X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז תהליך אוסלו נוצרו עשרות-אלפי מקורות-פרנסה לאזרחי-ישראל! למי תודה למי ברכה? – לאבירי אוסלו, כמובן! פנייה למדינות העולם: פיגועים וטרור הם מתכון לפרנסה משגשגת, נסו ותיווכחו
▪  ▪  ▪
תוצאות אסון אוסלו התרחשו בעוצמה רבה, ומקומות העבודה הלכו וגדלו "תודות" להסכם [צילום: עומר שיקלר]
האם ניסה מישהו לחשוב, כמה תעסוקה סיפקה "גדר הביטחון", הארוכה והמכוערת, למובטלי-ישראל? ירי הטילים מרצועת עזה (בהמשך לחורבנגירוש קטיף, על-פי הדרך האוסלואידית), הביא באופן מדהים לייצור של "מיגוניות-בטון"... ובכל אלה – מועסקים רבים המתפרנסים מעמל כפיים

נטורי אוסלו מחרישים
שאול רוזנפלד
בתקשורת כמעט לא מצייצים בעניין הסכמי אוסלו * מי זוכר שהבטיחו לנו אז את "האירוע הגדול בתולדות הציונות"
לרשימה המלאה

   ד"ר רון בריימן
אנחנו הבוגרים של סתיו, שנת 93'

