X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המכונית החשמלית כבר אינה מדע בדיוני בשנה הבאה - חברת מוניות חשמליות בטוקיו החזון - ישראלי, הרווח - אקולוגי, ההפסד - ערבי
▪  ▪  ▪
רודני המזרח התיכון מחזיקים את המערב בביצים וגורמים לאובמה לקוד להם? לא עוד!
עולם נקי מופלא
עם צניחת מחיר הנפט, תצטמצם הדרישה לחיפושי נפט, וקדחת הקידוח והשחתת הימים תיבלם. הנפט ייהפך לסוג של מפגע, כמו סיגריות, שבגינו ניתן יהיה להטיל מיסים, כדי לשמר את מחירו הגבוה לצרכן גם כאשר עלותו תצלול

בלי קידוחים ובלי קידות
החזון של אגסי הוא פשוט: עולם ללא נפט; עולם שבו כל המערך העצום של כלכלה הנסמכת על נפט נעלם; עולם ללא קידוחים, אסדות קידוח, מיכליות ענק, זיהום הים, הכחדת הדגה, צנרת חובקת יבשות, מפעלי זיקוק, מיכליות אספקה, זיהום אוויר, זיהום קרקע, רעש נורא של מנועים; עולם ללא מלחמות על שליטה בשדות נפט ובצינורות נפט כפי שאירע לאורך המאה ה-20'; עולם שבו ערכם הכלכלי של אדם, חברה ומדינה נקבע על-פי שאר-רוח וטכנולוגיה ולא על-פי הימצאותם של שיירי שומן של דינוזאורים; עולם שבו נשיא ארה"ב אינו משתחווה בפני שייח' סעודי.

יש מי שיזכור את פרנקפורט כמרכז האגדי של יהדות גרמניה, ביתם של הרוטשילדים. יש מי שיזכור את העיר "בזכות" ליל הבדולח של 1938, שבו התנפצה סופית האשליה של גלות נאורה, אבל ב-15 בספטמבר 2009 העניקה לנו העיר הזו ציון היסטורי נוסף: בה הוכרזה מפלתם הניצחת של הערבים ותומכיהם במזרח ובמערב.
מרבית אלה שמתחילים עכשיו לחכוך בדעתם ולחטט בזיכרונם ולנסות לדלות ממנו את האירוע מרעיש העולמות שהתחולל בפרנקפורט ב-15בספטמבר השנה - רוב הסיכויים שיעלו חרס. אבל חובבי הרכב שביניהם יידעו מייד, כי מדובר בתערוכת המכוניות השנתית של פרנקפורט, שבה מציגים היצרנים את מרכולתם העכשווית והעתידית ובמהפכה הבאה בעולם הרכב, ואם תרצו ב"חזרה לעתיד" של המכונית החשמלית - באנגלית Zero Emission Electric Vehicle (ובקיצור ZE-EV) ובעברית "רכב חשמלי ללא גזי פליטה".
שניים עומדים מאחורי החידוש הזה: שי אגסי, ישראלי שנראה כמו איש עסקים קליפורני מגוהץ ושנון, דובר אנגלית של החוף המערבי, וקרלוס גויין, מגוהץ וקשיח, שהאנגלית שבפיו מקוטעת כשיני מסור.
