X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המבקר הפנימי הראשי במשרד המשפטים האמריקני:

החקירה הרוסית הייתה מוצדקת

מייקל הורוביץ דוחה את טענותיו של טראמפ בדבר מניעים זרים בבסיס חקירת ה-FBI וכאילו נשתלו מודיעים בקמפיין שלו מותח ביקורת קשה על כשלים בבקשות לצו האזנה לאחר מאנשי הקמפיין
▪  ▪  ▪
הורוביץ. 434 עמודים [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

חקירת הפרשה הרוסית בידי ה-FBI לא נבעה ממניעים פוליטיים שמטרתם להתנכל לנשיא דונלד טראמפ - קובע (יום ב', 9.12.19) המבקר הפנימי הראשי של משרד המשפטים האמריקני, מייקל הורוביץ. לצד דחייה טענה מרכזית זו של טראמפ ואנשיו, הורוביץ מותח ביקורת קשה על האופן בו הגישה הבולשת בקשות לצו ציתות בשלבים הראשונים של החקירה.
חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות החלה ביולי 2016, ארבעה חודשים לפני הבחירות. היא הועברה לתובע המיוחד, רוברט מולר, לאחר שטראמפ פיטר בחודש מאי 2017 את ראש ה-FBI, ג'ים קומי, בשל ניהול החקירה. מולר קבע, כי רוסיה התערבה לטובת טראמפ - אך לא תוך קנוניה איתו.
בדוח בן 434 עמודים קובע הורוביץ, כי ביולי 2016 הייתה לבולשת עילה מספקת לפתוח בחקירה. זו נפתחה לאחר שאתר וויקיליקס החל לפרסם את המסמכים שנגנבו מהמפלגה הדמוקרטית; כיום ידוע, כי הגניבה בוצעה בידי פצחנים רוסים. ברקע החקירה עמד גם מידע שהגיע לבולשת, ולפיו אחד מאנשי הקמפיין - היועץ לענייני חוץ, ג'ורג' פפדופולוס - התרברב באוזני דיפלומטים אוסטרלים, באומרו שבידי רוסיה מידע מכפיש על הילרי קלינטון, אותו היא מוכנה לפרסם כדי לסייע לטראמפ.
על החקירה החליט ביל פריסטאפ, הממונה בבולשת על ביון נגדי, והורוביץ קובע שהיא הייתה תקינה ועלתה בקנה אחד עם מדיניות ה-FBI. "לא מצאנו תיעוד או עדות לכך שמאחורי החלטתו עמדה הטיה פוליטית בלתי ראויה", מדגיש הורוביץ. הוא מציין, כי לצד אנשי בולשת שהביעו התנגדות לטראמפ, היו שתמכו בו, התבטאו בצורה עוינת כלפי הילרי קלינטון ושמחו על נצחונו של טראמפ.
עוד קובע הורוביץ, כי ה-FBI לא שתל מודיעים בקמפיין טראמפ ולא ביקש מאנשי הקמפיין לדווח לו על הנעשה בו. כמו-כן, לא נמצאו ראיות לכך שמודיעים של הבולשת או סוכנים סמויים שלה הונחו להיפגש עם אנשי הקמפיין לפני תחילת החקירה. גם כאן דוחה הורוביץ טענה חוזרת ונשנית מצידו של טראמפ.
את הכשלים העיקריים מצא הורוביץ בהליך שהוביל למתן צו שיפוטי להאזנה לקרטר פייג', יועץ בקמפיין לו היו קשרים ברוסיה. לדבריו, החוקרים ידעו שרגישות החקירה תוביל לבדיקה מדוקדקת של מהלכיהם - ובכל זאת פעלו שלא כדין וביצעו טעויות רבות בהיבט זה. עם זאת, ההאזנה לפייג' הייתה רק אחד מ-500 צווים שקיבלה הבולשת, אשר גם חקרה מאות עדים.
פייג' הפך ליעד באוקטובר 2016, חודש לאחר שהתפטר מן הקמפיין. משרד המשפטים ביקש וקיבל מבית המשפט שלוש הארכות לצו הציתות, שתיים מהן לאחר השבעתו של טראמפ, כך שבסך-הכל מדובר בארבע בקשות. הורוביץ קובע, כי כל הבקשות היו עמוסות באי-דיוקים, מחיקות משמעותיות והנחות שלא היו מגובות במסמכים. הן התבססו על מידע מלפני 2016 בנוגע לקשריו ברוסיה, ועל התיק שהכין הסוכן הבריטי לשעבר כריסטופר סטיל, אשר קיבל תשלום מהדמוקרטים (ואשר גם טען, כי בידי רוסיה הקלטה של טראמפ בחברת נערות ליווי במלון במוסקבה).
כך למשל, ה-FBI לא דיווח למשרד המשפטים - שהגיש את הבקשות לבית המשפט - כי פייג' מסר במשך שנים לסוכנות הביון המרכזית מידע על קשריו עם אנשי ביון רוסים. מידע כזה היה מפחית את הרושם השלילי שיצרה הבולשת בנוגע לפייג' בעיני בית המשפט, כאשר ביקשה להאזין לו. השמטה זו בוצעה בידי עורך דין זוטר בבולשת, קווין קליינסמית, הסופג ביקורת מהורוביץ בשל טיפולו הכושל בבקשות. הורוביץ ממליץ לתביעה הפדרלית לבחון האם יש לפתוח בחקירה פלילית נגד קליינסמית על עדות שקר. הוא עזב את הבולשת לפני שלושה חודשים.
בינואר 2017 שוחחו סוכני FBI עם מקור חשוב, שסתר חלק מטענותיו של סטיל - אך הם לא דיווחו על כך למשרד המשפטים. עד יולי 2018 המשיך משרד המשפטים (על בסיס המידע שקיבל מן הבולשת) לטעון שדוח סטיל אמין, ורק באותו מועד דיווח לבית המשפט על הטעויות וההשמטות בבקשות לצווי ההאזנה לפייג'. הורוביץ מטיל את רוב האחריות לכשלים על הסוכנים שטיפלו בחקירה, ולא על ראשי הבולשת. לדבריו, לא מדובר במעשים בזדון, אך גם לא ניתנו להם הסברים מניחים את הדעת. הוא אינו אומר האם בית המשפט היה מסרב להוציא את הצווים אם המידע המלא היה מונח בפניו.
שר המשפטים, ויליאם באר, שיבח את עבודתו של הורוביץ ולא הצביע על הסתייגות מן הממצאים. בעבר טען באר, כי קמפיין טראמפ היה נתון ל"ריגול" והוא הורה לפתוח בחקירה פלילית של חשד זה.

