X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לכתוב סרה במציל חיים זה מאוד קשה, ובכ"ז: הטענה לפיה ד"ר סרוב לקח שוחד (שלוש פעמים) רק משום שפחד, היא בוז לאינטליגנציה. אילו תרם את הכסף, והיה מציג הוכחה בביהמ"ש - הייתי מאמין לו. הרופא קנה בכסף הנאה. מאחר שכך, הטענה על פחד נשמעה רק משום שנותן השוחד הוא עבריין
▪  ▪  ▪
ד"ר ג'קי סרוב
ד"ר סרוב: ה"מאכלת" בידי בית המשפט
רותי אברהם
סניגורי ד"ר סרוב טוענים - העונש חסר פרופורציות ואינו מידתי * איזה תועלת תהיה בקלון ובמאסר? * הפרקליטות: העונש משקף את חומרת העבירה
לרשימה המלאה

אילו אני קובע את המשכורות במדינה - המורים והרופאים היו זוכים לשכר הגבוה ביותר. המורים בגין תרומתם לחוסנה ולעוצמתה של החברה, והרופאים בגין קרבתם לאלוהים. אין עיסוק נאצל יותר מאשר להציל חיים, או להביא מזור לבני אדם מתפתלים. ולמרות זאת, מי שהרקורד שלו גדוש בהצלת חיים, לא פטור מהקפדה על החוק. זה כולל גם את דוקטור ג'קי סרוב.
הסיפור בקצרה: ד"ר סרוב הואשם שלקח כסף אסור מהעבריין אסי אבוטבול, בתמורה להעדפתו על חולים אחרים. בית המשפט הרשיע אותו, וגזר עליו חמישה עשר חודשי מאסר. הרשעתו הקפיצה רבים ממטופליו ומעריציו, ואלה הביעו זעם וזעזוע כנגד גזר הדין. אחד מהם הוא אביו של אביב גפן, ההוגה "הדגול" יהונתן גפן.
תחת הכותרת "כבוד השופט, הפחד איננו פשע", כתב גפן: "בשם מאות אנשים שטופלו והוצלו על-ידי ד"ר סרוב, אני פונה אל ליבם הרחב של השופטים להוציא את הרופא זכאי מכל אשמה. הפחד איננו פשע. ואם סרוב ייכנס למאסר, או יישלל רישיונו, שוב נעניש את הקורבנות במקום את הפושעים" (מעריב, 9.10.09).
לכתוב סרה במציל חיים זה מאוד קשה, ובכל זאת, דעתי הפוכה. נקודת המוצא שלי עקרונית: מאחר שתשומת ליבו של הרופא מוגבלת, אני שולל שלילה מוחלטת קבלת כספים מחולה (או מבן משפחתו), רק כדי שהרופא "יוסיף" תשומת לב לחולה הנדון. ברור שהתוספת הזאת היא על חשבון חולה אחר.
הפנייה הפומבית של יהונתן גפן תכליתה - חילוץ הרופא (שערער על העונש), מהרשעה ומגזר-דין שבעיני רבים נתפס כבלתי מידתי לחומרה. לעניות דעתי, נכון יעשה בית המשפט אם ידחה את הערעור, ולוקח השוחד ישא בתוצאות מעשיו.
על-פי פסק הדין, ד"ר סרוב בתמורה להעדפת העבריין אסי אבוטבול, הסכים לקבל ממנו שוחד (הסכום לא חשוב) בשלוש הזדמנויות. הטענה לפיה הרופא לקח את הכסף רק משום שפחד, היא בוז לאינטליגנציה. אילו העביר את הכסף באופן מיידי להנהלת בית החולים, תוך שהוא מסביר למנהל את הסיבה - הייתי מאמין לו. אילו תרם את הכסף, והיה מציג הוכחה בבית המשפט - הייתי מאמין לו. הרופא קנה בכסף הנאה. מאחר שכך, הטענה על פחד נשמעה רק משום שנותן השוחד הוא עבריין.
בניגוד לפסטיבלים תקשורתיים מיותרים (גלעד שליט ואסף רמון), הפסטיבל הזה סביב פרשת הרופא שייכנס לכלא, הוא חשוב. מדובר בקמפיין אותנטי שתוצאתו, "השתלת" נורה אדומה בתודעתו של כל רופא בישראל, וזו תהבהב כל אימת שהרופא ייקלע לסיטואציה דומה. הלחשנים מדווחים שמדובר בתופעה בהתפשטות.
ובלי מילה טובה לשופטת שגזרה את דינו של ד"ר סרוב, אי-אפשר. מגיע יישר-כוח לכבוד השופטת דורית רייך-שפירא, שהתעלמה מהקמפיין התקשורתי למען ד"ר סרוב, והתמקדה בלקיחת השוחד ובאינטרס הציבורי.

תאריך:  12/10/2009   |   עודכן:  12/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דורית רייך-שפירא
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ד"ר ג'קי סרוב לכלא
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
להרוג בשם העיקרון
ד"ר ז'יוואגו  |  12/10/09 14:56
2
מאמר מתלהם, כרגיל אצל הכותב...
מטאטא  |  12/10/09 15:30
3
אדם מקסים לא מגיע לו עונש כזה
אחד אחד   |  13/10/09 08:11
4
שופט שנכשל בשיקול דעת
גדעון 13  |  13/10/09 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
אנחנו חשבנו שעם התפרקות המשטר הקומוניסטי ששלט בחצי עולם, התפרקה עמו גם משטרת המחשבות שליוותה אותו, אבל מסתבר שלא. משטרת המחשבות לא רק שלא התפרקה, אלא התרחבה לכל רחבי אירופה, היא רק פועלת, בינתיים, בשיטות קצת שונות, היא מלטפת ועוטפת את קורבנותיה בכסף, במקום לשלוח אותם למעמקי הבור. שיטה הרבה יותר יעילה, מאד לא מוסרית, ומאד מאד זמנית.
ספי סגל
ומרגע שבחר שליט לפעול לשחרור בנו לצד המדינה ולא נכחה הוא כפף את עצמו לסדרי העדיפויות שלה    יש מקום לעיסקה פוליטית פומבית בין שליט לנתניהו
אלכס לוין
למי באמת הגיע פרס הנובל לשלום - לנשיא רך בשנים אשר לא עשה דבר ממשי למען השלום, או לנשיא רב-פעלים אשר עשה מהפך מדיני-חברתי למען השלום בין טורקיה לארמניה?
מנחם רבוי
זה התחיל במכתב מאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ובו התבשרנו כי משפחתנו נבחרה להשתתף השנה בסקר "הוצאות והכנסות משק הבית". במכתב נאמר כי ההשתתפות הינה חובה ע"פ חוק    ממתי חייב האזרח להרשות לנציג השלטון לתחוב את אפו לתוך המקרר הביתי?
ראובן לייב
המסעדה שבכניסה לאבו גוש התמחתה בבישול מעדנים מזרחיים בטאבון ויש לה החומוס הטוב ביותר בסביבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il