X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם ההווה נראה שהצלחנו להתמודד - עכשיו הזמן לתכנן ולבנות את העתיד מבט על התעשיה הקיבוצית
▪  ▪  ▪
יונתן מלמד, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית

לפני כשנה נקלענו במלוא העוצמה לסערת משבר כלכלי עולמי. אף שהיו סימנים רבים בשנה שקדמה לה שהעולם בפני משבר, נדמה שאיש מאיתנו לא העריך את עומק המשבר ויותר מכך, את סכנת אי הוודאות בכל הקשור להמשך קיום הכלכלה המודרנית כפי שהכרנו אותה עד היום.
כעבור שנה נראה שהצלחנו להתמודד עם המשבר הקשה, למרות הירידה חסרת התקדים בביקושים בשווקים הבינלאומיים למוצרי התעשיה. איתנות פיננסית ויכולת לקבל החלטות ולבצען בזמן אמת, אלו אפשרו ומאפשרות לתעשיה הקיבוצית לשרוד ב"אוקייאנוס הסוער" של הכלכלה העולמית.
לקראת סיומה של שנת 2009 עדין ניכרים ומורגשים אותות הסערה, אך יחד עם זאת הולכת ומתייצבת האווירה הכלכלית ותחושת ההתאוששות בעולם. "רעידת הכלכלה" הייתה בעוצמה גבוהה ביותר ועדין צריך להיות ערים לאפשרות של "גלי צונאמי" שיבואו בעקבותיה (נפילת קונצרנים, טביעת חברות ספנות ועוד). כמו-כן, יש להיות ערים ודרוכים לסכנת התממשות תסריט ה-w שמנבאים רואי השחורות ולפיו אנו עומדים בפני קריסה נוספת, ואולי אף חמורה מקודמתה.
היכולת לעבור את נקודות השיא (בתקווה שהיא מאחורינו) נבעה ממספר סיבות, החשובה שבהן היא המינוף הנמוך יחסית של מפעלי התעשיה הקיבוצית, שהשכילו לבנות הון עצמי ולגייס משאבים כספיים בצד ההנאה מחלוקת דיבידנדים נדיבה. התגובות המהירות שהתבטאו בחסכון בהוצאות, בהתגייסות עובדי המפעלים להקטנת שכר זמנית ודחיית השקעות כבדות, כל אלו איפשרו ומאפשרות את המשך הפעילות וההכנות לצמיחה מחודשת.
כל מנהל יודע שעליו לחלק את זמנו ומשאביו בין הטיפול במשימות ההווה, שהן תמיד דחופות ולוחצות, לבין תכנון ובניית עתיד הארגון והתווית דרכו לשנים הבאות. בחודשים האחרונים מעטים מאיתנו הרשו לעצמם לעסוק בראיית העשור הבא, אך כעת הגיעה העת לכך.
המשימות העומדות בפני התעשיה הישראלית ככלל והתעשיה הקיבוצית בפרט, רבות וחשובות; עמידה בהן תקבע את עתיד התעשיה בישראל ובקיבוצים:
שמירה על התעשיה בבית - לאור הבדלי העלויות (בעיקר עלויות העבודה) בין הארצות השונות, קיימת מגמה של העברת תעשיות לאזורים זולים יותר. תעשיות מערביות רבות העבירו את היצור למזרח הרחוק על-מנת לשפר את הרווחיות ובכך פגעו ביכולת הפרנסה בארצותיהם. עלינו לעשות כל מאמץ לשימורה של הפעילות התעשייתית בישראל ובקיבוצים. הדרך למילוי משימה זו עוברת דרך מחקר ופיתוח שיאפשרו עמידה בשורה הראשונה של הטכנולוגיה ושמירה על מובילות.
המשך ההתייעלות - יכולתה של התעשיה הישראלית להתמודד בתחרות הגוברת תגזר מיעילותה. בתקופה האחרונה בוצעו פעולות התייעלות בתעשיה שהוגדרו כהישרדות. המשך ההתייעלות יסייע בתחרות.
קידום החינוך הטכנולוגי - ללא בעלי מקצוע במגזר התעשייתי לא תהיה עצמאות תעשייתית וכלכלית. על המדינה, בסיוע התעשיינים, לפעול בדרכים מקוריות וחדשניות על-מנת להכשיר את דור העתיד של התעשיה.
בשנת 2009 אישרה הממשלה תקציבי פעולה לשנים 2009 ו–2010. בתקציבים אלו הוכנסו סכומים גדולים מבעבר לעידוד המו"פ ולעידוד השקעות הון. אנו תקווה שהמערכות הממשלתיות תאפשרנה שימוש בכספים על-פי ייעודם.
בשונה מתקופות המיתון הקודמות שחווינו בארץ, המשבר הנוכחי משותף לכל העולם, וכמעט אין מי שהצליח להימלט ממנו. זהו גם יתרון. מאחר והפגיעה הייתה בכולם, מי שישכיל לבנות את עצמו נכון יגיע לעמדת פתיחה טובה ועוצמתית עם חזרה לצמיחה העולמית. אין לי ספק שיהיו גם כאלו שבמבט לאחור זו תהיה הקפיצה הגדולה שלהם קדימה. תפקידנו הוא לדאוג שמספר רב ככל האפשר של חברות ומפעלים קיבוציים יהיה במצב זה.

יונתן מלמד הוא יו"ר איגוד התעשיה הקיבוצית.
תאריך:  22/09/2009   |   עודכן:  22/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
זה מה עושים רביב דרוקר ודן מרגלית איש לרעהו: מכבסים איש את מילותיו ומעשיו של רעהו. התוצאה: מבהילה, מבהילה עד מאוד
ח"כ דני דנון
אנחנו חשבנו לתומנו שגם "זקני השבט" בתקשורת למדו לקח מתוצאות ההינתקות מגוש קטיף וממחיר הדם הנורא שישראל נאלצה לשלם מאז ועד היום    אבל גם היום מחבקת התקשורת בכל כוחה את נתניהו שכנראה מתחיל לפנות לדרך האהובה עליה ומציגה את כל מי שמתנגד לה כ"הזוי" וכ"בלתי ריאלי"
יצחק מקייטן
יום הכיפורים איננו יום הדין, אלא יום סיום המו"מ בין הכהן הגדול של האל הבבלי מַרְדוּךְ ובין מלך בבל לגבי חלוקת מיסי העמלים    מושג התשובה ושירת ההמנונות - סליחות ובקשות מהאל מַרְדוּךְ
שולמית קיסרי
ביבשת המייצגת את גדולי הסופרים, הציירים, האמנים ועוד רבים אחרים, כל שתוכלו למצוא היום הוא אוכלוסיה מוסלמית ההולכת ומתעצמת. המוסלמים בקרבה מציבים לעצמם מדינה בתוך מדינה    אירופה בסיכון
אורית וינוגרד
הלמידה המקוונת הינה כלי ליצירת יתרון בשוק תחרותי המתאושש ממיתון כלכלי    על שינוי, תחרות, כלכלה, משאבי אנוש וטכנולוגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il