X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב נשמעים קולות הקוראים לשלם "כל מחיר" עבור שחרורו של שליט, אך קיימת ברירה אחרת ומן הראוי שממשלת ישראל תנקוט בה
▪  ▪  ▪
נחום ברנע, יש דרך אחרת [צילום: לע"מ]
במלחמות הזכורות לנו - מלחמת העולם השניה, מלחמת קוריאה ומלחמת וייטנאם - הבינו עמים שלמים, האמריקני, הבריטי, הקנדי, האוסטרלי ושאר עמי הברית ולאחר מכן אלה שצבאותיהם השתתפו בחיל האו"ם בקוריאה, כי חיילים וטייסים שלהם מוחזקים בשבי האויב, לעיתים קרובות בתנאים קשים ובעינויים. ואולם, לא שמענו שם אפילו אלפית מהטענות ומההפגנות הנשמעות כאן בפרשת שליט

ההיגיון של נחום ברנע
נרי אבנרי
ברנע יודע שעסקת שליט, תביא עלינו אסון יותר גדול "מהפקרתו", ולמרות זאת הוא ממליץ להיכנע לדרישות החוטפים * מה יגיד למשפחת החטוף העתידי? את זה הוא לא אומר * כשזה יקרה, אם יקרה, אנו נדרוש זאת ממנו
לרשימה המלאה

אמציה חן
מלוחם ללוחם

שוב אנו קוראים עיתונאי - הפעם זה נחום ברנע - הקורא לממשלת ישראל לשלם "כל מחיר" עבור שחרורו של גלעד שליט. השכם והערב אנו שומעים פוליטיקאים, עיתונאים ובעצם כמעט כל זב חוטם, הממלאים את מוחותינו ואת אוזנינו בקריאה כי "אין ברירה, חייבים לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר". העובדה שהקלת סבלו של היחיד עלולה, כמעט בוודאות, לעלות בסבלם, בחייהם או בנכותם של רבים - אינה מעסיקה את הממליצים הללו. העכשוויזם עובד במלוא כיעורו, שטחיותו וחוסר -אחריותו.
אני טוען כי יש ברירה, והיא שונה לחלוטין. היא קשה, אכזרית ומכאיבה, טמונים בה סיכונים, אך היא קיימת: על ממשלת ישראל להודיע בפומבי כי היא חוזרת בה מכל הסכמה, לנוכח סחטנות חמאס ולנוכח הנזק הכרוך בכל עסקה איתו, וכי מעתה ואילך לא תנהל עוד שום משא-ומתן על פדיון שבויים. לא ישולם שום מחיר תמורת החזרתו של שליט, וכך תנהג ממשלת ישראל גם אם יחטפו חיילים או אזרחים ישראלים נוספים.
זה קשוח ואכזרי, וליבי-ליבי לגלעד האומלל ולמשפחתו לשמע הודעה כזו. אבל אין זו דרישה חסרת תקדים או נטולת הגיון, שכן במלחמות הזכורות לנו - מלחמת העולם השניה, מלחמת קוריאה ומלחמת וייטנאם - הבינו עמים שלמים, האמריקני, הבריטי, הקנדי, האוסטרלי ושאר עמי הברית ולאחר מכן אלה שצבאותיהם השתתפו בחיל האו"ם בקוריאה, כי חיילים וטייסים שלהם מוחזקים בשבי האויב, לעיתים קרובות בתנאים קשים ובעינויים. ואולם, לא שמענו שם אפילו אלפית מהטענות ומההפגנות הנשמעות כאן בפרשת שליט, ולא נשמעה שם צעקה כמו זו של נחום ברנע ואלפי דומים לו, כי "יש לשלם כל מחיר". במלחמת העולם השניה ישבו בשבי הנאצי אלפי חיילים של בנות הברית, חלקם כמעט שש שנים, ואיש מבני משפחותיהם לא התרוצץ בכל העולם ולא דיבר נגד ממשלתו וגער בה על "כשלונה" בשחרור יקירו, כמו שנוהגים נועם שליט והמפגינים "למען" גלעד (ולדעתי הם פועלים לרעתו, למרות שכוונתם טובה).
כל זה שייך להתרופפות המוסר והערכים שלנו. אין מדובר עוד בחייל, היודע מראש כי תמיד קיימת הסכנה כי יהרג (כמו שקרה לחבריו-לצוות של שליט), יפצע ויישאר נכה או יפול בשבי האויב. למרות גיוסו לצבא, אפילו ליחידה קרבית, הוא נשאר "הילד" שצריך לפנק, לתת לו "צ'ופרים" וליילל כל אימת שמישהו מעז להעמידו בסכנה או במאמץ רב.

