X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוחה את הטענות "כאילו שופטות ושופטי ישראל אינם אלא חבורה מנומנמת שליבה גס במצוקות אנוש" יוצאת נגד ביקורתה של הלשכה על אופן אישור הרפורמה בסדר הדין האזרחי
▪  ▪  ▪
חיות. "משתדלים לתקן" [צילום: עופר עמרם, לשכת עוה"ד]

"בתקופה האחרונה, יש לצערי מי ששוקדים למנות מדי יום באופן שיטתי את פגמיה של הרשות השופטת ממניעים השמורים עימם. יש אפילו מי שמרחיקים לכת ומנסים ליצור את הרושם כאילו שופטות ושופטי ישראל אינם אלא חבורה מנומנמת שליבה גס במצוקות אנוש. אין דבר הרחוק יותר מן המציאות". כך אומרת (יום ג', 3.9.19) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.
בשל הבחירות הקרובות, הוסיפה חיות, היא אינה מוסיפה דבר, "שמא יתפרשו דברי שלא כהלכה וייתפסו כסטייה מן הניטרליות שאנו מחויבים בה כשופטים". עם זאת אמרה, כי "כמובן, שככל מערכת הפועלת בסדרי גודל כאלה, גם אנחנו איננו חפים מטעויות ומתקלות. אך אנו משתדלים לעשות כל הניתן על-מנת להתמודד איתן ולתקן את הטעון תיקון ואנו פועלים כל העת במטרה לשפר ולייעל את השירות הניתן על ידינו לציבור, מתוך תפיסה, כי אנו בראש ובראשונה משרתי ציבור החותרים לעשיית משפט צדק. זה ייעודנו וזה תפקידנו".
חיות קראה לשמר ולהדק את שיתוף הפעולה בין הרשות השופטת לבין הלשכה, תוך שהיא רומזת ששיתוף פעולה זה מותנה בתמיכתה של הלשכה בבתי המשפט (ובמיוחד בבג"ץ), בניגוד לברית ראש הלשכה הקודם, אפי נוה, לבין השרה דאז, איילת שקד. היא הזכירה, כי אחד מתפקידיה הסטטוטוריים של הלשכה הוא לפעול "למען הגנה על שלטון החוק, זכויות האדם וערכי היסוד של מדינת ישראל", והוסיפה:
"בעיני שיתוף הפעולה הזה הוא ערך שיש לשמר ולחזק, אך על-מנת שניתן יהיה לקיים שיתוף פעולה מקצועי ופורה, על הלשכה לעשות כל הניתן לשמר ולחזק את קווי המתאר שעל פיהם הוקמה ואשר להם היא מחויבת. קווי המתאר הללו משמעותם - לשכה עצמאית הפועלת כגוף מקצועי וא-פּוליטי. רק כך ניתן יהיה להבטיח כי הדיאלוג ושיתוף הפעולה המתקיים בינינו אכן יהיה מושתת על גישה עניינית, המבקשת לקדם ולהשביח את האיכויות המקצועיות של העוסקים במשפט, על-מנת לקדם ולהשביח את השירות הניתן לציבור על ידינו".
חיות דחתה בתוקף את טענותיה של הלשכה, במיוחד מאז נבחר אבי חימי לעמוד בראשה, ולפיהן הרפורמה בסדר הדין האזרחי "נולדה בחטא ומבלי שהתקבלה עמדתה האמיתית של לשכת עורכי הדין". חיות טוענת, כי "הדברים הללו רחוקים מלהיות מדויקים. לאמיתו של דבר מדובר בתהליך שהוביל משרד המשפטים תוך מעורבות של הרשות השופטת, ולא פחות מזה - של לשכת עורכי הדין".
