X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם נפגעתם בתאונה והגשתם תביעה לביטוח הלאומי, אל תחכו לקביעת אחוזי הנכות מטעמו בכדי להגיש תביעה לחברת הביטוח ילכו שניהם יחד, ורצו להזדרז עם שניהם
▪  ▪  ▪

לאחרונה שוב פסק בית המשפט המחוזי כי עצם תביעת פיצויים מן הביטוח הלאומי אינה פוטרת את התובע מחובתו לפנות במקביל גם לחברת הביטוח הפרטית, בטרם תחול התיישנות על המקרה.
ר', נפגע במאי 2000 בתאונת דרכים. שלוש שנים לאחר התאונה נקבעה לו על ידי המוסד לביטוח לאומי נכות צמיתה של 34%. ר' המתין עוד שנה ורבע ועל סמך אחוזי הנכות שנקבעו לו על ידי הביטוח הלאומי פנה לחברת הביטוח כדי לתבוע את כספי הפיצויים המגיעים לו בהתאם לפוליסת החיים שלו. בית משפט השלום קבע כי על חברת הביטוח לשלם לו את כספי הפיצויים, אולם חברת הביטוח ערערה בטענה כי על תביעתו להדחות הואיל והיא הוגשה לאחר תום תקופת ההתיישנות.
עניינו של ר' רלוונטי מאד לכל המחזיקים בביטוח תאונות פרטי בו אמור הנפגע לקבל פיצוי גם מן הביטוח הלאומי וגם מחברת הביטוח הפרטית. יחד עם זאת - אין די בקביעת אחד משני הגורמים את אחוזי הנכות על מנת לחייב בו את הגורם השני. משמעות הדבר היא שבמקביל לקביעת אחוזי הנכות והפיצויים על ידי המוסד לביטוח לאומי על התובע לעבור תהליך דומה גם מול חברת הביטוח.
החוק קובע כי ניתן להגיש תביעה לביטוח עד שלוש שנים לאחר שקרה "מקרה הביטוח" - אולם כאן חלוקים פעמים רבות התובעים וחברות הביטוח האם מדובר בשלוש שנים מיום התאונה או מיום התייצבות מצבו של הנפגע, וקביעת הנכות הצמיתה שלו.
ר' שסבר בטעות כי יוכל להסתמך על אחוזי הנכות שקבע לו הביטוח הלאומי, ועל בסיסם לתבוע את הפיצוי מחברת הביטוח, התמהמה יותר משנה נוספת לפני שהגיש את תביעתו.
כאמור, אחוזי הנכות הצמיתה נקבעים במקביל הן על ידי המוסד לביטוח לאומי והן על ידי חברת הביטוח הפרטית, ו"מירוץ ההתיישנות" בן שלוש השנים שלאחריו לא ניתן לתבוע פיצויים בגין התאונה מחייב את התובע לפעול מול שני הגורמים. נזכיר כי אחוזי הנכות שקובעת חברת הביטוח עשויים להיות שונים מאלה שקבע המוסד לביטוח לאומי, אך בכל מקרה - אין ביניהם כל קשר, וחברת הביטוח הפרטית אינה מחויבת לקבל אותם בקובעה את אחוזי הביטוח עבור המבוטח.
בית המשפט המחוזי בת-א, הפך את החלטת בית משפט השלום בעניינו של ר' וקבע כי עצם תביעת הפיצויים מן הביטוח הלאומי אינה פוטרת את התובע מחובתו לפנות במקביל גם לחברת הביטוח הפרטית, ובמקרה ולא ייעשה כן במהלך שלוש שנים - תחול התיישנות על המקרה, והוא לא יוכל לממש את פיצויי הביטוח הפרטי. את ההחלטה נימק בית המשפט בכך שעל חברת הביטוח היה לקבל במועד את הפרטים אודות מצבו של התובע לפני ואחרי התאונה, וכי הדבר נמנע ממנה בשל העובדה שמידע הועבר אליה יותר מארבע שנים לאחר התאונה.
החלטת בית המשפט המחוזי מזכירה למבוטחים לפעול במקביל מול הביטוח הלאומי ומול חברת הביטוח הפרטית במהלך שלוש השנים שלאחר התאונה, ובכך להבטיח את קבלת מלוא סכום הפיצויים המגיע להם.

הכותב הוא שותף במשרד צבי יעקובוביץ’ ושות' המומחה בתביעות ביטוח
תאריך:  08/10/2009   |   עודכן:  08/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפגעתם בתאונה? הגישו שתי תביעות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לינדה אולמרט
תגובת עמותת דורות ההמשך על החלטת עיריית ראש העין לכרות ברית עם דכאו
ד"ר אברהם בן-עזרא
בפעם הראשונה מתגבשת במשרד החוץ הישראלי מדיניות של לא לשלום, לא עכשיו וככל שניתן לצפות בראייה לדור הבא, גם לא אחר כך. המטרה ממש אינה שלום, אלא מדינה אחת לפחות שתהיה בטוחה לעם היהודי ביטחון מלא, עם יתרונות צבאיים, כלכליים, תרבותיים ומוסריים
ד"ר יחיאל שבי
איננו מכירים מראות שבהם הציבור היהודי בהמוניו מיידה אבנים לעבר הר הבית מרחבת התפילה בכותל    מי אינו חושש מהשלכותיה של אינתיפאדה שלישית?    לא נרדמים בשמירה
דני בז
החולשה הכרונית שמפגינה מדינת ישראל אל מול אוסף ברברים פלשתינים, נוודים ופולשים זרים אלימים מעוררת שאט נפש ולא מעט שאלות נוקבות באשר ליכולת הממסד ולרצונו הכן, בעיקר של בית המשפט העליון, לשמור על חיינו ולהגן על האינטרס הלאומי
אלי משולם
מעל לכל, אומר דוח גולדסטון למנהיגים הפוליטיים של המזרח התיכון ולקציניהם שאין מנהלים לחימה על גבם של האזרחים    מעתה לא יהיה מנהיג פוליטי אחד בכל רחבי המזרח התיכון שיוכל לומר, לא ידעתי, לא שמעתי, לא נאמר לי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il