X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש ממשלה לא צריך להודיע לציבור כאשר הוא עוזב את הבית, עוזב את העיר או עוזב את המדינה. נסיעה לרוסיה היא לא נושא כ"כ מעניין, אם היה נוסע לסוריה, אולי היה זה חשוב לדעת, אבל השאלה היא - מה היה לו להסתיר?
▪  ▪  ▪
הסתיר. נתניהו [צילום: AP]

המסקנות מכאן ולהבא הן ספקולציה טהורה, העובדות – פלדה. ביבי מסתיר מאתנו את מי שהוא השאיר כאן לנהל את העניינים, ככל שהשאיר מישהו.
מבט קצר ברשימת השרים באתר משרד ראש הממשלה [קישור] מגלה לנו כדלקמן:
לביבי יש שני "משנים" - האחד הוא סילבן שלום והשני רא"ל במילואים בוגי יעלון.
יש לו גם מספר רב של סגנים - סגן ראש הממשלה דן מרידור, השר המופקד על שירותי המודיעין והוועדה לאנרגיה אטומית אהוד ברק, סגן ראש הממשלה ושר הביטחון אלי ישי, סגן ראש הממשלה ושר הפנים אביגדור ליברמן סגן ראש הממשלה ושר החוץ.
המושג "משנה לראש הממשלה" הומצא לפני מספר שנים עבור שמעון פרס, ומאז הוא מתרבה והולך. כל נושא הסגנות הוא משחק מילים שאף הוא לא מעוגן בחוק יסוד הממשלה. באשר לכל משרד מותר למנות רק סגן שר אחד, ובכלל זאת משרד ראש הממשלה, והחוק מגדיר את השם כ "סגן שר במשרד ראש הממשלה" בעוד שכל רשימת המכובדים לעיל לא נקראים כך, הם נקראים סגניו של ראש הממשלה.
על משקל המשנה והסגנים אפשר למנות בממשלה שרים לתפקיד כמו "חבר של ראש הממשלה", "יד ימינו של ראש הממשלה" – ולמה לכאורה? כי חוק יסוד הממשלה לא אוסר זאת (נראה לכם? מני מזוז, האם לממשלה מותר לעשות את כל מה שלא אסור, או שמחויבת היא בהסמכה מפושרת?). אבל לא בזה העניין כעת, עברתי שוב ושוב על רשימת השרים, ולא מצאתי זכר לממלא-מקום ראש הממשלה, זה המחליף את ראש הממשלה בכל שנייה של נבצרות, או ביציאה מהארץ (על-פי סעיף 16 לחוק יסוד הממשלה).
החוק אינו מחייב את הממשלה למנות ממלא-מקום לראש הממשלה, אך מה שהוא כן מחייב, ראה סיף 16 ג' לחוק: "לא היה ממלא-מקום לראש הממשלה או שנבצר מממלא-מקום ראש הממשלה למלא את תפקידיו לפי סעיפים קטנים (א) ו-(ב), תקבע הממשלה שר אחר, שהוא חבר הכנסת, למלא תפקידים אלה".
ובמדינה בה הסכנות כה רבות, וסמכויותיו של ראש הממשלה בנושאים קריטיים הן כה רחבות, חייב ראש הממשלה, וחייבת הממשלה, שפתרון הגיבוי יהיה מוכן מראש, מאומן מראש, ומוכן מנטאלית לקחת את התפקיד, בכל רגע. זה אומנם לא מבטיח הצלחה (ראו סיפור שרון-אולמרט), אך הוא מבטיח שלא ייווצר ואקום, מסוכן הרבה יותר.
ואז אני נזכר, שביבי דיבר טרם הבחירות על ביטול תפקיד ממלא-מקום ראש הממשלה על-מנת למנוע קרבות ירושה בעודו בתפקיד, ואני נזכר עוד שכאשר נכנס גרגר לעינו של ביבי, ניהל בוגי את ישיבת הממשלה, מאז הגרגר הספקנו לשמוע קצת את בוגי, אשר נשמע קצת תמוה על סף התמהוני, אשר צריך ודאי לפחות לכמה וכמה וכמה וכמה וכמה שנים של ניסיון טרם יחליף את ראש הממשלה בישראל.
עם כל הצחוק שב-COVER UP והשלכת התיק על המזכ"צ עולות כאן כמה שאלות יסוד המחייבות מענה דחוף מצד ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה:
1) האם מינתה ממשלת ישראל ה-32 ממלא-מקום לראש הממשלה על-פי סעיף 16 א חוק יסוד הממשלה?
2) אם לא מונה ממלא-מקום על-פי החוק, מיהו השר וחבר הכנסת אשר על-פי החלטת הממשלה אמור להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהיעדרו מן הארץ, או בעת נבצרות על-פי סעיף 16 ג לחוק יסוד הממשלה (לא מצאתי כזו החלטה בין החלטות הממשלה ה-32)?
3) מי החליף את ראש הממשלה (בפועל) בנסיעתו לרוסיה; מי הטיל עליו את התפקיד, והאם התפקיד הוטל על-פי הכללים של חוק יסוד הממשלה?
4) מתי תחליט הממשלה, פומבית, על מחליפו של ראש הממשלה לקראת נסיעתו הקרובה למושב עצרת האום?
זה שהם דופקים ג'ובים על ימין ועל שמאל, ניחא, אבל ראינו למשל מה עושה ואקום, באמריקה, עם אסון התאומים. אצלנו האסונות הם רק ברביעיות ובחמישיות, וראש ממשלה וממשלה שלא מקיימים את היבטי הרציפות בחוק (ככל שלא קיימו או ככל ששוקלים לא לקיים), משחקים באש ומסכנים אותנו סכנה רבתי.
ביבי, מני – דברו ונשמע.

תאריך:  11/09/2009   |   עודכן:  13/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
הבג"צ משתמט    נפט אנגלי    מסתירים כרגיל    מאגרים חשופים    המשפט של קפקא    בוזוקי על חומות העיר
רבקה שפק ליסק
תוך 30 שנה: ההתיישבות היהודית בשרון ופעולות הפיתוח של ממשלת המנדט העלו את תוחלת חיי הערבים; נוצר שפע של מקומות עבודה בענפים שונים, שמשכו לשרון ערבים ובדווים; האוכלוסיה הערבית בשרון גדלה מכ-10,000 לכ-30,000
שלמה גזית
אם ייכשל המו"מ ולא תושלם עסקה להחזרתו של גלעד שליט, עלול הדבר לקבוע את גורלו של החייל החטוף. בה בעת, מבחינת החמאס, יהא זה כישלון מבצע שנועד לשחרר מאות מאסיריו
אלעזר לוין
ענבל אור, שארגנה עד היום 16 קבוצות רכישה לדירות, הרוויחה עשרות מיליוני שקלים, והשקיעה אותם בפנטהאוזים יוקרתיים
ד"ר אברהם בן-עזרא
לא תקום ולא תהיה מדינת טרור פלשתינית לצדה של מדינת ישראל מעל אלו שכבר קיימות. על בסיס הבנה זו - יחברו יחדיו באותה הממשלה ובאותה הכנסת אחמד טיבי עם דן מרידור, וחיים רמון עם בני בגין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il