילו הודיעו לקשת כי אם הם לא ישלמו להם עבור חלקם 140 מיליון שקל, הם יפעלו לפרוק החברה המשותפת. אולם כצפוי לאחר נתק של מספר ימים חזרו הצדדים לשולחן הדיונים. בימים האחרונים לאחר שסוכם מטווה ההסכם עמלו עורכי הדין על טיוטות אחרונות ועתה כאמור אפשר לברך על המוגמר. המכשול האחרון שנותר כעת הוא אישור ועדת הריכוזיות .

תאריך:  30/11/2018   |   עודכן:  30/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחתם ההסכם למכירת חלקה של רשת בחברת החדשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
החברה הצרפתית Komposite תובעת את החברה הישראלית אינפינידט, בעקבות התקשרותה של האחרונה עם Capgemini הצרפתית
איתמר לוין
שקד טוענת בעקבות פסילת אדרי, כי מדובר בהליך מסורבל ומיותר    מציעה לקבוע שהשר יביא את מועמדו לאישור הממשלה, וזו תצביע לאחר פסק זמן של חודש שיאפשר דיון ציבורי
עידן יוסף
השר לבט"פ מחה על מסע ההכפשה של המשטרה נגד מינוי צ'יקו אדרי למפכ"ל    אלשיך במסיבת הפרידה לכבודו: "בעלי עניין לא מעוניינים במשטרה חזקה"    דוברות המשטרה "העלימה" את הציטוטים הפחות נעימים
ע. יוסף, א. וולף, א. לוין
ברוב קולות דחו חברי הוועדה את ההמלצה על מינויו, לאחר שנתפס בשקר ביחס לפגישה שקיים עם עו"ד של רפי רותם, שהתלונן נגד אדרי בפני ועדת גולדברג    גולדברג ואיינהורן אימצו את גרסתו של פישלר ודחו את זאת של אדרי    ארדן: לא מקבל את ההמלצה ואנסה לשכנע, אמנה בקרוב ממלא-מקום למפכ"ל    שקד קוראת לארדן להתעלם מהמלצת הוועדה ולהביא את המינוי לממשלה
עידן יוסף
גורם צבאי סורי אומר כי מערכות הנ"מ יירטו מספר יעדים עוינים דרומית לדמשק באזור שלפי פרסומים זרים, הותקף בעבר על-ידי ישראל    בצה"ל מכחישים פגיעה בכלי טיס ישראלים ובודקים דיווחים על נפילה בגולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il