חיות ציטטה את דברי הלשכה בדף הפייסבוק שלה בספטמבר שעבר, ולפיהם "לשכת עורכי הדין השתתפה באופן פעיל - וחסר תקדים - בקביעת נוסח התקנות החדשות. הלשכה פעלה באופן נמרץ על-מנת להשמיע את קולו של ציבור עורכי הדין. תוך עיצוב ושינוי חלק לא מבוטל של הסדרים שנקבעו בתקנות ושמהם הסתייגה הלשכה... מעורבותה האינטנסיבית של הלשכה בתהליך גיבוש התקנות ועמידתה העיקשת על הטמעת עמדת עורכי הדין בנוסח התקנות - נשאה פרי. הלשכה השפיעה השפעה של ממש על עיצוב ההסדרים שנקבעו במסגרת התקנות החדשות, כאשר חלק ניכר מהערותיה התקבל ויושם בפועל בנוסח הסופי... בכוונת הלשכה להירתם לתהליך המורכב של הטמעת התקנות החדשות".
לצד זאת, הוסיפה חיות, ניתן להמשיך ולבחון האם נדרשים שינויים ותיקונים בנוסח התקנות החדשות, כפי שאישרה שקד. לשם כך הורה השר אמיר אוחנה לכנס שוב את הוועדה המייעצת, בראשות שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, לשמיעת הערות והמלצות לתיקונים. הוועדה קיימה שתי ישיבות, תקיים בקרוב ישיבות נוספות ותגיש לאוחנה את המלצותיה.
חיות הדגישה: "האמירות הלוחמניות הנשמעות תוך כדי עבודת הוועדה, ולפיהן הלשכה הכריזה 'מלחמת חורמה על התקנות', הן אמירות אשר אין להן מקום. אם יורשה לי, אני מבקשת להציע במקומן שיח המקיים מחלוקת תוך הידברות בונה ובתבונה שיוצרת גשרים ואינה מעמיקה פערים".
עמית אמר קודם לכן, במושב שעסק בתקנות החדשות: "צריך לשמור על פאניקה מבוקרת. כאשר יש שינוי, ברור שזה מלחיץ וברור שנחשוש. יהיו שלוש-ארבע שנים לא פשוטות, אבל אנחנו בסוף נתגבר ויהיו לנו 50 שנים נפלאות.אנחנו פשוט בעולם אחר ויש צורך לשנות. ישבנו עם לשכת עורכי הדין בדקה ה-89 וקיבלנו ממנה הערות נבונות וקיבלנו לא מעט טענות שלה. אני לא חושב שהתקנות החדשות לא יהפכו את חיי עורכי הדין לגיהנום. אני שב ואומר: בלי פאניקה".

תאריך:  03/09/2019   |   עודכן:  03/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיות: שת"פ עם הלשכה - אם תפעל בצורה א-פוליטית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הניטרליות שאנו מחויבים
שמואל א'  |  4/09/19 00:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שירותי תחבורה ציבורית במזרח ירושלים יושבתו לנוכח כישלון במו"מ מול משרד התחבורה, שלטענת המפעילים מסרב לאפשר תנאי נסיעה שווים לתושבי מזרח ירושלים    שר התחבורה: הצעותינו הנדיבות נדחו    מנהל הרשות: לא קיבלנו מודל כלכלי שיתמוך בדרישות שמציגים המפעילים
עידן יוסף
היועץ המשפטי לממשלה קובע כי בכובעו כראש הממשלה אין מניעה שנתניהו יעסוק בנושאי תקשורת כל עוד אינו מפר שני ניגודי עניינים בנושא וכל עוד אינו פועל למען ידידיו    מבהיר כי נושא הפעילות למען ערוץ 20 ייבחן בנפרד
עידן יוסף
משרד האנרגיה ומינהל התכנון מקדמים תוכנית מתאר ארצית שלראשונה תתן מענה לצרכים הלאומיים של האנרגיה בישראל לטווח הבינוני והרחוק    התוכנית תעסוק בהגדלת ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, בניית רצועות תשתית אנרגיה משותפות לייעול השימוש בקרקע ושילוב של כלל תוכניות משק האנרגיה לתוכנית אחת מקיפה
מירב ארד
ביולי-אוגוסט ביקרו 1.9 מיליון מטיילים בגנים הלאומיים ושמרוות הטבע    בקרב התיירים - מצדה וקיסריה היו הפופולריים ביותר
מירב ארד
האימוג'י המיוחד, מציג את סמל המדינה המייצג את ארץ ישראל ואת אזרחיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il