X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יוחאי שויגר   |  FXCM ישראל
בשווקים הפיננסיים הולכת וגואה האופטימיות בחודשים האחרונים על-רקע נתוני המאקרו המשופרים, כפי שבא לידי ביטוי בעליות השערים בשוקי המניות ואולם, לא כולם מצטרפים לחגיגה, ובקרב הכלכלנים וקובעי המדיניות עדיין ישנם סימני שאלה האם תימשך ההתאוששות הכלכלית לאורך זמן השאלה המרכזית היא מה יניע את הצמיחה הכלכלית לאחר שתיפוג השפעתן של כל חבילות התמריצים
▪  ▪  ▪
לעקוב בזהירות אחר ההתאוששות [AP]

הכלכלה האמריקנית ממשיכה להפתיע לטובה ולהציג סימנים מעודדים. אחר-הצהריים (30.9.09) פרסמה לשכת המסחר בארצות הברית את נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון השני. על-פי הנתונים, הכלכלה האמריקנית התכווצה ברבעון השני בשיעור של 0.7% בלבד, וזאת בעוד הדוח הראשוני הצביע על צמיחה שלילית של 1.2%.
עם תחילת כהונתו, ממשל אובמה הכריז על חבילת תמריצים כלכלית בהיקף חסר תקדים. משאבים מיוחדים הוקצו לטיפול בשניים מהמגזרים שנפגעו בצורה הקשה ביותר וגררו את המשק האמריקני כולו מטה – תעשיית הרכב ושוק הדיור. התוכנית הנודעה בציבור האמריקני בשם "מזומן תמורת הגרוטאה" העניקה הנחות והטבות מפליגות לבעלי רכב שיהיו מעוניינים להחליף את רכבם ברכב חדש, חסכוני בדלק ומזהם פחות; כמו-כן, הטבות מס הוענקו לרוכשי דירות לראשונה. נראה כי שתי תוכניות אלה נושאות פרי.
ההפתעה החיובית שנרשמה היום בנתוני התמ"ג מצטרפת לשורה הולכת ומתארכת של נתוני מאקרו, המעידים כי הכלכלה הגדולה בעולם נחלצת מהמיתון החמור שאליו נקלעה בעקבות התפוצצות בועת הסאב-פריים. כזכור, אך בשבוע שעבר החליט הבנק הפדראלי להותיר את הריבית ללא שינוי והציג תחזית כלכלית מעודדת, לפיה המשק צפוי לשוב ולצמוח בשנה הבאה.
בשווקים הפיננסיים הולכת וגואה האופטימיות בחודשים האחרונים על-רקע נתוני המאקרו המשופרים, כפי שבא לידי ביטוי בעליות השערים בשוקי המניות ואולם, לא כולם מצטרפים לחגיגה, ובקרב הכלכלנים וקובעי המדיניות עדיין ישנם סימני שאלה האם תימשך ההתאוששות הכלכלית לאורך זמן. השאלה המרכזית היא מה יניע את הצמיחה הכלכלית לאחר שתיפוג השפעתן של כל חבילות התמריצים. שאלות אלו נוגעות לכל המדינות המתפתחות, שבהן שפכו הממשלות סכומי עתק כדי לכבות את השריפה הראשונית, ומעניין יהיה לעקוב ולראות כיצד יתפקד המשק העולמי בתחילת 2010.
עיקר החשש נובע מהמשך טיפוס שיעור האבטלה, הנושק בארצות הברית כבר ל-10%. כך למשל, על-פי נתונים שפרסמה היום סוכנות כוח האדם ADP, בחודש ספטמבר קיצצו החברות במגזר הפרטי את מצבת כוח האדם ב-254 אלף משרות נוספות, והתרחבות מעגל האבטלה תקשה על המשק האמריקני להמשיך ולהתאושש. ביום שישי צפוי להתפרסם בארצות הברית דוח התעסוקה הראשי. על-פי ההערכות הנתונים צפויים להצביע על אובדן של 181 אלף מקומות עבודה נוספים, זה החודש ה-21 ברציפות.

תאריך:  01/10/2009   |   עודכן:  01/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכלכלה האמריקנית מתאוששת - לאורך זמן?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אשליות-אותה גברת בשנוי אדרת...
ראס-פוטין  |  1/10/09 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה גזית
מן הראוי כי נפסיק להשלות עצמנו בחיפוש הידברות ובזריית-חול כאילו הזמן שחולף רק מגדיל את התקווה להידברות ולהבנה    להפך - יש אינטרס ישראלי ראשון במעלה לדעת ובהקדם היכן אנו עומדים ולאן אנו פונים מכאן
צבי י' כסה
היסוד המאפיין את החברה הישראלית במדינתה הוא חוסר האחריות    הציונות, שהתחילה ממעטים שלקחו אחריות, התגלגלה לידי מנהיגים ומונהגים רבים, מאופיינים באי אחריות    מתחייב ארגון מרד המדינתיים נגד המצב!
ח"כ כרמל שאמה
הטענות כלפי הרפורמה הקרקעית כאילו מדובר ב"אם כל ההפרטות", שמדובר בהעברת הון מהחלשים אל החזקים, שמדובר בפתח להשתלטות לא יעילה של בעלי הון על מקבצי קרקע - הן סיסמאות אופוזיציוניות שלא נסמכו על בדל ראיה מבוססת    אם יש מישהו שהמינהל נתן לו יתרון עד היום זה החזק מול החלש, אלו בעלי ההון והיזמים אל מול האזרחים שנעדרו כל יכולת להיעזר בשירותיהם של עורכי דין, שמאים או רואי חשבון כדי להתמודד בהצלחה עם המינהל
ד"ר אברהם בן-עזרא
התרופה להערכה נמוכה של עלויות תיקוני הליקויים על-ידי מומחה בית המשפט הינה להעמיד את פתרונו למבחן ביצועי, באמצעות שינוי כתב התביעה בעקבות חוות דעתו מדרישה כספית לדרישת ביצוע בעין של התיקונים    אז נראה מה באמת קורה עם ההערכה הנמוכה...
גיא חזן
העצות הנוכחיות, עצות העבר ועצות העתיד יכולות להביא לנקודת הכרעה כיצד לפעול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il