X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרץ. סיכל ועדת חקירה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
מכינה קדם צבאית [צילום: פלאש 90]
למרות הימצאותו במצב של ניגוד עניינים, החליט שר החינוך הרב רפי פרץ להימנע מהקמת ועדת חקירה חיצונית בנושא המכינות הקדם צבאיות ועדת חקירה עלולה להגביל עצמאות המכינות פרץ ורעייתו מיכל פרץ הם ממקימי "עצם - המכינה התורנית לצה"ל" עם מינויו לשר החינוך הועבר הניהול לידיו של בנו, הרב רעי פרץ משרד המשפטים: השר פרץ נדרש למלא שאלות ניגוד עניינים דוברו של השר פרץ: השר הסדיר את נושא ניגוד העניינים מול היועץ המשפטי של משרד החינוך
▪  ▪  ▪

שר החינוך הרב רפי פרץ החליט להשאיר באחריותו את בדיקת נהלי הטיולים ופעילויות החוץ של המכינות הקדם צבאיות, ומנע הקמת ועדת חקירה בעניינן, וזאת למרות שהוא מצוי במצב של ניגוד עניינים בכל הקשור לנושא המכינות. פרץ שימש עד מינויו לשר החינוך בתפקיד ראש המכינה ומנהלה הכללי של המכינה "עוצם" הפועלת במסגרת עמותה; עם מינויו העביר את הניהול לידיו של בנו, הרב רעי פרץ.
פרץ קיבל את ההחלטה בנושא המכינות הקדם צבאיות בפגישה שקיים ביום 25.07.19 עם הורי התלמידים של הקדם צבאית בני ציון, שנהרגו באסון נחל צפית. ההורים העלו בפגישה את דרישתם להקמת ועדת חקירה בלתי תלויה בכל ההיבטים של התפעול והפיקוח על המכינות הנתונות כיום תחת הפיקוח של משרד החינוך.
השר שמע את טענות ההורים ובסיום התפרסמה בעיתונות הודעה מטעמו: "הגעתי מעולם המכינות, הייתי במועצת המכינות בזמן האסון, אני מכיר את הטענות גם בכובעי כראש מכינה. שמעתי את ההורים קשב רב, שמעתי את הכאב והכעס האמיתי שיש להם". בהמשך הבטיח: "כל ההיבט של התנהלות פעילות החוץ במכינות, שהועלה על-ידי ההורים, ייבדק על-ידי לעומק. משרד החינוך מחויב להסדרה ופיקוח של עולם המכינות תוך הערכה לפועלן המבורך, יחד עם שמירה על ביטחונם של חניכי המכינות".
ניגוד עניינים ועניין אישי
עם מינויו של הרב רפי פרץ לשר חינוך, עלתה במשרד שאלה לגבי ניגוד העניינים שבו הוא נתון בנושא המכינות הקדם הצבאיות. לפי חוק המכינות הקדם-צבאיות, תשס"ח-2008, מכינה היא מסגרת חינוכית שמשרד החינוך מופקד עליה. והיות שכך, הרב רפי פרץ מצוי בניגוד עניינים בנושא המכינות. ראשית, עקב העובדה שבנו רעי פרץ משמש כראש מכינת "עצם" בראשה עמד רפי פרץ עד שנבחר לעמוד בראש הבית היהודי; שנית, עקב העניין האישי שיש לרפי פרץ עצמו במכינת "עצם" ובנושא המכינות הקדם צבאיות בכלל.
הרב פרץ ואשתו מיכל פרץ נמנים עם מקימי "עצם - המכינה התורנית לצה"ל" עוד מהזמן שפעלה בכפר דרום. הרב שימש כראש המכינה במשך שנים רבות ועזב את תפקידו כשהתמנה לרב צבאי ראשי. כשסיים לכהן כרבצ"ר שב הרב פרץ לתפקידו במכינה עד שנבחר לעמוד בראש מפלגת הבית היהודי. במקביל, בנו של הרב פרץ, הרב רעי פרץ, שהועסק במשך כתשע שנים כר"מ וכסגן מנהל במכינת עצם, מונה לראש המכינה כשאביו נבחר לאש הבית היהודי. עצם היא המכינה השנייה בגודלה בין המכינות הקדם צבאיות. המחזור השנתי שלה ב-2017 הסתכם ב-8.8 מיליון ש"ח. היא העסיקה 87 עובדים ומנהל המכינה קיבל שכר בסך 302,455 ש"ח.
ניגוד העניינים עדיין לא הוסדר
כידוע, שר בממשלה מחויב להימנע מכל פעולה שיש בה ניגוד עניינים. כמו-כן הוא מחויב לחתום על הסדר ניגוד עניינים, כדי לסכל, ומראש, כל פעולה בלתי ראויה. והנה, במקרה של השר פרץ נמצא, כי הוא לא נמנע מקבלת החלטה השוללת בדרישת משפחות הצעירים שנהרגו להקים ועדת חקירה חיצונית, שהייתה עלולה, בין היתר, להגביל עצמאות המכינות.
  • דוברו של השר פרץ מסר בתגובה: השר הסדיר את נושא ניגוד העניינים מול היועץ המשפטי של משרד החינוך.
  • משרד המשפטים, באמצעות עו"ד שיר נוי פיינר, מסר בתגובה כי הנושא עדיין בתהליך הסדרה. "ככל הידוע לנו, השר פרץ התבקש על-ידי מבקר המדינה למלא שאלון לאיתור חשש לניגוד עניינים. ככל שידווח במסגרתו על עניין אישי המעורר חשש לניגוד עניינים, תיערך על ידינו חוות דעת למניעת ניגוד עניינים".

תאריך:  29/07/2019   |   עודכן:  29/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר פרץ פעל בניגוד עניינים בנושא מכינות קדם צבאיות בהן מעורב בנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה נראה שצוות
באום  |  29/07/19 12:41
2
מתחיל הסיכול? ל"ת
אופסס...  |  29/07/19 15:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מתוצאות המחקר עולה כי מתוך 10,781 נבדקים שעברו את השואה, 1781 נבדקים המהווים 16.5% מאוכלוסייה זו, פיתחו דמנציה
מירב ארד
הקרן החדשה של בנק הפועלים תעניק מלגה של 10,000 ש"ח ל-70 סטודנטים מדי שנה, אשר יהיו מחויבים ל-160 שעות התנדבות בקהילה
מחלקה ראשונה
הוסיף: הכדור במגרש של אנשי הימין החדש    פגישת המו"מ הסתיימה ללא החלטה סופית אך הצדדים דיווחו על התקדמות    פייגלין תוקף את שקד: "היא לא פנתה אליי בכלל"
איתמר לוין
פולק, אז יהלומן והיום יזם נדל"ן, טען שבשנת 2010 נשדדו ממנו יהלומים ב-10 מיליון דולר    הנדל: השוד כלל לא אירע; תביעת הביטוח שבאה בעקבותיו הייתה תרמיתית
איתמר לוין
דן קואטס יפרוש בחודש הבא לאחר חילוקי דעות מהותיים עם טראמפ    יוחלף בידי חבר בית הנבחרים ג'ון רטקליף, שתקף את מולר בעדותו בשבוע שעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il