תאריך:  09/12/2019   |   עודכן:  09/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החקירה הרוסית הייתה מוצדקת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד יהודי חתרן שיהווה סיבה
הורוביץ הוא  |  9/12/19 21:07
 
- הורוביץ מצויין
דן ד  |  10/12/19 01:10
2
לוין....
יש העזתי שצופר...  |  11/12/19 22:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס חושף, כי מייקל הורוביץ יפריך את אחת הטענות העיקריות של טראמפ ואנשיו - כאילו הבולשת ניסתה לשתול סוכנים בקמפיין שלו ב-2016
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: מייקל הורוביץ ידחה את הטענות של טראמפ ובני בריתו, כאילו מניעים פוליטיים עמדו מאחורי החלטת ה-FBI לחקור את ההתערבות הרוסית בבחירות
איתמר לוין
בית הנבחרים בודק האם טראמפ שיקר בתשובותיו הכתובות לרוברט מולר בפרשה הרוסית    החשד העיקרי: שיקר כאשר טען שלא ידע מראש על פרסום הדוא"ל הגנוב בידי וויקיליקס
איתמר לוין
רוג'ר סטון שיקר לוועדת המודיעין של בית הנבחרים כאשר טען שלא היה לו קשר עם וויקיליקס בפרשה הרוסית    סטון בן ה-67 עלול לסיים את חייו בכלא
איתמר לוין
למרות שהחוק מטיל עונשים חמורים על עדויות שקר בהליכי חקירה ומשפט, אצלנו כמעט תמיד לא קורה כלום לשקרנים כאלה. חלקם אפילו נהנים מעילום שמם, באדיבותם של בתי המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il