החזון של אגסי הוא פשוט: עולם ללא נפט; עולם שבו כל המערך העצום של כלכלה הנסמכת על נפט נעלם; עולם ללא קידוחים, אסדות קידוח, מיכליות ענק, זיהום הים, הכחדת הדגה, צנרת חובקת יבשות, מפעלי זיקוק, מיכליות אספקה, זיהום אוויר, זיהום קרקע, רעש נורא של מנועים; עולם ללא מלחמות על שליטה בשדות נפט ובצינורות נפט כפי שאירע לאורך המאה ה-20'; עולם שבו ערכם הכלכלי של אדם, חברה ומדינה נקבע על-פי שאר-רוח וטכנולוגיה ולא על-פי הימצאותם של שיירי שומן של דינוזאורים; עולם שבו נשיא ארה"ב אינו משתחווה בפני שייח' סעודי.
גם החזון של קרלוס גויין הוא פשוט: הצבת החברה שבניהולו, ניסאן-רנו, במקום הראשון בעולם בייצור הדור הבא של כלי הרכב, כקטר המוביל את השינוי הגדול ביותר בתעשיית המכוניות חובקת העולם מאז המודל T של הנרי פורד. עד ייצורו של מודל T, השתמשו מחצית מכלי הרכב במנוע חשמלי, שכבר היה די משוכלל. פורד פיתח את הייצור ההמוני של המכונית, תוך שימוש במנוע בעירה פנימית. מאז, מזה 100 שנה, לא חל שום שינוי משמעותי במנוע המכונית מלבד קוסמטיקה. מנוע של מודל T פורד או של לקסוס שנת 2010, נראים פחות או יותר אותו הדבר: בוכנות, שסתומים ותזמון.
יתרונותיו של המנוע החשמלי על מנוע הבעירה הפנימית לא ייספרו מרוב, אבל אחד מהם חשוב במיוחד: נצילותו של מנוע חשמלי היא 85 עד 90 אחוזים (כלומר, מרבית האנרגיה החשמלית המגיעה למנוע הופכת לתנועה), ואילו נצילותו של מנוע בעירה היא 5 עד 25 אחוזים, כאשר בתאוצה הנצילות נמוכה ביותר. וכך, מרבית האנרגיה האצורה בשומן הדינוזאורים המעובד מתבזבזת כחום, המיתוסף לאטמוספירה שסביבנו.
השאלה מדוע זכה מנוע הבעירה הפנימית בבכורה היא מסוג שאלת הביצה והתרנגולת. זניחת ההנעה החשמלית עיכבה את פיתוח המצבר לדורות. תחילתו של השינוי המיוחל הייתה עם הופעת הטלפונים הניידים. אלו חייבו פיתוח מואץ של מצברים דחוסי אנרגיה, ובשוק הופיעו ערכות מצברים, שיכולות להניע מכוניות בעוצמה זהה לזו של מנוע הבעירה הפנימית. ובכל זאת, עוצמתו של ממסד הנפט גברה על ההיגיון, ומכונית הEV- שהייתה כבר בפיתוח בחברת GM נקברה קבורת חמור, עד שהופיעו התנועות הירוקות והוכח בוודאות ששריפת הפחמימנים מרעילה את הסביבה.