הצהרה פלשתינית: לשחרר את גלעד בכל מחיר

הודעת הממשלה תבהיר, כי כללים אלה יחולו על כל ישראלי אחר שיוחזק בידי האויב, וכי אם תהיה חטיפה נוספת תשקול הממשלה הרחבת הצעדים שתנקוט נגד החוטפים. הרחבה כזו עשויה להיות, לדוגמה, הודעה כי אי-הצגת קלטת וידאו תקופתית, המוכיחה כי השבוי בריא ושלם, תיחשב כשלעצמה כראיה לפגיעה בו ע"י שוביו.
הודעת הממשלה תבהיר כי כללים אלה לא יחולו על החזקת שבויים בידי ממשלת אויב, שתנהג על-פי אמנת ז'נבה ותעניק לשבוי הישראלי זכויות הקבועות באותה אמנה.
הודעה כזו מאת ממשלת ישראל תגרום חרדה עצומה, לא רק בלב כל מנהיגי חמאס (השולחים אחרים לפוצץ את עצמם, אך אוהבים מאוד את חייהם-שלהם ואת מנעמי השלטון), אלא גם בלב קרוביהם ושכניהם. הלחץ להיפטר מגלעד, שיהפוך למקור סכנה גדולה לאותם חוגים רחבים, ילך ויגבר, עד כי יתכן שנראה את חמאס מנסה לקיים מגעים לשחרורו של גלעד.
מובן מאליו כי יש ללוות את צעדי הממשלה הללו בסגירת כל ברז אפשרי בפני אסירי האויב המוחזקים בידינו, במיוחד אלה שארגוניהם מעורבים בהחזקת שבויינו, ולשלול מהם כל הטבה שאינה נובעת מאילוצי האמנות הבינלאומיות. למשל, ביקורי קרובים (לכל הפחות בתכיפות הנהוגה כיום), לימודים אקדמיים, מכשירי טלוויזיה ומכשירים אלקטרוניים אחרים בתאיהם, קומקומים וכלי אוכל (שום אמנה אינה מחייבת זאת), קנטינות לרכישת תפנוקים למיניהם ושאר "צ'ופרים". הענקתם של אלה תותנה בהחזרת כל שבוי שבידי האויב. מובטח כי צעדים כאלה יגרמו הצטברות לחץ עצום על הנהגת המחבלים לארגוניהם השונים, מאת משפחות האסירים, שמעמדן ויוקרתן בקרב האוכלוסיה שם הם גבוהים ורבי השפעה.
במקום שעיתונאים ישראלים ילמדו אותנו השכם והערב כי כדאי שנשלם "כל מחיר", יכתבו עיתונאים ערביים המלצה למנהיגיהם, להיפטר מהשבוי הישראלי "בכל מחיר", מאחר שהוא מהווה מקור סכנה לרבים מתושבי עזה.
מובן מאליו שהעולם ה"נאור", ויותר מזה ישראלים "נאורים" הדואגים בעיקר לשלום אויבינו, יצעקו חמס ויתלוננו על ממשלת ישראל, המאיימת "לחסל בני-אדם ללא משפט ואף לסכן חיי ילדים". ואולם, צעד כזה מאת ממשלת ישראל יתקבל בעולם כולו כחידוש מרענן, יובן לחלוטין ע"י כל בר-דעת וסופה של הסערה לדעוך ולהתפוגג. התקשורת תמצא אלף נושאים אחרים לעסוק בהם.

כוונות לגיהנם

האויב האכזר הניצב מולנו רק נשכר ומתעצם מערכים רופפים אלה ומנצלם לטובתו, בלושו את דעת הציבור ואת עצביו כמו פלסטלינה, בתחכום רב. חלק מהעוסקים במרץ בלישה הם אנשים כמו נחום ברנע, שכוונותיהם טובות אך מובילות לגיהנום.
לצד ההכרזה כי ממשלת ישראל לא תשלם שום מחיר ולא תנהל כל משא-ומתן לשחרור שבויים, יש להכריז כי ראשי חמאס, שההודעה תנקוב בשמותיהם ורשימת שמותיהם תעודכן מפעם לפעם, מוחזקים על-ידנו כאחראים אישית לכל פגיעה בגלעד שליט. זה צודק והגיוני: המנהל משא-ומתן לשחרור השבוי, מכהן בהנהגה של ארגון או "ממשלת עזה" המנהלים משא-ומתן כזה או מתרברב בפומבי כי השבוי לא ישוחרר אלא אם ישראל תעשה כך וכך - חזקה עליו שגורל השבוי נתון בידיו, ואין לשמעו בטענה כי נטפלים אליו לשווא.
במקביל להודעת הממשלה כאמור, ובנפרד ממנה משום שכללי המשפט הבינלאומי אינם מאפשרים למסור זאת במישרין ומפי הממשלה עצמה, תימצא הדרך הנאותה להבהיר לעולם כולו למה הכוונה בהטלת האחריות האישית: אם יתברר כי נפלה שערה משערות ראשו של השבוי, תטפל ממשלת ישראל באותם אחראים כפי שממשלת גולדה מאיר טפלה באחראים לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, תוך שימוש באמצעים מגוונים כפי שנעשה במקרה של סאלח שחאדה (אשר בחיסולו הצודק נהרגו גם 14 מקרוביו ומשכניו).

