X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הן מגלות את אמריקה מאוחר מדי, משווקות אתרים ישנים כחדשים ולא בודקות אותם כראוי. התעריפים שהן מבקשות ב"דילים" שלהן יקרים, לא אחת, מחבילה מפורקת איך להיזהר מאכזבות מיותרות
▪  ▪  ▪
האגם המוזהב בקונסטנץ [צילום: מיקה]

להיטות אומללה, מלווה בהצתה מאוחרת, הניעה בפרוס הקיץ הזה אחדות מחברות הנסיעות לשווק לתייר הישראלי, "שכבר ראה הכל", את אתר "האגם המוזהב" קונסטנץ, כאילו היה "תגלית תיירותית חדשה ואטרקטיבית".
אלא שלא מיניה ולא מקצתיה. "התגלית החדשה והאטרקטיבית" התגלתה כלא יותר מ"בלוף" אחד גדול. תעריפי ה"דיל", שפורסמו באמצעי התקשורת במודעות קידוש-לבנה, לא עמדו בקנה אחד עם תעריפי האמת, שהתבקשו המתפתים אליהם לשלם. אלה היו גבוהים הרבה יותר. מי שהעז לפרק את ה"חבילה" גילה, עד מהרה, כי הטיסה, המלון והמכונית לחוד משתלמים הרבה יותר. וכאילו לא די בכך, התברר כי חברות-נסיעות ששיווקו את ה"מציאה", כלל לא טרחו לבדוק בשטח אם, אומנם, האתר עצמו בקיץ הזה הוא אכן עד כדי כך אטרקטיבי. במו עינינו גילינו כי התיירים ברחו ממנו כמו זבובים, הן בשל פגעי מזג האוויר, הן בשל היוקר הרב של בתי המלון, הן בשל ירידת רמתם הדרסטית בשירות, והן בשל היצע הקניות בבתי העסק, שהיה הפעם דל כל כך ברמתו.
כותב שורות אלה, האמון מזה עשרות שנים על פרסום כתבות תיירותיות, מורגל, אומנם, לשיווק התיירותי האגרסיבי, שאינו עומד תמיד במבחן המציאות. אלא שחברות הנסיעות טורחות, משום מה, להתקשט בנוצותיהם של זרים ומתהדרות ב"תגליות" שכלל אינן שלהן. עם כל הצניעות, פירסמתי באתר "מחלקה ראשונה", כבר לפני שנתיים (ב-10 ביולי 2007), את סיפורה של קונסטנץ, על כל היבטיה, ועוד לפני כן גם באתרים אחרים.
לא פראייר
בתקופת עבודתי, הרבה קודם לכן, כחבר מערכת ידיעות אחרונות, נהגו לא אחת חברות הנסיעות להתקשר אלי, לאחר פרסום כתבותי התיירותיות על אתרים שונים, שאינם מצויים דווקא על דרך המלך ושאליהם לא הגיע, בדרך כלל, התייר הישראלי המצוי. כל זאת כדי לוודא אם, אכן, כדאי להן לשווק אותם לציבור הרחב. כך היו, למשל, פני הדברים כשכתבתי, עוד לפני עשרות שנים, על מלטה, על סירמיונה שבלאגו די גארדה, על רימיני, יזולו ועל קולודי שבאיטליה, על לוקסמבורג ועל עוד אתרים רבים אחרים. הסתבר שלאחר "הגילויים שלי" קפצו, פתאום, על העגלה הזו, בחדווה רבה, גם חברות הנסיעות למיניהן והאתרים האלה הפכו, במרוצת השנים, לאטרקטיביים מאוד לישראלים.
כך היו גם גם פני הדברים כאשר פרסמתי, עוד לפני 40 שנה, על ה"צימרים" למיניהם, הפרוסים באירופה על כל צעד ושעל, בעוד הישראלי של אותם ימים רחוקים היה מודע רק למלונות ופנסיונים, יקרים הרבה יותר. ברבות הזמן נדלקו המאורות גם בחברות הנסיעות, ואלה החלו שולחות את לקוחותיהן אל ה"צימרים" כמוצאות שלל רב.
ולעצם העניין שהביאני לפרסם את הכתבה דנן: קונסטנץ, כשלעצמה, היא, באמת, אתר-תיירות מקסים. יש בה כל מה שתייר נכסף אליו. אלא שהגיע הזמן שהתייר הישראלי יפסיק להיות "פראייר" ולאכול את מה שחברות הנסיעות מבקשות להאכיל אותו. הוא צריך ללמוד את הלקח המתבקש: לבדוק, בשבע עיניים, אל מול תעריפי חברות הנסיעות, את התעריפים האלטרנטיביים. אנחנו, למשל, פירקנו את ה"דיל" והרכבנו לחוד את הטיסה, המלון והמכונית השכורה. על אפה וחמתה של חברת הנסיעות יצאנו, בסופו של דבר, בזול הרבה יותר, וגם נמלטנו, כל עוד נפשנו בנו, מן ההצעות ה"מפתות" לביקור באתרים מסויימים, שלא היה עימם ועם המציאות שום דבר משותף.

תאריך:  14/09/2009   |   עודכן:  14/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דן מנור
בן אחד במשפחה, שמו צפון    הוא מזדהה עם השכנים ורואה במשפחתו אלימים ותוקפנים    לא עוזרים לא טענות המשפחה כי אן מדובר באלימות אלא בהשבת גזילה    משל
גיא רוה
בהתאם לאמנה הבינלאומית לזכויות הילד, בהתאם להמלצות ועדות רוטלוי ודוח הביניים של ועדת שניט, לכל ילד זכות בסיסית לקשר עם שני הוריו כך ששני ההורים יהיו מעורבים בחייו    במקביל, על שני ההורים מוטלת החובה לעמוד באחריותם ההורית כלפי ילדם    המכשולים שמציב משרד החינוך
קובי כהן
אזרחים עובדים שבחרו לרכוש השכלה באוניברסיטה הפתוחה צריכים לקחת בחשבון כי בחירה או רישום ל - 5 קורסים ויותר במהלך שנת הלימודים תגרור שלילה מיידית של הזכאות לדמי אבטלה ולדמי הבטחת הכנסה בביטוח הלאומי. לאותם לא מתקיימת רשת ביטחון סוציאלי למקרה פיטורין או אי תעסוקה ממושכת. פוטרת מהעבודה ולא מצאת עבודה חליפית, יהיה עליך לדאוג לקיומך בעצמך.
דודו אלהרר
לוי כתב בכל חייו מאמר אחד ויחיד, והוא מוסיף לו אינספור וריאציות להצדקת שכרו. מעולם לא חידש דבר וחצי דבר מעבר לאותו מאמר, והנה, הופ! הפתעה! הצעה למשאל עם, אלא שבאותה נשימה הוא חוזר לסורו וקובע בהתנשאות מעצבנת-את-הערבים מהו כיבוש ומהו לא כיבוש, ומה הם "כל גבולותיו"
נרי אבנרי
לא יודע מה הסיבה - אבל דן מרגלית עושה הנחות לנחום ברנע. זה מאוד תמוה, במיוחד אם נזכרים במאמר ארסי שפרסם נחום ברנע בעין השביעית, ושבו הגדיר את מרגלית בתואר "עיתונאי חצר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il