X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוצא השופט תירוצים של מורה פרספקטיבה היסטורית מדיניות שקופה דימנציה ואלצהיימר חוק המלשינים התוקע הגדול ברכה לחג
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מוצא השופט
פרשנים רבים, כולל נציגים רשמים של המדינה, נזעקו והסבירו לנו השבוע שדווקא בגלל מוצאו היהודי השופט גולדסטון החמיר עם מדינת ישראל ותקע לה. להוכחת טענתם שמוצא זהה וקירבה גנטית מובילים להחמרה בהתייחסות הם הביאו דוגמאות מהיסטוריה. אבל למה להם לחפש רחוק?
מי שמחייכים כעת בהנאה הם אותם פעילי שס, שטענו לא מזמן שהשופט אדמונד לוי הכניס לבניזרי בכוונה ושילש לו את העונש רק בגלל שבניזרי ואדמונד לוי הם מאותו מוצא. השבוע התברר להם שכל המשפטנים הכי מכובדים של המדינה מסכימים פתאום עם התיאוריה הזו.

ברכה

הריני לברך את כולכם בשנה טובה, ומקווה כי כל מה שאיחלתם לאחרים במהלך השנה הזו, ובמיוחד בעת ובעקבות קריאת הטור הזה, יתגשם, ולו בחלקו, למען לא תאבדו לחלוטין את התקווה.
שנה טובה!

חוק המלשינים

ראש ישיבה הסדר במצפה אשתמוע מועמד לדין כיוון שסירב להלשין מי מתלמידיו היה מעורב בתקיפת פלשתינים. הרב הזה מסר למשטרה שהוא ראה את האירוע ושלא מדובר בתקיפה או באירוע בעייתי וכי תלמידיו לא פעלו באלימות ושלא כדין, אך הוא סירב למסור את שמותיהם. לטענתו מסירת שמותיהם תכפיש שמם במשטרה לחינם ואולי תמנע גיוסם לצה"ל והוא, כמורה וכמחנך שלהם, אינו סבור שתפקידו להלשין עליהם. הפרקליטות טוענת שעליו למסור שמם למשטרה ומאחר והוא מסרב – הוגש נגדו כתב אישום בסעיף "שיבוש הליכי משפט".
הרב הזה הולך למשפט על עיקרון מוסרי (כי הוא בהחלט יכול לומר למשטרה שהוא לא זיהה איש מהמעורבים. וכי מה יעשו לו? אי זיהוי חשודים זו לא עבירה), אבל אודה שהופתעתי לגלות שיש במדינה חוק שמחייב אזרחים להלשין במשטרה על מעשי אדם אחר. חשבתי שהסיוע בשמירת החוק הוא זכות, אך לא ידעתי שמוטלת עלינו חובת הלשנה. אח"כ נזכרתי שבשנת 1948 נקבע החוק בישראל בהסתמך על חוקי האימפריה הבריטית כולל חוקי החירום שלה, מה שמסביר את חובת ההלשנה.
תחילה היה לי ברור שבית המשפט יזרוק את הפרקליטות ותביעתה המגעילה הזו מכל המדרגות, אבל אח"כ נזכרתי שמערכת המשפט בישראל נוסדה בשנת 1948 בהתבסס על השופטים שבאו מגרמניה וזה מוציא לי קצת את האשליות והתקווה. כי בגרמניה חובת ההלשנה הייתה שיא האזרחות הטובה. עיינו בעדויות הניצולים.
עכשו אני באמת מבין את מקור החוק ואת הרציונל של הפרקליטות.

כיפור עליון

מלון צובה שבהרי ירושלים מזמין את הציבור ליום כיפור מיוחד, הכולל ארוחה מפסקת, תפילת כל נדרי, טיול רגלי ו-2 מפגשי הרצאה עם השופטת בדימוס דליה דורנר. בסוף החג תתקיים תפילת נעילה עם תקיעת שופר וארוחה של סיום הצום. גם לא יקר. 800 שקל לזוג. סביר.
יוזמה יפה ועסק חכם. רק יהודים (וליתר דיוק קיבוצניקים יוצאי פלמ"ח וחטיבת הראל) יכולים להפוך יום צום ותענית ליום מלונאות ריווחי, וכל הכבוד להם. עם זאת, חסרים לי כמה פרטים: למרות שלא ברור אם השופטת דורנר היא הכי מתאימה כדי לקיים לציבור את מצוות "ועיניתם את נפשותיכם", הם לא סיפרו במודעה את מי הם הזמינו כדי לתקוע בשופר. חשין?