תאריך:  05/10/2009   |   עודכן:  05/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש ויש ברירה אחרת בפרשת גלעד שליט
תגובות  [ 27 ] מוצגות  [ 27 ]  כתוב תגובה 
1
כמה קדושים לנו כל הדברים
ספינר  |  5/10/09 22:35
2
אהוד ברק אשם בהסתבכות עם
גלעד שליט  |  5/10/09 22:56
3
יש פתרון יותר פשוט: מידה כנגד
יוסלביץ  |  5/10/09 23:01
4
צודק בכל מילה
אחמד אבן מוחמד על  |  5/10/09 23:08
5
החוק הבינ"ל אינו מגן על חוטפים
C-cyclist  |  6/10/09 01:17
6
ס ו ף ס ו ף, דברי טעם. מצוין! ל"ת
הני ה  |  6/10/09 07:35
7
אי החזרת השבוי גלעד שליט הינו
פשע לאומי  |  6/10/09 09:40
 
- איזה כיף לשמוע אחד מהשטח
varied opinion  |  8/10/09 20:14
8
שוב משה שופך את המים עם התינוק
זר תוסתרא  |  6/10/09 11:05
 
- אפשר בבקשה
varied opinion  |  8/10/09 20:04
9
הכל מתחיל ונגמר בנרטיב
שמואל ד.  |  6/10/09 11:20
 
- יש ברירה
varied opinion  |  8/10/09 19:55
10
הפתרון הגברת הלחץ על הרצועה.
משה ג  |  6/10/09 11:27
11
הכל שטויות!
שרון ש  |  6/10/09 11:55
12
הפעם דברי טעם
גרשון אקשטיין  |  6/10/09 13:51
 
- אין מניעה לשנות החלטה
משה מכנס, עו"ד  |  6/10/09 22:42
13
אם הבן או הבת של נחום ברנע היו
איילה  |  6/10/09 13:58
14
זה מראה על הבורות של העיתונאי
יפה השתיקה לחכמים  |  6/10/09 14:05
15
כל ישראל ערבים זה לזה גלעד
כוחנו באחדותנו  |  6/10/09 14:15
 
- זו השקפה שגויה
משה מכנס, עו"ד  |  6/10/09 14:51
 
- יש עוד ברירות שלא נוצלו
יגאל ב.  |  25/10/09 22:07
16
אתה צודק ב-100% מספיק כבר ל"ת
עם שטיפת המוח  |  6/10/09 17:05
17
צודק מאוד! ל"ת
מישהי  |  6/10/09 19:09
18
ברירה אחרת
בלעם  |  7/10/09 12:36
19
התרופפות מוסרית
varied opinion  |  8/10/09 19:43
 
- כל הפוסל במומו פוסל.
יגאל ב.  |  25/10/09 22:15
20
יש עוד אופציה חזקה
יגאל ב.  |  25/10/09 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד רפי שחם
לקחי פרשת חפציבה ידועים היום לכל רוכש דירה, ובכל זאת - להלן מספר טיפים לרכישת דירה מקבלן באופן הבטוח ביותר
ד"ר אברהם בן-עזרא
שרים בכירים במדינת ישראל - מהמרים על זכותם לחופש בתוככי מדינות אפילות, מייעצים שלא להיכנס לבריטניה, נמנעים מלמלא את תפקידיהם בכמה ממדינות אירופאיות, וכל זאת - בגלל פגם במערכת החוקים שם, המעלים את כנופיות הטרור לדרגה שוות-ערך ואף עדיפה ביחס לממשלות דמוקרטיות וביחס לצבאות טהורי נשק
אלכס נחומסון
כעת צריך לשחרר, ומהר, את החייל גלעד שליט. הוא שילם בחירותו ובסבלו את מחיר האינדווידוליזם של החברה שלו. הנושא הזה חייב להיות מאחורינו והשאלה שנצטרך לשאול את עצמנו היא מה הלאה
ציפי לידר
מי ישמור על השומרים בשב"ס?    אורגני לכל כיס    לא למדינת כל אזרחיה    מדרשי נשים? - די לזילות במקורות!    וגם על הכותל, צימרים וסוכות ומה שביניהם
אילן ריס
הניסיון להתמודד עם בעיית הגרעין באירן מעלה כמה שאלות: עד כמה חמור האיום, איזה אופי יש לו, מה הסיכוי שהעולם יתערב, איזה סוג התערבות יכול בכלל להועיל, האם סנקציות או פעולה צבאית, ואם כן מה אופיה, ומה יכולה ישראל לעשות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il