   עמוס גבירץ
אין פרטנר לשלום

   בעז העצני
יום הולדת לאסון אוסלו

   בעז העצני
אוסלו - דם תמורת כסף

באחד מימי "בין כסה לעשור", פגשתי חבר ששמעתי מפיו תוכחה רבה וקשה, בעקבות מה שאמרתי לו, לרגל מלאת 16 שנה לתהליך אוסלו. בעיקר, הייתה לו טענה על גישתי הביקורתית והשוללנית בכל העניינים הבוערים הקשורים בעם ישראל וארץ ישראל: "אינך יודע לכתוב אפילו שורה אחת חיובית... הכל מלא מרירות וכעס, סרקאזם וקטילה של כל מי שאינו בדעה אחת איתך!", כך אמר. הבטחתי לו, שעם צאת יום הכיפורים אשב לכתוב משהו חיובי, שידהים אותו. "לפחות, עלי לנסות!", אמרתי.
הייתה לי במחשב טיוטא של מאמר, המבטא את רגשותיי הכנים כלפי אותה איוולת מתמשכת... בלשון המעטה, אינני חסיד של "תהליך השלום" האוסלואידי. אדרבה, התנגדותי להולדתו ולעצם קיומו, תוך הבעה עקבית של שאט-נפש, היא מן הידועות והמפורסמות. המלחמה ה"כמעט-פרטית" שלי נגד האיוולת שבתהליך הארור ההוא, אף עלתה לי (אישית) ביוקר רב... אבל בעקבות אותה השיחה הקשה עם חברי – החלטתי למחוק את השלילה המרוכזת ההיא ולחשוב באופן חיובי... מצאתי!!! ההגינות מחייבת אותי להודות, כי למרות היותו הזוי-בזוי ומסוכן – הביא תהליך אוסלו תועלת כלכלית מרובה למדינת ישראל ולאזרחיה. תועלת שיש בה משום "נחמה פורתא"... אני יודע, כי רבים מחבריי ושותפיי למאבק ימשכו בכתפיהם וירימו לפחות גבה אחת בתמיהה והשתוממות: "מה, גם אתה???", אבל מה שנכון – נכון!
משרה רודפת משרה
מאז תהליך אוסלו, הוקלה (לפחות בחלקה) המצוקה הכלכלית שמדינת ישראל נקלעה אליה, בעקבות העלייה המאסיבית מחבר העמים ומאתיופיה, בשנות התשעים. תארו לעצמכם את המדינה בלי תהליך אוסלו, כשהיא שטופה בגל של מובטלים (כתוצאה מעבודה זולה של ערביי-יש"ע), בתעשיה מדולדלת ובמיתון מתמשך... היינו צפויים למצב דומה לזה של ראשית שנות-החמישים, כאשר גלי העלייה הציפו את המדינה, שהגיעה לאי-ספיקה מבחינת היכולת לענות על צרכי האוכלוסיה הגדלה והמתעצמת. נשמע נורא! לא? ובכן, מאז תהליך אוסלו נוצרו אלפי מקומות-עבודה חדשים, שאפילו ראש הממשלה יצחק שמיר - לא יכול היה לדמיין לעצמו, עם פתיחת מסך הברזל ו"מבצע שלמה".
והנה, מקצוע חדש בא לעולם: "איש ביטחון"/"מאבטח". מה שהיה פעם בלעדי לצה"ל ולמשטרה – הפך לנחלת הכלל. נוצרה מערכת חדשה, אזרחית-פרטית, משומנת היטב, בהיקף ללא תקדים: חברות-אבטחה, מאבטחים, שומרים, אנשי-ביטחון ובידוק. אין כיום בנק, מרכול, מסעדה, בית-קפה, מלון, בית-קולנוע או תיאטרון ללא אנשי-ביטחון המסייעים לאזרח/ית לעשות קצת סדר בתיק, במזוודה ובתא-המטען של המכונית... אין תחנת-רכבת, בית-ספר, גן ילדים, חניון, קניון, בית-חולים, או תחנה מרכזית שאין בהם נקודות-בידוק מאוישות בתוספת אנשי-ביטחון חופשיים המסתובבים בשטח...
האם כל אנשי הביטחון האלה עוברים קורס-הכשרה כלשהו? - בוודאי! אם-כן, גם למדריכים בקורס נוצרה תעסוקה... לכל מאבטח יש מכשיר-קשר, גלאי-מתכות ואף נשק. לכל אחד מהאביזרים האלה, יש תעשיה מקומית שלמה ומערכת-יבוא ענפה, עם מעבדות שירות ותיקונים. אף כאן נוצרו, יש-מאין, עשרות-אלפי מקורות-פרנסה לאזרחי-ישראל! למי תודה למי ברכה? – לאבירי אוסלו, כמובן!
גם פלאיירים ברחובות מעשירים
בעקבות תהליך-אוסלו ותוצאותיו, נסללו כל מיני "כבישים עוקפים". אף אלה סיפקו "כוורות" ענפות ונרחבות של כל בעלי המקצועות המתעסקים בסלילתם: משלב התכנון ועד לשלב הביצוע, כולל סימוני הצבע של פסי-ההפרדה והשוליים... הוקמו גם קירות-בטון-צמודי-כביש למניעת ירי (כמו זה שהוקם בצד הדרך לגוש-עציון), אשר סיפקו אף הם תעסוקה לרבים - החל מהמהנדסים והמתכננים, דרך יצרני המלט והבטון ועד לפועלים הקטנים שבשטח.
האם ניסה מישהו לחשוב, כמה תעסוקה סיפקה "גדר הביטחון", הארוכה והמכוערת, למובטלי-ישראל? ירי הטילים מרצועת עזה (בהמשך לחורבנגירוש קטיף, על-פי הדרך האוסלואידית), הביא באופן מדהים לייצור של "מיגוניות-בטון". גם ייצור זה בוצע על-פי אותה המתכונת, כדלעיל. ובכל אלה – מועסקים רבים המתפרנסים מעמל כפיים.
תהליך אוסלו יצר ויכוח נוקב בין מצדדיו ומתנגדיו: אלפי טונות של פלאיירים, כרזות ופוסטרים, סטיקרים למיניהם, דגלונים, דיסקים, סרטים (כתומים, כחולים ואדומים), סמלים, כובעים וחולצות. בתי הדפוס היו עמוסי-עבודה, היצרנים ויבואני-הנייר כמעט שלא עמדו בלחץ, הסוכנים והספקים ניצבו חסרי-אונים מול הביקוש והדרישה. גם הפרסומאים והקופירייטרים של ה"כן" ושל ה"לא" השתכרו לא רע - הודות ללהטוטני-אוסלו...
ומה לגבי התעסוקה של בעלי המטאטאים המופיעים בשדה הקרב, בתום כל הפגנה, לנקות את הכיכר מגלי הפלאיירים, הכרזות והסטיקרים, השקיות, הבקבוקים והכוסות? זה אינו נחשב כ"מבַטֵל-אבטלה"??? המוח היהודי אולץ על-ידי תהליך אוסלו להמציא לנו פטנטים, בעיקר להגנה בפני "צינורות-שלום" מעופפים. ברפא"ל ובאלביט עובדים סביב השעון. האם זה אינו הישג תעסוקתי של ממש?
פיגועים וטרור הפחיתו במובטלים
הוזי-תהליך-אוסלו הצליחו - אף במקומות שבהם נכשלו כל האחרים. למשל: זק"א היה בתחילתו סתם-ארגון-קטן, אנונימי וקיקיוני-מקרטע, אשר בקושי רב החזיק את עצמו. מאז "תהליך השלום האוסלואידי" – הפך זק"א למוסד גדול, משומן ומפורסם, שידיו מלאות עבודה, לפעמים – על סף הקריסה... מספר המועסקים בזק"א עלה בטור הנדסי, כדי לענות על הצרכים המיוחדים שנוצרו על-ידי התהליך... חרף קריאותיי החוזרות ונשנות – לא הוכתר (עדיין) אף אחד מאבירי-אוסלו כ"יקיר-זק"א". אפילו לא כבוד הנשיא...! (איזו כפיות-טובה...!).
במפעלים הרפואיים עבדו במלוא הקיטור: מאספלניות ופלסטרים ועד לתחבושות וסדי-קיבוע, חוסמי-עורקים, ערכות-החייאה של עירוי והנשמה ושאר אביזרי עזרה ראשונה והצלת-חיים. גם יבואני הציוד הרפואי עשו חיל.
בבתי החולים הוקמו ופותחו חדרי-טראומה, בנוסף לחדרי המיון הקיימים. קהילות היהודים בגולה תרמו עשרות אמבולנסים... כל אלה – תוך יצירת מקומות-עבודה חדשים לעובדי-רפואה וכוחות-עזר... למי תודה, למי ברכה??? – אתם כבר יודעים!
כמובן, גם לייצור מצבות, אנדרטאות, שלטי-הנצחה ונרות זיכרון בכמות מוגברת - דרושים עובדים... גם כאן נוספו עוד כמה מובטלים למעגל העבודה...
כל מדינה וה"אוסלו" שלה
ואל נשכח: בשמרטפיית-הענק, הקרויה "מערכת החינוך", נכפה נושא "השלום" כלימוד חובה – מה שהביא להדפסת חוברות וספרים בשבחי התהליך ובגנותו. עניין זה לבדו, תרם תעסוקה נוספת לבתי הדפוס, הוסיף הכנסות למחברים ולמו"לים, היווה נושא נוסף לפולמוס תקשורתי ובעיקר: העסיק את הילדים בשיעורי-בית, כדי שלא יפריעו להוריהם לעבוד, לצפות בקרנבל השלום וללקק את פצעי-אוסלו...!
עובדה היא, שגם במשבר הכלכלי העולמי הנוכחי – לא לקתה מדינת-ישראל באבטלה בשיעור שבו לקו כל שאר מדינות המערב. דומני, כי לטובתן ורווחתן הכלכלית – מומלץ לאומות העולם לאמץ לעצמן תהליך דומה ל"תהליך אוסלו שלנו", על-פי המתכון הכלכלי-תעסוקתי דלעיל. אם תהיינה עסוקות, כל אחת ב"אוסלו" שלה – ירווח גם לנו...
גמר חתימה טובה – רק לא על הסכמים נואלים...!
(אם תפגשו מישהו, הטוען שאינני יודע לכתוב באופן חיובי – אנא: מיסרו לו שחזרתי בתשובה שלמה ותיקנתי את דרכי וסגנוני... אתם רואים כבר. לא???).