ממתי הסניליות

מחקר באוניברסיטת תל אביב גילה כי אנשים שעושים דיאטה מעבר לגיל 40 מגדילים מאד את סיכוייהם לחלות בדימנציה (אלצהיימר) לעת זיקנה. זה די מפחיד ומתסכל, אחרי שכל הזמן אמרו לנו שעודף משקל זה מסוכן ויכול להפיל עלינו איזה אלצהיימר מלווה בסכרת או פרקינסון בתוספת אירוע מוחי. אז מה עכשו? להפסיק עם כל הדיאטות?
הלכתי לשאול וגיליתי שאת המחקר הזה עשו במעקב שיטתי המשך כ-40 שנה על 10,000 איש, כולם עובדי מדינה ועובדי עיריות, ונרגעתי לחלוטין: מה בעצם בדק המחקר? מי מבין האנשים האלה פיתח אלצהיימר בגיל 70 ומי בגיל 80.
רק שאת הבדיקה הזו הם זה עשו על עובדי מדינה ועובדי רשויות, אותו סוג אנשים שגם בשיא אונם ובשיא הקריירה שלהם בגיל 30 הם לא זכרו אף פעם במה המדובר, מהם הכללים, מי האחראי או מה הם עשו עם המכתב הדחוף ששלחתם להם. אז רק עכשו גילו שיש להם אלצהיימר?

פרספקטיבה

לא כל טייס שנופל באימונים זוכה לכזה כיסוי תקשורתי, ואולי בגלל הרעש הזה נעלמה בצד עדותו של נתניהו על פגישתו עם נשיא מצרים: ביבי סיפר כי "כשנחתתי בקהיר הלכתי ישר אל משרדו של מובארק, והדבר הראשון שסיפרתי לו היה על הטרגדיה. הוא הכיר את המקרה של אילן ואמר לי שהוא יודע כמה זה קשה לאבד בן או נכד. ניכר על פניו שהוא הבין את הזעזוע הלאומי שאנחנו עוברים".
יכול להיות שהשלום עם מצרים הוא קר וצונן, אבל תביאו לי אדם אחד שיכול היה לחזות או להאמין, לפני שבגין חצה את הרוביקון (קרי: החזיר שטחים תמורת שלום), שיגיע יום וראש ממשלת ישראל יוכל לספר לנשיא המצרי בקהיר על נפילת טייס קרב ישראלי באימונים, ובלי שהדבר יוביל שם לחגיגות המוניות.

שקיפות ריקה

"דוח התחרותיות הגלובלי" בודק מדדים שונים ובו נטען שישראל נמצאת במקום ה-47 בעולם במדד הביזבוז בהוצאה הממשלתית (בסביבת לוב ואתיופיה), במקום ה- 38 במדד הפרוטקציה והאפליה (בסביבות עומאן תוניס וגאמביה) ובמקום ה-93 בעולם ביכולת הציבור להסתמך על שירותי המשטרה (משהו כמו בטנזניה, ניקרגואה ואל סלבדור).
הכל תואם את המציאות שאנו מכירים כאן, חוץ מנקודה אחת: לפי הדוח הזה אנו במקום ה-91 במדד השקיפות של המדיניות הממשלתית (שכנים רק למלאווי, מאלי וחוף השנהב) וזה לגמרי לא נכון.
נראה שעורכי הדוח פשוט לא הבינו משהו: בניגוד לטענתם, המדיניות הממשלתית בישראל היא תמיד גלויה ושקופה לחלוטין, וזה שהם לא רואים אותה ולא מזהים בה כלום זו בדיוק הראיה לכך.

