X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית ספר נעם. מדיניות מפלה מצד משרד החינוך
משרד החינוך מפלה בין דתיים לדתיים
מדיניות הסעות מפלה לתלמידים מקצרין - אוטובוסים לילדי החינוך הממלכתי-דתי אינם ממומנים, אך אוטובוסים לבית הספר של חב"ד מקבלים מימון משרד החינוך: "יש קריטריונים ברורים"

הורים דתיים מקצרין דורשים ממשרד החינוך להנהיג מדיניות שוויונית במימון ההסעות לבתי ספר דתיים מחוץ ליישוב. לטענתם, משרד החינוך מממן הסעות לבית ספר של חב"ד בעלות 244 שקל לשנה, אבל לא מוכן לממן הסעות לבתי ספר דתיים אחרים. "מקומם אותנו שמפלים בין ילדינו לילדי חב"ד. כולנו שייכים לחינוך הממלכתי-דתי, ואין שום הצדקה חוקית להפלות בין דתיים לדתיים", אומר נציג ההורים אבי חסין, שטוען כי ניסה ללא הצלחה לגייס את שר החינוך רפי פרץ למאבק.
לא רוצים בית ספר מעורב
ההעדפה במימון ההסעות שמשרד החינוך נותן לחב"ד בהשוואה לשאר מגזרי החינוך הממלכתי-דתי, נחשפה לאחרונה במהלך המאבק שמנהלת קבוצת הורים דתיים מקצרין על זכותה לשלוח את ילדיה ללמוד בבתי ספר ממלכתיים-דתיים במושב קשת הסמוך. לטענת ההורים, בית הספר הממלכתי-דתי המעורב בקצרין ”דרכי נעם" לא מתאים לתפישת עולמם ועל כן מן הראוי שמשרד החינוך יכיר בזכותם לשלוח את ילדיהם לבתי הספר הממלכתיים-דתיים בקשת ('הצבי' לבנים ו'ואהבת' לבנות) ההולמים את השקפת עולמם.
עד לשנת הלימודים הנוכחית, ההורים היו מוכנים לשאת בעול הכספי של שליחת בניהם ובנותיהם, כ-70 במספר, ללמוד מחוץ לקצרין. השנה, לנוכח הצהרות משרד החינוך על פתיחת אזורי הרישום, הם ביקשו שהמשרד יממן את ההסעות על חשבונו. בתוך כך גילו ההורים שהם מופלים לרעה בהשוואה לשכניהם המשתייכים לחב"ד. התברר להם שמשרד החינוך מממן לילדי חב"ד מקצרין הסעות חינם לבית הספר המרוחק 'תורת מנחם' בצפת המשתייך לחב"ד, אך לא לילדיהם הלומדים בקשת.
למה חב"ד?
נציג ההורים אבי חסין ניסה לגייס את שר החינוך הרב רפי פרץ למאבק על שוויון, אך נענה בסירוב. לשכת השר הפנתה אותו למנהל אגף הסעות במשרד החינוך, שמעון אבני, שכתב בתשובה לשאלה 'מדוע ילדי קצרין שלומדים בבית הספר של חב"ד בצפת מקבלים הסעות חינם על חשבון המשרד': "ילדי קצרין הלומדים בצפת, אותם הזכרתם במכתבכם, לומדים שם בבית ספר המוגדר ממלכתי-חרדי. אם ילדיכם ילמדו באותו בית ספר, גם הם יהיו זכאים להטבה זו".
הבעיה היא שתשובת אבני חוטאת לאמת, שכן במסמכי משרד החינוך, בית ספר חב"ד 'תורת מנחם' בצפת אינו מוגדר ממלכתי-חרדי, אלא ממלכתי-דתי, ואז עולה ביתר שאת השאלה למה תלמידי חב"ד מקבלים הטבת הסעות שהאחרים אינם מקבלים.