לא קונים מצבר אלא קילומטרים
תחנת הטענה חשמלית [AP]

מהפכת המינוע בחשמל היא גזר דין מוות לכלכלת הנפט. גם ירידה שולית בצריכת הנפט תוביל לנפילת מחירו, לצמצום העושר העובר מן המערב היצרני והטכנולוגי למדינות הרודנות האיסלאמית. עם צמצום העברת העושר החד-כיוונית וביטולה, תצטמצם עד מאוד השפעתם של שייח'ים, נסיכים ורודנים למיניהם דוגמת הוגו צ'אבז, יחד עם ברוני חברות הנפט, המשמשים כזרועם הארוכה במרכזי השלטון של מדינות המערב.

מהפכות אפשר לעשות בשתי דרכים: בשקט ובזהירות או בהסתערות רבתי. אגסי וגויין בחרו בדרך השנייה. במחצית הראשונה של שנת 2011, שנת המודל הבאה, ישווקו עשרות אלפי מכוניות חשמליות בשתי מדינות, ישראל ודנמרק, ובהמשך – באוסטרליה, ביפן, בחוף המערבי של ארה"ב ובקנדה. כבר ב-2010 תפעל בטוקיו, בהתחייבות משרד המסחר היפני הכל-יכול, חברת המוניות הראשונה בעולם שמכוניותיה יונעו בחשמל בלבד.
אלא שהמכונית עצמה היא רק מחצית הפיתרון. החלק השני הוא התשתית לטעינה. וכאן מגיע ניצוץ הגאוניות של רב-משווק ואיש עסקים מליגת העל העולמית. המכשול העיקרי בהפצת המכונית החשמלית הוא מחיר המצבר, המייקר מאוד את המכוניות ההיברידיות, המשולבות דלק-חשמל, שהחלו להופיע כפתרון חלקי למצוקת האנרגיה. אגסי לקח את משל הטלפון הסלולרי לרמה הבאה: בעל המכונית לא יקנה כלל את המצבר, אלא קילומטרים, כפי שצרכן הטלפון קונה דקות שידור. המצבר לא יהיה קבוע במכונית, אלא מתקן פריק, שניתן לשחלפו, כמו שמטוס קרב טוען ופורק תחמושת. המכונית עצמה תימכר ללא מצבר במחיר שווה לכל נפש.
בכל אותן מדינות, שהחליטו החלטה אסטרטגית לעבור למכונית חשמלית של אפס פליטה, שי אגסי פורש מערך טעינה ושחלוף כלל ארצי, הפועל בשיתוף פעולה עם ספק האנרגיה – חברת החשמל. התשתית הזו כבר פרושה בחלקה ולקראת השקתן של עשרות אלפי מכוניות בישראל ובדנמרק – בעיקר בבעלות חברות כמו אינטל, IBM ופרטנר – התשתית תהיה מוכנה. כיוון שמכונית הדור הבא היא מחשב עם גלגלים, המתחבר לתשתית לאומית של ניהול אנרגיה, מועסקים עתה בפרויקט זה מאות מהנדסים בישראל ובמדינות היעד.
ההתחייבות הפומבית של אגסי וגויין היא להספקת 100 אלף מכוניות עד שנת 2016. נוכחות כזו על הכביש לא תותיר ליצרנים האחרים ברירה אלא להצטרף, או להישאר מאחור. במקביל, נערכת חברת ניסאן להציע כלי עבודה ממונעים בחשמל, כגון מלגזות, ובהם ערכות מצברים תקניות. את המצברים הללו אפשר יהיה להתקין בכל כלי עבודה או רכב ממונעים – ממשאיות, דרך קרונות מתנייעים, ואולי עד טנקים.
מהפכת המינוע בחשמל היא גזר דין מוות לכלכלת הנפט. גם ירידה שולית בצריכת הנפט תוביל לנפילת מחירו, לצמצום העושר העובר מן המערב היצרני והטכנולוגי למדינות הרודנות האיסלאמית. עם צניחת מחיר הנפט, תצטמצם הדרישה לחיפושי נפט, וקדחת הקידוח והשחתת הימים תיבלם. הנפט ייהפך לסוג של מפגע, כמו סיגריות, שבגינו ניתן יהיה להטיל מיסים לשימור מחירו הגבוה לצרכן גם כאשר עלותו תצלול. עם צמצום העברת העושר החד-כיוונית וביטולה, תצטמצם עד מאוד השפעתם של שייח'ים, נסיכים ורודנים למיניהם דוגמת הוגו צ'אבז, יחד עם ברוני חברות הנפט, המשמשים כזרועם הארוכה במרכזי השלטון של מדינות המערב. מדיניות המערב, שעד עתה הייתה מורעלת נפט, תתאזן. המימון המאפשר התחמשות והתעצמות גרעינית יתפוגג: ללא הנפט כמקור הכנסה לא יהיה לאירן המימון לרכישת טכנולוגיית הגרעין ו"לצפצוף" על המערב. הכסף שבו נרכשים קתדראות אקדמיות, עיתונים, רשתות טלוויזיה וחזיתות מהוגנות אחרות של רשתות טרור – יתאדה אף הוא.
עם נפט בלתי רצוי, תרד קרנם של הערבים, ואילו קרנה של ישראל – העוגן הטכנולוגי של מהפכת המינוע והאנרגיה המתחדשת, תעלה מעלה. לפני כמאה שנים נתן כימאי בשם ד"ר חיים ויצמן בידיה של האימפריה בריטית כלי חיוני לניצחונה במלחמת העולם הראשונה – האצטון. בתמורה, התחייבה הממשלה הבריטית לסייע ליהודים לקומם את הבית היהודי. לפני 60 שנה נתנו מדענים יהודים בידיו של נשיא ארה"ב הארי טרומן את הכלי שהציל מיליוני חיילים אמריקנים ממוות המוני על חופיה של יפן האימפריאלית במלחמת העולם השנייה – הפצצה הגרעינית. בתמורה, הכיר הנשיא במדינה היהודית מייד עם הכרזתה, על אפם ועל חמתם של ברוני הנפט ושל שדולתם הענקית בוושינגטון. היום, כאשר גאונות כלכלית חשובה לא פחות מזו המדעית, מגייס שי אגסי את המוח היהודי להבסת נשק הנפט, ובכך – לסיום השפעתם המכרעת של הערבים בעולם.