תירוץ של מורה

משרד החינוך דורש תקציבים וטוען שזו כל הבעיה. הבה נבדוק:
במשך 24 שנים רצופות הגדילה אנגליה ב-77% את ההשקעה הכספית הממוצעת בחינוך. בסופו של המאמץ הכספי הארוך התברר שהישגי התלמידים שלה ירדו ב-8%. צרפת שכנתה הגדילה באותן שנים את ההוצאה הלאומית שלה לחינוך ב-212%, ובתמורה לכך ירדו הישגי התלמידים שלה ב-7%. ניו-זילנד התאמצה יותר מכולן והגדילה את ההשקעה שלה ב-224%, אז ההישגים שם ירדו ב-10%. לתשומת לב אנשי אגף התקציבים שלנו.
גם הויכוח על שכר המורים לא יפסק לעולם, כי איש הרי לא מתכונן לשלם כראוי למורה העברי, ותמיד תישמע הטענה שאם היו משלמים להם כראוי, היינו מקבלים להוראה חומר אנושי טוב יותר.
לא בטוח:
בבית ספר אנגלי במזרח יורקשייר נעצר השבוע מורה שקיים יחסי מין עם התלמידה שלו מכיתה י'. זהו כבר המקרה החמישי באותו בית ספר עצמו, ובמיוחד שהמורה הזה בעצמו הגיע לביה"ס כמחליף למחנכת הכיתה שהושעתה מעבודתה בגלל קיום יחסים עם תלמיד שלה. המורה שנעצר אישר שאכן קיים יחסי מין קבועים עם התלמידה שלו, אך טען שהוא בכלל לא ידע שהיא בת 15. המחנך של כיתה י'.
מורה באנגליה מרוויח פי 2 ממורה בישראל, מה שמוכיח שגם אם מכפילים את שכרם הם לא בהכרח הופכים ליותר אינטליגנטים.

תאריך:  17/09/2009   |   עודכן:  18/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
או שוכח הזכרונות
זוכר הנשכחות  |  18/09/09 11:00
 
- שוב הדמגוגיה השקרית
בני בנקר  |  18/09/09 13:21
 
- ביבי הוא שקרן ידוע!
פוליגרף  |  18/09/09 14:57
 
- רק חמור לא משנה את
בני בנקר  |  18/09/09 17:18
 
- הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל
יפה נפש  |  19/09/09 09:03
 
- איזה צירוף נפלא
בני בנקר  |  20/09/09 09:41
2
בשבילי דורנר היא עינוי נפש
בוטן  |  18/09/09 12:05
3
גולדסטון לא יהודי
ש. עליון  |  18/09/09 12:06
 
- גולדסטון הוא מגזע סמולני
אפצ'י  |  18/09/09 14:46
4
ממוצא המינים עד מוצא השופטים
עידןסובול  |  18/09/09 15:29
5
הוציא האנשים ונדעם
תהיה רציני  |  18/09/09 18:00
6
אכן, לשמוע אותה פעמיים שקול
michael123  |  19/09/09 01:01
7
תגובה
מאנדהוא  |  19/09/09 12:28
8
במה גולדסטון גרוע מגדעון לוי?
נחום שחף  |  19/09/09 19:55
9
שנה טובה גם לך !
ונתקע להם בשופר  |  19/09/09 20:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יואל גרינבוים
אומגה 3 ו-6 המצויות בדגים חשובות מאוד לתפקוד האופטימלי של הגוף    ניתן לצרוך אותם ישירות בתוספי מזון
ליאת נוקד-וינדר
החרדים רואים עצמם כאחראים הבלעדיים לשמירה האותנטית של מורשת ישראל בת אלפי השנים, ולכן זה בעצם רצון האל לשמור על גופם הקדוש בישיבות, בעוד אחיהם היהודים ילכו להילחם עבורם
יוסף עברון
מכל חילות הצבא - המחיצה שבין החיים למוות בחיל האוויר היא המדהימה ביותר. המעבר מצדו האזרחי השליו של המתרס אל חזית המוות בשחקים נאמד ברגעים, לעתים אף בשניות. הוא כה מהיר עד כי תודעתנו ממאנת לקלטו ברגע התרחשותו
דודו אלהרר
מה לנו כי נלין על ועדה של האו"ם שעושה מלאכתה על בסיס עדויות ישראל עצמה?    ניסינו להתרפס ללא הועיל. אולי ננסה את זקיפות הקומה? אולי כדאי לנו להחציף פנים מול העולם שתובע לעשות צחוק מההיסטוריה    הגיעה העת לרסן את "המפריעים"
מור דואני
בתקופה זו של השנה, נסו לאכול כמה שיותר ירקות טריים, איכותיים ומגוונים    חישבו אלו רעיונות והישגים החשובים לכם ליישום בתקופה הקרובה ובתקופה הרחוקה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il