חסין הפנה שאלה זו למנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, הד"ר אורנה שמחון, ולדבריו קיבל תשובה מתחמקת: "היא אמרה לי בפירוש שממ"ד חב"ד בצפת זה לא ממלכתי חרדי. שאלתי אותה: 'מדוע הם מקבלים הסעה, הרי הם נחשבים חינוך ממלכתי רגיל, וככאלה אין להם זכות להסעות חינם שהרי יש בית ספר ממלכתי-דתי בקצרין'. היא ענתה לי: 'בגלל שהם מיוחדים אז הם מקבלים הסעה'. שאלתי אותה: 'תראי לי חוזר מנכ"ל שכתוב שלחב"ד יש ייחודיות' היא אמרה לי: 'זה לא כתוב. אני אומרת לך בעל פה".
התשובות הללו מקוממות את ההורים בקצרין, שמבטיחים להמשיך להיאבק עד להשגת שוויון במדיניות ההסעות.
  • תגובת משרד החינוך: "המשרד מממן הסעות לתלמידים בהתאם לקריטריונים ברורים בכל רחבי הארץ בעבור כל שכבות האוכלוסייה. המימון ניתן לתלמידי החינוך המיוחד או לתלמידים שאין בקרבת ביתם מוסד חינוכי שעונה על הצרכים שלהם".
  • תגובת המועצה המקומית קצרין: "בקצרין ישנו בית ספר של החינוך הממלכתי-דתי ושמו דרכי נעם. החינוך בקצרין בכלל והממלכתי-דתי בפרט, הוא לעילא ולעילא. במרחב רמת הגולן ישנם בתי ספר נוספים אשר אינם באזור הרישום של קצרין. מדיניות המועצה היא שעל הורה המבקש לשלוח את ילדו מחוץ לאזור הרישום להיפגש עם מנהל מחלקת החינוך, ואם בקשתו תימצא מוצדקת, ייצא מכתב המשחרר לאזור רישום אל המועצה הקולטת. בפגישה זו מובהר ואף נכתב במכתב המשחרר כי ישנן עלויות אותן המועצה לא תישא בתשלומן, כגון אגרת תלמידי חוץ, הסעות למוסדות החינוך, ותשלומי קרן קרב. הורי קשת אינם שונים מהורים אחרים השולחים למוסדות אחרים כמו למשל: אביטל ובית הספר הדמוקרטי אשר נושאים בעלויות הנלוות. המועצה המקומית קצרין תמשיך לתקצב בהתאם למדיניות משרד החינוך".

תאריך:  28/08/2019   |   עודכן:  28/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החינוך מפלה בין דתיים לדתיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מקומם מאד!
גולן בבשן  |  28/08/19 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אחד הפעילים סיפר על שאירע בצומת ירקון: "אם לא היינו קופצים לא יודע אם הייתי יכול למסור פה עדות. הנהג יצא מהרכב, צעק והעיף לנו את השלט"
איתמר לוין
אברהם נניקשוילי, שהיה מבעלי קבוצת שמן, הורשע בשוחד לבן-אליעזר ובהלבנת הון    רוי מוצפי זוכה מכל אשמה, תוך ביקורת חריפה של ביהמ"ש על המשטרה והפרקליטות
איציק וולף
מגזר הפעילות היחיד שבו נרשמה רווחיות הוא מגזר מוצרי הנייר    למרות עלייה במכירות רשמה סנו ירידה ברווחיות בשיעור של עד 11% בשל עלייה בהוצאות פרסום, ירידה בהכנסות המימון, והפסדים מחברות כלולות
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה דחה לאמצע אוקטובר את פתיחתו של המושב הבא - במטרה למנוע מהבית להעביר חקיקה שתאסור על הממשלה לפרוש מן האיחוד האירופי ללא הסכם
איתמר לוין
התנועה לטוהר המידות מבקשת מבג"ץ להורות לנתניהו להחזיר לבן-דודו, נתן מיליקובסקי, 300,000 דולר שקיבל ממנו למימון הגנתו בלא היתר כחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il