לאתר מגזין מראה
תאריך:  17/10/2009   |   עודכן:  17/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תגידו שלום לנפט
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
המכונית החשמלית
קוזק  |  17/10/09 06:57
2
שכחת פרט קטן
חיים טובים  |  17/10/09 08:01
 
- יש עוד אלטרנטיבה
humanape  |  17/10/09 08:51
3
תפילה ותקווה לאלוהים
דוידי  |  17/10/09 08:17
4
100 אלף מכוניות עד 2016
זה כלום  |  17/10/09 08:53
5
המאמר מצוין!!
הניה  |  17/10/09 09:05
 
- בפיסיקה אין נסים בינתיים
המצבר כבד מדי  |  17/10/09 14:54
6
חלומות מתוקים
בן רו  |  17/10/09 10:32
7
גוג ומגוג והשמחה מוקדמת
יש מיש  |  17/10/09 10:35
 
- גוג ומגוג?; קרא את מלאכי ג'
ירון זכאי  |  17/10/09 19:52
8
לפני שאמרנו שלום לנפט
אמרנו שלום לגז  |  17/10/09 10:47
9
ואז גוג ומגוג
סער  |  17/10/09 10:51
10
אגסי,קשרי הון שלטון GREEN WASH
מטאטא  |  17/10/09 11:11
11
מדינת ישראל צריכה להשקיע הון ל"ת
לפיתוח מצבר העתיד  |  17/10/09 12:16
12
אכן,נחוץ מאוד לבטחון ולקיום הד
שלומי -כלכלן  |  17/10/09 13:50
13
מדען יהודי בן 27 שמטייל בפארק
@ בנצי - א @  |  17/10/09 15:40
14
לא כל כך מהר
ג.ל.  |  17/10/09 17:02
15
צר לי לאכזב...זה לא כך...
העלם מחכה לבטריה  |  17/10/09 21:20
 
- אפקט הכמות
דר יובל   |  18/10/09 19:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אי.וו. ג'קסון
ארגונים שונים למען שחורים מאשימים את הדיכוי הלבן בכל חוליי החברה השחורה ומתעלמים מנטילת אחריות    זה כולל הצנעה של פשעי שחורים נגד שחורים, משום שזה לא משתלב טוב עם הנרטיב של 'דיכוי השחורים בידי הלבנים'
יואב יצחק
ברנע, שהשמיץ פעמים רבות את מבקר המדינה לינדנשטראוס כדי לשרת את אולמרט, משתמש עכשיו בדוח הביקורת של המבקר כדי להטיל דופי אישי באהוד ברק    הכל מהפוזיציה    וגם: על הקרב הקטן שמנהל ברנע נגד הבלוגרית אריאנה האפינגטון
יגאל לביב
המערב, שאינו שש אלי קרב כמונו, יודע כי אי חידוש הציוד להפקת נפט באירן יעיל יותר מהפצצה    אירן יודעת היטב כי החמרת הסנקציות של המערב עשויה להפיל את המשטר    אהוד ברק שכח כי גרמניה הובסה באירופה בגלל מחסור בדלק. נתניהו ואשכנזי לא מסוגלים להבין כי חרם כלכלי יעיל ממלחמות
יפעת סולל
כמה בדיוק תורם הסיקור המוגבל של ערביי ישראל בתקשורת הישראלית לעלייה החדה בגזענות - קשה לכמת, אולם הקשר אינו ניתן להכחשה    רוב היהודים בישראל אינם חיים בצד ערבים, והם רואים אותם רק דרך התקשורת - וזאת רק בתיעוד מעשי אלימות והפגנות שנאה
ציפי לידר
שאלה של זהות: מאדם הראשון עד אברהם אבינו    על זהות אישית, משפחתית ולאומית בתורה    להתחיל מבראשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il