X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לקחי פרשת חפציבה ידועים היום לכל רוכש דירה, ובכל זאת - להלן מספר טיפים לרכישת דירה מקבלן באופן הבטוח ביותר
▪  ▪  ▪

היעדר חלופות השקעה אטרקטיביות, עקב הריביות הנמוכות בפקדונות בבנקים, הריץ לאחרונה רבים להשקיע את כספם ברכישת דירה מחברות קבלניות. לאותם רוכשי דירות צריך להזכיר שוב את לקחי פרשת חפציבה, ולהעמידם על משמר זכויותיהם והבטחת כספם.
בעקבות פרשת "חפציבה" ומקרים נוספים, בהם שולמו כספים על-ידי רוכשי דירות מבלי שקיבלו בטוחה, תוקן חוק המכר דירות, על-מנת לחזק את ההגנה על רוכשי דירות. התיקונים לחוק נועדו להבטיח שכספי הרוכשים יופקדו אך ורק לחשבון הליווי הבנקאי של הפרויקט, תוך שהרוכשים מקבלים מהבנק המלווה ערבות בנקאית - וזאת על-מנת למנוע אפשרות שכספים יועברו לחברה הקבלנית או מי ממנהליה, מבלי שיופקדו לחשבון הליווי הבנקאי ומבלי שתומצא לקונים ערבות בנקאית.
חובת המוכר להמציא לקונה בטוחה קמה לאחר תשלום של 7% לפחות מתמורת הדירה. הבטוחה הנפוצה ביותר היא ערבות בנקאית, אולם קיימות דרכים נוספות כגון ביטוח בחברת ביטוח, שעבוד לטובת הרוכש ועוד.
  • הקבלן חייב על-פי החוק להמציא לקונה בטוחה מהבטוחות הללו, אף אם נכתב אחרת בהסכם המכר וכן מחייב החוק את המוכר להודיע לקונה בכתב, במועד חתימת ההסכם, על זכותו של הקונה לקבל בטוחה על הכספים, וכן חובה על המוכר לפרט את הדרכים אשר נקבעו למתן הבטוחה האמורה.
  • על-מנת למנוע מצבים בהם הכספים בעבור הדירה לא יופקדו לחשבון הפרויקט הסגור בבנק הנותן ליווי בנקאי להקמת הפרויקט, נוצר מנגנון "שיטת השוברים", במסגרתו מנפיק הבנק המלווה פנקסי שוברים, בהם מוטבעים, בין היתר, פרטי זיהוי של הנכס הנמכר, מספר חשבון הפרויקט, שם המוכר וכיו"ב, ובנוסף, בכל שובר מצוינות הדרכים לאימות שם הפרויקט ומספר חשבון הפרויקט מול הבנק המלווה. בעת חתימת הסכם המכר, מקבל הקונה לידיו פנקס שוברים ספציפי לדירה אותה רכש וכל תשלום על חשבון תמורת הדירה - כולל תשלומי הלוואת משכנתה - צריך שיבוצע אך ורק באמצעות השובר, לאחר שהקונה משלים על גבי השובר את פרטיו האישיים ואת סכום התשלום.
  • תשלום באמצעות השובר מבטיח לרוכש הדירה כי הבנק ינפיק עבורו ערבות בנקאית על הסכום ששולם.
  • על רוכשי הדירות להקפיד על משמר זכויותיהם ולשלם את תשלומי התמורה, באמצעות שוברי התשלום בלבד, על-מנת להבטיח את כספם ולהימנע מלעמוד בפני שוקת שבורה כמו במקרים דוגמת חפציבה. הסדר השוברים יוצר קשר ישיר ומחייב בין הרוכש לבנק המלווה לעניין הערבויות, ללא מעורבות ישירה של הקבלן, ומעניק לרוכש באופן אוטומטי זכאות לקבל ערבות מהבנק המלווה על הסכום אשר שולם באמצעות השובר.
  • הרוכש יכול לוודא מול הבנק המלווה, באמצעות אתר האינטרנט של הבנק או במוקד טלפוני של הבנק, את פרטי החשבון ולהיות בטוח כי הוא מפקיד את כספו לחשבון הנכון, דבר אשר מפחית בצורה ניכרת את האפשרות למניפולציות של הקבלן לעניין החשבון בו מופקדים הכספים. הקפדה על תשלום באמצעות השוברים בלבד תמנע בעתיד מצבים בהם לא יהיו בידי הרוכשים ערבויות לכספים ששילמו לרכישת הדירה.

עו"ד רפי שחם הינו מנהל מחלקת הנדל"ן במשרד בן-שחר, לקנר ושות'.
תאריך:  05/10/2009   |   עודכן:  05/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
שרים בכירים במדינת ישראל - מהמרים על זכותם לחופש בתוככי מדינות אפילות, מייעצים שלא להיכנס לבריטניה, נמנעים מלמלא את תפקידיהם בכמה ממדינות אירופאיות, וכל זאת - בגלל פגם במערכת החוקים שם, המעלים את כנופיות הטרור לדרגה שוות-ערך ואף עדיפה ביחס לממשלות דמוקרטיות וביחס לצבאות טהורי נשק
אלכס נחומסון
כעת צריך לשחרר, ומהר, את החייל גלעד שליט. הוא שילם בחירותו ובסבלו את מחיר האינדווידוליזם של החברה שלו. הנושא הזה חייב להיות מאחורינו והשאלה שנצטרך לשאול את עצמנו היא מה הלאה
ציפי לידר
מי ישמור על השומרים בשב"ס?    אורגני לכל כיס    לא למדינת כל אזרחיה    מדרשי נשים? - די לזילות במקורות!    וגם על הכותל, צימרים וסוכות ומה שביניהם
אילן ריס
הניסיון להתמודד עם בעיית הגרעין באירן מעלה כמה שאלות: עד כמה חמור האיום, איזה אופי יש לו, מה הסיכוי שהעולם יתערב, איזה סוג התערבות יכול בכלל להועיל, האם סנקציות או פעולה צבאית, ואם כן מה אופיה, ומה יכולה ישראל לעשות?
נרי אבנרי
ברנע יודע שעסקת שליט, תביא עלינו אסון יותר גדול "מהפקרתו", ולמרות זאת הוא ממליץ להיכנע לדרישות החוטפים    מה יגיד למשפחת החטוף העתידי? את זה הוא לא אומר    כשזה יקרה, אם יקרה, אנו נדרוש זאת ממנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il