ד"ר שלום פליסר (רופא שיניים במקצועו) הוא אמן מחאה (כותב ומלחין), יוצרם ומבצעם של למעלה מ-30 שירי מחאה חריפים בעקבות תהליך אוסלו וגרורותיו (טקסטים ומוזיקה). כתב גם עבור אריאל זילבר. לאחרונה, באלבום: ספר מאוייר ושני תקליטורים. שיריו מוחרמים ואינם מושמעים.
תאריך:  29/09/2009   |   עודכן:  30/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בזכות התנופה המועילה של תהליך אוסלו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
וגם תעסוקה לרופאי שיניים
humanape  |  30/09/09 12:31
2
מאמר חריף ונכון ל"ת
איילה  |  30/09/09 13:55
3
ולא נשכח את מרכז פרס לשלום ל"ת
עם הכסף מאירופה!  |  30/09/09 13:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני בז
טורקיה בחרה צד, ולא בצד הישראלי, אלא בחברתם של אויבי ישראל! טורקיה בגדה בחברות ארוכת-שנים איתנו והיא אינה ראויה עוד לאמוננו, לא כל שכן לשותפות עימנו    על טורקיה "תמימה" ומסוכנת
שולמית קיסרי
בכל חברה תרבותית, ויש הרבה דוגמאות כאלו בעולם הנאור, היו שומרים על לונדון וקירשנבאום כעל פנינת הכתר - אוצר לאומי!
צאלה מיינרט
איך נזכור ואיך נצליח בתוך כל ה"בלאגן" להפוך את ימי החג עבורנו ועבור ילדינו ומשפחתנו לימים נעימים של יחד אישי ומשפחתי מיטיב?    להלן טיפים "משפחתיים"
אפרי הלפרין
WW-III היא לא טכנולוגיית האינטרנט החדישה, WW-III היא גם לא ספורט היאבקות חדש, WW-III היא מלחמת העולם השלישית (ורביעית כבר לא תהיה)...
יוחאי שויגר
הכלכלה היפנית, המתבססת בעיקר על ייצוא של מוצרי צריכה, נפגעה בצורה הקשה ביותר מהמיתון העולמי מקרב המדינות המפותחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il